''süper lüx, harika istanbul slüeti manzaralı otel odamızda huzurun keyfini çıkarın'' diyen otelden bir oda kiralayıp kocaman balkonuna çıkıp damperli kamyon ve tır garajı manzarası seyretmekti hayat. ne umdum ne buldum hesabı.
biz hayal ederiz isteriz hayat ise elinde olanı verir.
mesele basitti. saatleri geçirmek. kimi içinde bulunduğu saat dilimini yaşamanın peşindeydi.aslında kimi değil çoğu öyleydi.hep kalabalık içinde olurdu bu. belliydi nasıl olacağı. televizyon izlenecekti. kötü espriler yapılacaktı. kötü sohbetler. zayıf halkaya takılacaktı sivri olanlar. dalga geçilecek biri vardır hep. bayağı sıkıcı sohbetler şakalar. sürüp gidecekti bu. kimi ise güzel geçecek zamanların hayalini kurarak katlanırdı başkalarının dahil olduğu şimdiki zamana. yalnız olacağı zamanı beklerdi. mutlu olacağı zamanı diyemem ama boğulduğunu hissetmediği zamanı beklerdi. mesele basitti. kalabalıklar ve tenhalar. kalabalıklarda var olanlar, tenhalarda sorgulanmayanlar.
düğünleri severdi çoğu. kimi ise mezarlık dinginliğini.
hayat kelimesi ve binlerce yüklenebilecek anlam. hayat bence şuan benim yaptığım gibi elinde toprak gibi iğrenç bir tadı olan kahve, güzel müzikler ve güzel bir manzaradır. yani hayat hissetmek ve yaşamaktır. anı yaşamak ve hissetmek.
bazen hayat sandığınızdan daha kolaydır.
bazen basit kararları alamadığımız için çok daha fazlasını kaybederiz.
bazen sadece oluruna bırakmak en iyisi.
bizler, hayat denen bu fahişenin gayrı meşru çocukları, hep tez canlılığımzdan kaybetmedik mi?
1-Uçurum Anneleri
2-Paramparça Olsun Dünya
3-Haziranda Gülüver
4-Sustum
5-Hayat
6-Ceviz Ağacı
7-Ah Annem
8-Kapıyı Unut
9-iyi ki Varsın
10-Mayro
11-Kurtuluş Yok Tek Başına
12-Haydi
Bilgisayar oyunları gibidir. Seviyeleri olan ve her seviye atlandığında daha da zorlaşan bir oyun. sanal olmayan, ölünce geri dönüşü olmayan bir survivor.
insanların hayatındaki amacı ise kendileridir. Kendi sıkıntıları ve bitmek bilmeyen hedefleri... Bir sıkıntısı olur insanın. sıkıntısını yenince her şeyin yola gireceğini düşünür. Yener, Ama hayatın bir oyun olduğunu ve yeni bir seviyeye geçtiğini unutmuştur ve onu yeni bir görev karşılar hiç nefes aldırmadan. Bizim gariban yine başlar işte bu sorunum biterse benim hiçbir sorunum olmayacak diye. Ve bu döngü her defasında devam eder. Ölünceye dek. Aslında ölmekte bir sorun. insanın yenemeyeceği tek sorun. Hiçlik.
En sade örneği bir insanın bir dükkân açmasıdır bence. Küçük bir dükkânla başlar. hırs ve bitmek bilmeyen sorunları yenme isteği onu ya batırır ya da dünya markası yapar. Dünya markası olduğunda da sorunları bitmeyecek. Level arttığı için daha da zorlanacak aslında. Rekabet ve yine aynı kısır döngü.
işte buna hayatın anlamı diyorum ben. Kocaman bir kozmosta savaşan küçük insanların savaş oyunu.
tek kelimelik hüsran.
kederlerden örülü yaşamak zorunda kalınan zaman dilimi.
gözyaşı yüklü bir tren.
hüzün konulu uzun metraj üç film birden kuşağı.
yüksek fiyatlara acı satan piyasadaki tek dükkan.
en değerli kayıpları içine alan kara delik.