bugün

1994 Yunus Nadi Roman Odulunu almis Hasan Ali Toptas eseridir. Umit Unal tarafindan sinemaya uyarlanip yonetilen (cekimleri henuz bitmemistir) ve 2009 da vizyona girmesi planlanan filmin yapimcisi Hakan Karahan'dir. muhtesem bir kadroya sahiptir ve merakla beklenmektedir.

Yonetmen
Umit Unal

Senaryo
Umit Unal

Goruntu Yonetmeni
Gokhan Atilmis

Yapimci
Hakan Karahan

Muzikler
Candan Ercetin

Oyuncular

Selcuk Yontem
Arsen Gurzap
Altan Erkekli
Ertan Saban
Ahmet Mumtaz Taylan
Zeynep Kumral
Taner Birsel
Hakan Karahan
Taies Farzan
Ahmet Ozaslan
Erdem Akakce
Serkan Senalp
Cem Ozeren
Candan Ercetin
Aydemir Akbas
Onuryay Evrentan
Selda Ozer
Umut Karadag
Bigkem Karavus
Fuat Onan
Beyti Engin
Yigit Kusbeygi

kamera arkasi ve roportajlar icin:
http://www.ntvmsnbc.com/m...ideo=5363&cbQuality=1
taner birsel`in berber rolünde oynayacağı, hasan ali toptaş ın kitabından uyarlanan film. konusu metropol hayatından sıkılan bir berberin izbe bir köye taşınması ile başlıyor. kaybolan insanların durumuna tanıklık eden bir adamın hikayesi.
2009 yılında vizyona girecek film. Müziği Candan erçetin tarafından yapılmıştır.

BEN KiMiM

AZ MIYIM ÇOK MUYUM
VAR MIYIM YOK MUYUM

BEN NEYiM

MASAL MIYIM GERÇEK MiYiM

KAÇ MIYIM GÖÇ MÜYÜM
HiÇ MiYiM SUÇ MUYUM
BEN KiMiM

iBRET MiYiM CiNNET MiYiM

HiÇLiKLER iÇiNDE KANAYAN YÜREK
YOKLUKLAR iÇiNDE SAVAŞAN BEDEN
BOŞLUKLAR iÇiNDE KARIŞAN ZiHiN
GÜÇLÜKLER iÇiNDE DEĞiL MiYiM

YOKSA… YOKSA…

HER iHANETE AKIL ERDiREN
HER CEHALETE KILIF UYDURAN
HER ESARETE FiYAT BiÇTiREN
SEN DEĞiL DE BEN MiYiM?

GEÇiMSiZiM BU GÜNLERDE
KiMSESiZiM BU YERLERDE
DEĞERSiZiM BU ELLERDE
ÇARESiZiM DOĞDUĞUM YERDE

GÖLGESiZiM HER GÜN HER YERDE

SES MiYiM SUS MUYUM
SiS MiYiM PUS MUYUM
BEN NEYiM

DEHA MIYIM HEBA MIYIM

AK MIYIM PAK MIYIM
AL MIYIM SAT MIYIM
BEN KiMiM

YARAR MIYIM ZiYAN MIYIM

YALANLAR iÇiNDE DOĞRUYU BULAN
CAYANLAR iÇiNDE SÖZÜNDE DURAN
SATANLAR iÇiNDE AYAK DiREYEN
YANANLAR iÇiNDE DEĞiL MiYiM

HER ADALETE DUVAR ÖRDÜREN
HER CESARETE KiLiT VURDURAN
HER ASALETE BOYUN EĞDiREN
SEN DEĞiL DE BEN MiYiM

GEÇiMSiZiM BU GÜNLERDE
KiMSESiZiM BU YERLERDE
DEĞERSiZiM BU ELLERDE
ÇARESiZiM DOĞDUĞUM YERDE
GÖLGESiZiM HER GÜN HER YERDE
Sabırsızlıkla beklenen, görsel zenginliklerle dolu olduğunu ve kendisinden çok bahsedileceğini düşündüğüm film.

