severek izlediğim dizidir. house' un ayar verme merakı ilerleyen bölümlerde izleyenleri bile ayar etme eğiliminde olsa da güzeldir. tnt' den takip ediyodum bu diziyi. bi ara her gece 12:30' da * izlemeden yatamaz olmuştum. en sonunda "sikerim" deyip * gittim 5. sezonunu aldım. gecede 4 bölüm izleyebiliyorum malum ramazan da bitti. ve vardığım kanı şu:
beyler bayanlar;
biz kavak yelleri' ne boşuna yükleniyomuşuz!
niye mi?
--spoiler--
şöyle ki 5. sezon 11. bölüm itibariyle eski ve yeni ekibin totalde ilişki durumuna bakacak olursak:
cameron house' a epeyi bi yazmıştı 4. sezonda. house istese sabahlar olmazdı. house' un mal olduğu burdan belli zaten.
gerçi cameron' la chase eski sezonlardan beri birbirlerini fifiliyolardı, wilson kovulan adaylardan amber' la birlikteydi, foreman' la 13 de * birlikteler, house' un cuddy' i tenhada kıstırması an meselesi ki bunu bi kaç kez yapmıştı ama ileri gitmemişti.
--spoiler--
ben söyleyim; kesinlikle gavat yelleri bu dizide esmeye başladı.
edit: bu arada hintli arkadaşla taub birbirlerine kaldı. taub evli ama bu ortamda bu ona engel olur mu bilmem! *
4.sezonunu bitirdiğim dizi. ve 4.sezon finali(15 ve 16.bölüm) şuana kadar izlediğim en etkileyici bölümlerdi. ayrıca her bölümde pek güzel şarkılarla karşılaştırıyor beni. her bölüm sonrasında heardontv.com sitesinden hangi şarkının kullanıldığını öğreniyorum. belki de şimdiye kadar karşılaştığım en güzel şey bu dizi. gregory house ile beraber kendimi öğreniyorum.
yeni sezon tanıtım resminde 13'ü chase yamayacaklarının sinyalini vermiş yapım. cuddynin house'a bakışına hasta oldum. tü tü maşallah ayrılmazlar inşallah.*
taub ve foremanın houselaşma triplerinin fotoda house'un totosuna yanaşma çabalarıynan pek güzel yansıtılmış.
"cameron' un sarı saçıyla g.tüm gibi olduğunu düşündüğüm dizi" dersem (bkz: o ne biçim cümle!) uçarım.
bu yüzden alçaktan gitmek adına;
cameron sarı saçlarıyla g.tüme benzemiştir diyorum.
işin aslı bu diziyi 8-10 bölüm ancak izledim. vardığım kanıya göre Dr House'ı sizin yazdığınız gibi 2 yandal kesmiyor. ya da amerikada bir hekim aşağıda yazdığım tüm vasıflara sahip *
radyolog: bunlar her türlü MRI, CT'yi süper değerlendirebiliyorlar. örneğin bir bölümde overde kitlesi olan hastanın kitlesini hemen tespit ettiler. hekim uzmanı olduğu bölgenin radyolojisini çok iyi bilebilir ki ben de baş-boyun anatomisi ve radyolojisini çok iyi bilirim ama pelvisi bilmem, bilmemem gerekir * adam kıçı da başıda süper biliyo
kardiyolog: adam süper koroner anjiyografi yapıyor ve hastasının 3 tane ostiumu olduğunu anlayıp hemen cerrahiye yönlendiriyor.
nöroşirurji uzmanı:bunlar bir bölümde intrakranial kitlesi olan hastaya stereotaktik biyopsi yapıp tanıyı koyuyorlar. bunu yanılmıyorsam beyin cerrahları yapıyordu *
cerrah: bunlar bir bölümde bağırsak paraziti olan hastaya MR dahil tüm tetkikleri isteyip tanıyı koyamıyorlar house'ın birden aklına geliveriyor ve hastayı apar topar ameliyathaneye götürüyor ve alıp bistüriyi eline dalıyor batına tenyayı çıkarıveriyor. ortada ne endikasyon var ne preop değerlendirme var ne anestezi var ne sterilite ve ne cerrah var. komediden başka birşey değil.
patolog: bunlar ameliyathanede çıkarılan spesimeni hemen oracıktaki mikroskop yardımıyla ne boyayarak ne kesit alarak hemen inceleyip şak diye tanıyı koyuyorlar. valla helal olsun.
mikrobiyolog, enfeksiyon hastalıkları uzmanı: her türlü komplike mikroorganizmayı bilip bunları tedavi ediyorlar. bir bölümde cryptococcus neoformanstan şüphelenerek intrakranial abseden biyopsi alıp tanıyı koydular.
radyoloji teknisyeni: her türlü radyolojik tetkiki(MR, CT,PET) hiçbir yardımcı personele ihtiyaç duymaksızın kendileri çekiyorlar.
dahiliyeci:......
pratisyen:.....
dedektif:.....
tamam dizide işlenen hastalıklar falan güzel, farklı orjinal hastalıklar ama işleyiş anormal.cerrahi endikasyonları koyma, cerrahlara şunu çıkarın bunu yapın vb direktifler saçma.
4. sezonunu bitirip 5. yi indirmeye neden daha önce başlamadım diye kendime kızmama sebep olan dizi.
aslında ER kadar iyi olduğunu yine düşünmüyorum.
yine de güzel mi?
süper. *
izlediğim her bölümde birilerinin işten çıkarılıp, birilerinin yeniden işe alındığı güzel dizi. lan bi' dikiş tutturun da öyle devam edin artık mnskim.
ancak house dobra adamdır, güzel laf eder, sevdirir kendini.