Hayvanlar üzerinden dolaylı olarak ülkelerin çıkarlarını, kölelik sistemini ve Kapitalizm'i en iyi betimlemelerini kullanarak anlatan yazar. Ayrıntıcı bir kişiliktir kendisi. Rüzgarın ısısına değinmeden mekanı anlattığı görülmemiştir(!)
Amerika'nın çilekeş çocuğudur. Martin Eden adlı kitabında kendi hayatından birçok alıntı vardır. Kendi kendini eğitmiştir. Türkiyede doğsa tam bir yiğido olurdu.
deniz kurdu adındaki kitabı gerçekten mükemmeldir.
hayatında hiç zorluk görmemiş bir asilin gemisi batınca, bir korsan gemisi tarafından
kurtarılmasıyla başlıyor.
korsan kaptanı wolf larsen edebi tarihin yaratılmış en iyi karakterlerinden.
okumanız tavsiye edilir.
bu arada en havalı yazar ismine sahiptir kendileri.
jack london ne ulan?
10 yaşında Beyaz Diş romanını okumuştum. Kahramanlığı, vefa ve dostluğu iki kurt köpeğinden öğrenmiştim. Daha sonraları 'atıl kurt' çıktı karşımıza ve öğrendiklerimi bir iki üst level yukarıya çekti nitekim ülkücü olduk. Reyizimizde bunun temellerini atan Jack abimizdir.
geçenlerde martin eden'ı 15 yıl aradan sonra tekrar okudum ki tekrar demek biraz saçma geliyor ilk kez okudum demem daha doğru olur. martin eden'a (serüvenli kısımları geçtim) bir yazarın yazar olma serüveni olarak bakmak gerek çünkü otobiyografik bi eser desem yanılmam. okurken "vay anasını" diyip durdum; böyle bir hırs, böyle bir istek, böyle bir kendi küllerinden kendini yaratma! kolay değil.
bi o zamanları düşündüm, o zamanların edebiyat ortamını, yazma eyleminin nelere mal olduğunu bir de şimdi götünden kitap çıkaranları (bunu romantizm yapmak için yazmıyorum) sonra "şimdi daha iyi anlaşılıyor büyük yazarlar, büyük yaratılar dönemi neden kapanmış" acı, zorluk, parasızlık, savaş gibi unsurlar olmayınca, götünden çıkarttığın kitabın edebi olduğunu ne kadar düşünebilirsin ki? mesele iyi kitap-kötü kitap değil mesele büyük anlatılar döneminin son 50 yılda yavaş yavaş kapandığı gerçeği yoksa edebiyat biter mi hiç?
(12 Ocak 1876, San Francisco - 22 Kasım 1916, Kaliforniya), ABD'li gazeteci ve roman yazarı. Vahşetin Çağrısı, Martin Eden, Demir Ökçe, Beyaz Diş ve Deniz Kurdu başta olmak üzere elliden fazla kitabın yazarı olan Jack London, Dünya ticari dergi romanının öncüsü ve yazarlıktan yüksek gelir elde edebilen Amerikalıların ilklerindendir.
bugün ölüm yıldönümü olan aşmış klasik yazar. martin eden, beyaz diş, adem'den önce, vahşetin çağrısı, meksikalı gibi kültleşmiş kitapların yazarı.
seviyoruz, okuyoruz.
Mc kenzie geçidinde kara saplanıp çaresizlikten çocuklar gibi ağlayan 6 feet boyundaki adamları, spitzbergen'de winchester'larıyla kalça hizasından Ateş eden ilkel vahşileri, bellerinde 45'lik coltlarıyla bu vahşileri dizginlemeye çalışan devlet adamlarını, zincirlerini kırıp özgürlüğe koşan kurt köpeklerini, gözleri yukon vadisi gibi güzel kadınları...
Hem de hepsini gördüm...
Belki Başka bir coğrafyada ama aynı senin anlattığın gibi. ilk çocukluğumdan beri beni bu dünyaya hazırladığın için teşekkürler.
Şimdi vaktiyle okuduğum tüm kitaplarını oğluma da okutacağım. Onun da hazır olması için.
40 yıllık hayatına mükemmel eserler bırakmış amerikalı yazar.
"vahşetin çağrısı" adıyla dilimize çevrilen "the call of the wild" kitabı sanırım hepimizin bir dönemini anlatıyor. herkes hayatının bir döneminde kaderini, yaşam amacını sorgulamıştır sanıyorum. bu kitap da bir köpeğin gözünden bizi, o amacımızı sorguladığımız zamanlara götürüyor.
aynı zamanda, bu kitapla beraber jack london; amerikan ve dünya edebiyatına bugün "beat generation" ya da "yol hikayeleri" diye anabildiğimiz yeni bir yazımın temellerini atıyor.