yaşamaktan keyif aldığım şehir. istanbul'da doğup büyümeme rağmen iyi ki yıllar önce yerleşmişim buralara. şimdi istanbul'u özlemiyorum bile. gelirim de gayet iyi olduğu için böyle bir şehirde yaşamak gerçekten hoşuma gidiyor.
son zamanlarda artan göç ile birlikte (ki ben de bu gruptayım) yaşam kalitesinde biraz sıkıntılar oluyor. iş çıkışı trafiği arttı, park sorunları başladı, kalabalıklaştı, karmaşıklaştı. izmir'de neredeyse izmirli göremez olduk. herkes başka bir şehirden göçmüş insanlar. orijinal izmirliye rastlamak çok zor. buna rağmen şehrin üzerindeki çağdaşlık havası bir şekilde sizi içine alıyor. yalnız inkılap - gediz mahallesi civarlarına pek gitmeyin. orada içinize başka şeyler alabilirsiniz. alsancak - kordon - göztepe - bostanlı 'da falan takılın. izmir'de olduğunuzu ancak o zaman anlıyorsunuz. gerisi çorum - yozgat arası.
yağmurun en güzel yağdığı, türkiye'nin en güzel ve en yaşanılası şehridir. selanik ile çok benzer bir şehir olduğu söyleniyor, sırf bu yüzden selaniği görmek istiyorum. kısmetse gemi turu ile bu yaz gideceğim.
sürekli zikiş zokuş oluyormuş diye söylemlerde bulunan, üstelik bu söylemlerinde biraz haset sezinlediğim bir yazarcığın hakaretlerine uğramış şehirdir izmir.
konya'daki vakıflarda erkek çocuklara tecavüz edilirken gıkı çıkmayan şerefsizlerin,
yetimin hakkını yiyenlere sesi çıkmayan orospu çocuklarının,
halkın cebini delip bozuklukları bile alan bir düzene sesi çıkmayan gavatların,
babası kızından tahrik olur, kucağına almasın diyenlere "ne diyosun lan sen" bile demeyen şerefsizlerin,
diline düşmüş güzel izmir.
düşmana ilk kurşunun sıkıldığı, kurtuluş ateşinin kıvılcımının çıkış noktası güzel izmir.
prim yapmak isteyenlerin, bok atmaya çalışırken , gırtlaklarına kadar boka battığı güzel şehir, izmir.
Doğduğum, büyüdüğüm, yaşadığım, uaşlanacağım ve öleceğim şehir.
Ancak şu günler de o kadar çok terk etmek istiyorum ki... Keşke kurtulup gitsem. Çünkü nereye baksam onu hatırlıyorum. Ahh ah.
türkiye'nin en medeni illerinden biridir, belki de en medenisidir. diğerleri de çanakkale, muğla, aydın, antalya, mersin, hatay gibi illerdir. bu bok çukuru ortadoğu'da akdenizlilikten nasibini alamayan medeni olamıyor işte, bu bir gerçek.
Bugün cumhurbaşkanı ve kılıçtaroğlunun aynı anda geldiği il. Arkadaş trafik trafik üstüneydi. Bisiklet alıp çıkacaktım o derece. izban kilit eshot acayip bende trip üstüne trip.
Karanlık sevicilerin, eğitimle, sanatla, ilim ve bilimle arası hoş olmayan, nezaket denen o ulvi erdemden yoksun varlıkların kötülemeye, yaftalamaya doyamadığı imbatlı şahane şehir.