sözde 2007 de bitcekti hala yapımı devam etmektedir izmirde trafiğin altını üstüne getirmiştir bitiş tarihi yazan 2007 nin üstüne kağıt yapıştırmaktan belediyenin kağıt stoğu bitmiştir.
her sabah evka 3 yönünde yolculara işkence çektiren metrodur. metro hep geç kalır, içerisi balık istifi gibidir. yetkililer sadece raylara basmayın diye anons yapar. rezaletin diğer adıdır.
işim düştüğünde bindiğim, 'kibar ve medeni insanların kullandığı' düşüncesine maalesef katılmadığım -bir defa olsun inen vatandaşa yol verilmiyor, birçok defa sırf bu yüzden tanımadığım, muhatap almayacağım adamlarla tartıştım. istanbul'da uzun süre kaldım ve devamlı metro kulandım ama bu nedenden ötürü ne biriyle tartıştım ne tartışıldığına şahit oldum. izmir'de adam hem inene yol vermiyor hem de çarpışınca hak iddia ediyor. hal böyle olunca da eşşeğin sudan gelmesini beklemek ona düşüyor.- devamlı kalabalık olan, tüm bunların yanı sıra hızlı ulaşımı, sık seferleri nedeniyle çok beklenilmeyen sıradan bir ulaşım aracı.
izmir'i kafasına takanlar nedeniyle, hakkında sadece 36 adet entry girilmiş istanbul metrosundan daha çok sözü edilen çağdaş, hızlı ve ucuz toplu taşıma sistemidir.
Metro, ingilice karşılığı subway yani yeraltı olan toplu taşıma aracıdır. izmir' de olan yanlışım yoksa hafif raylı sistemdir.
Henüz izmir' de gerçek anlamda bir metro yoktur. ( 2010 yılına kadar yoktu. Sonraki yıllarda açıldıysa affola )
Edit: Türkiye' nin en medeni illerinden birisi olarak metroyu ve daha iyisini hak ediyor.
izmirde daha çok metro değilde tramvaya benzeyen ulaşım aracıdır, metro'nun büyük bir kısmı yerin altından gider fakat izmirde durum pek böyle değildir yolun büyük kısmı yolun üstünden gider bu nedenle maliyeti düşüktür ve büyük kısmı yer altından giden istanbul ve ankara metrolarına bok atıp durulur maliyeti yüksek diye.
üçkuyular metrosunun yapım aşamasını evim oralarda olmasından mütevellit her gün bizzati izlediğim, sıkıca takibini yaptığım metrodur.
f.altay metrosu bitecek diye neşeli bir haber bekleyenlere sesleniyorum, evet metroda ilerleme var ama 3 aydan önce bitmez metro. ama bence bu sene içinde biter.
ayrıca o üçyol metronun merdivenleri ne kadar dik öyle ya.
Halkapınar'da iki hat arasında geçiş için kullanılan merdivenler var ya, hani bir de merdiveni kullanacak insan sayısını hesaba katmadan, merdiven genişliğini bamyasına ölçüp yapan dingil var, merak etmeyin, hah işte o merdivenler trabzan ve direkleriyle birlikte o dingile girsin demeyeceğim. Ama diyecek başka bir şey de bulamıyorum.
izmirspor ve hatay duraklarının açılmasıyla daha bir iyi olmuştur. akp sağolsun anca açılabiliyor. aldığım duyuma göre de evka-3'ten, bornova merkez'e doğru da bir durak yapılıyormuş. ayrıca hilal'de izban için yapılan aktarma istasyonu da büyük bir aşama kaydetmiş durumda. yaza kadar çok durakları, aktarmaları vs. çok çok iyi olacak gibi.