şiirdir kadınlar, kimi zaman ismet özel'in şiirleri kadar sert, kimi zaman can yücel'in şiirleri kadar anlamlı, kimi zaman faruk nafiz çamlıbel'in şiirleri kadar duygulu.
kadın, aşkların bahçesidir o. bir tanrıça, horemos'un umut ışığı, ur kralı gilgamış'in en büyük mutluluğudur.
Garip bir tanımlama farklı cesitlilikten oluşan bir gruba verilen isim. Sizi bazen yeren bazen göklere çıkaran. Bazen mutlu bazen nefret ettiren. Bukadar çok tezatligi bünyesinde bulunduran bir varlık.
Bir şairin demesine göre sofradaki yeri sarı öküzden sonra gelen ve aynı şaire göre, anamız, bacımız ve avradımız olan, biz erkeklerin kendisinden türediği cins. Bazı ülkelerde bu cinsiyet olmaması gereken kötü bir yazgı. Şimdi ülke ismi verip rencide etmek istemiyorum.
hakan günday'ın kitabını okurken neden böyle başlıklara denk geliyorum bilmiyorum ama kitapta kadınla ilgili kurulan cümleler o kadar iyi ki. sadece bu cümleleri yazsam bile toplumdaki kadının değerini, kadın algısını göreceğiz ama işte daha fazlasını yazmalıyım. söylenmemiş atlanmış her şeyi söylemeliymişim gibi.
kitapta kadın denilince akla gelen şöyle anlatılmış;
''doğu'da kızlar kadın doğar. ecellerinden önce ölürler. ilk yemeği anasının memesinden gelen ve yediği çanağa tükürmekte sakınca görmeyen erkek, o kadar çok kadın gömer ki toprak bile artık dişidir. bu yüzden toprak ana diye bilinir. diri diri gömüle gömüle toprağı bile kadın yapmışlardır. bu yüzden verimsiz ve çoraktır. buna da kadının intikamı denir.''
doğu-batı diye ayırmaya gerek yok artık çünkü dönem değiştikçe gelişmesi gereken toplum bunu beceremiyor ve gerilemeye başlıyor. günümüz türkiye'si buna en iyi örneklerden bence. kadın cinayetleri, kısıtlamalar ve birçok detay. kadın öylesine arka plana atılıyor ki nefes alması bile fazla gelmeye başlıyor işte bu noktada kadını aradan çıkarmak için toplum baskısı ortaya çıkıyor. kadına seçenekler sunuluyor; ya intihar edersin ya da bir erkeğin nefretine, nefsine yenilirsin. birçok kadın bu seçeneklerden birisine mahkum ediliyor.
''Kadın olarak doğmak, erkeklerin mülkiyetinde olan özel, çevrelenmiş bir yerde doğmak demektir. Kadınların toplumsal kişilikleri, böylesine sınırlı, böylesine koşullandırılmış bir yerde yaşayabilme ustalıklarından dolayı gelişmiştir. Ne var ki bu, kadının öz varlığının ikiye bölünmesi pahasına olmuştur. Kadın hiç durmadan kendisini seyretmek zorundadır. Hemen hemen her zaman kendi imgesiyle birlikte dolaşır. Bir odada yürürken ya da babasının ölüsünün başucunda ağlarken bile ister istemez kendisini yürürken ya da ağlarken görür. çünkü Çocukluğunun ilk yıllarından başlayarak hep kendi kendisini gözlemesi, bunun gerekli olduğu öğretilmiştir ona.''
kadın arka planda tüm işleri yürüten her problemin üstesinden gelen güçlü bir varlıktır. e ne demişler zamanında kadın sandık gibidir nereye koysan olur.
Nediri sabaha uzar çünkü halihazırda bir insandır. Ancak ne olmadığını söyleyebilirim, sandığınız gibi erkeğin zıttı değildir. Bu yanlış sanıyı düşünce dünyamızdan uzaklaştırırsak her şey daha anlaşılır olacak.
Kadın kadındır. Eskiden kadına bayan denmesi kadınlar tarafından dayatılan bir durumdu. Çok olağandı kadın dediğin birinin ben kızım diye terslemesi Ya da çok olağandı karşısındaki insana kadın demeye çekinen erkekler.
Bayan tercih ediliyordu.
Kadinlarda kendilerine bayan denilmesinden hoşnuttu.
Sonra bir şeyler oldu bayan diyenler terslendi. Bayan sensin baymayanım ben gerizekalı diye terslenmeye başladık.
Neyse ki bayan zaten bizim dilimize pek uygun bir kelime değildi, bende de dilime uygun olmayan bazı kelimeler eğreti duruyor. Utanıyorum söylerken çabuk geçti bu durum.
Ama bir mesele vardır ki hala anlam veremem kadınlar çiçektir meselesi.
Allah'ım bu benzetme kadınları nasıl mutlu ederdi nasıl mutlu ederdi.
Hele bir de kadınların çiçeğe benzetilirken erkeklerin böceğe benzetilmesi.
Nasıl oldu ne ara oldu neden oldu hangi düşünceyle oldu hiç anlam veremem ama kadınlara bu da dokunmaya başladı.
Kadınlar çiçektir diyenlere kadın kadındır çiçek babandır demeye başladılar shshs.
Lan milletin babasından ne istiyorsunuz amk sanki ananiza babanıza sövüyoruz shshs.
Kisa kesmek gerekirse hiç kadın anadır bacıdır şudur budur diye anlam yüklemeye gerek yok bunu bildim ben.
Kadın kadındır de geç.
Kadın kadındır
Erkek ise babadir atadir evin diregidir ormanın kralıdır kartalların acıları ustlenenidir ahshs
Noldu yine hosunuza gitmedi dimi kadınlar shshshs
bunların okumaktan kitap gibi kokanlarına hayranım.
bir kitabın her sayfasında nasıl ardıl bir serüven anlatılıyorsa,
bu kadınlar da her günlerinde tıpkı bir kitap gibi hikayeler anlatırlar size.
olgundurlar, güzel gülerler ve naiftirler.
diğer özelliklerine gelecek olursak.
random gülüş atmazlar. hiç sevmem.
gerçi ben emoji de kullanmıyorum ya neyse.
kitap kokan kadınları sevmeyin arkadaşlar.
ben alayım önce birini.
sonra siz davranırsınız.