Fragmanı için;

http://www.golgesizler.com
beklenen filmdir.
son yıllarda türk sinemasının en iyi filmlerinden biri.
ulak'ı andırıyor biraz.
görüntü çok iyi, oyuncular harika,hikaye enfes derhal gidip izlenmeli, edebiyatla sinema ralık balık olmuş tadılmalı.
Güneşi olmayanlar.
senaryasu, yönetmenliği, oyunculuklarıyla en iyi türk filmleri sıralamasında ilk beşi hakeden film. (bkz: hakkaten)
vizyona girmiş olan filmdir.ayrıca tavsiye etmediğim bir filmdir.oyunculara denilecek birşey yok eyvallah ama filmin verebildigi birşey oldugunu düşünmüyorum.
açıkcası filmi izleme şansım daha olmadı ama kitabını okuyan biri olarak şunu söyleyebilirim ki ümit ünal ın filmi için yola çıktığı metin kesinlikle bir başyapıttır.eğer türkçe edebiyatta 5 10 tane başyapıt varsa kesinlikle gölgesizler bu kategorizeye dahildir nacizane kanaatimce.varlık yokluk ikilemlerinden yola çıkarak ontolojik savlar türeten yapıt,yalanlar,kehanetler,elinde güç bulunan yapabilecekleri ve türk siyasi yapısınada inceden oklarını savurmaktadır.kitaba çok farklı okumalar yapmak mümkün haliyle.özellikle david lynch ve kafka hayranlarını tatmin edebileceğini düşünmekteyim.ayrıca şunu anladım ki hasan ali toptaş ı kesinlikle ciddiye alarak okumamız elzemdir.

--spoiler--
gazete aldın mı? diye sordu karım mutfaktan.
evet dedi oğlum,biliyormusunuz ne yazıyor?
ne yazıyor?
bir kızı ayı kaçırmış!
--spoiler--
dün ankara metropol 8 numaralı salonda sevişmek için mekan bulamamıs "la la bu filme kimse gelmez orda sevişek" zihniyetindeki çemiş bayan ve bayların arasında izlemeye çalıştığım filmdir. iki sıra önümde "la la yanlış filme gelmiş bunlar" yorumu yaptıgımız çiftin bayan kısmının bir süre kafasını göremedik ama oğlanın kafasının arkaya yattıgına bir an şahit olduk. (bkz: my job is blowjob). Bunun yanında kulak emen dudak çemkiren daha masum çiftler de vardı. Filmin ortasında ya bi susun uyarım dahi işe yaramadı ve aradan sonra filmi en önden boyun ağrısı pahasına izlemek zorunda kaldım. Bundan sonra böyle çiftlere evimin anahtarını ve adresini vereceğim sinema zevkime sıçmayın diyeceğim. Yıllar önce benzeri cast away filminde olmuştu. zenci bir öğrenci ile sarışın bir kızımız yanda idi ve zenci oğlan ekü ekü diye gülüyordu. müdahale etmek üzereyken ev arkadasımla kızımızın elinin zencimizin tenasül uzvunu sıvazladığını görmüştük. uzuv dışardaydı. anahtar verme düşüncesi o an oluşmuştu aslında bende. ya da ne bileyim kredi yurtlar kurumu uğrassın bunlarla bana ne.
Filme gelirsek. Romanın methini çok duydum ama okumadım; okuyacağım en kısa zamanda. Oyunculuklara şapka çıkartmak gerekiyor. selçuk üstad yine döktürmüş. tamam film karışık biraz ve puslu bir uslubu var. meraklısı olmayanlar için sıkıcı da gelebilir ama ben pek begendim. köyde geçen sahnelerde gülen insan olmaması dikkatimi çekti. ya da sevişgen çiftin cep telle mesaj atması dikkatimi dagıtmıs olabilir kaçırmış da olabilirim.
kızı ayının kaçırması söylencesi benim de zamanında kulağıma gelen bir söylencedir. köy yerlerinde bulunmuşsanız orada anlatılan hikayelerden biridir. bu bağlamda anadolu mitolojisi bu tür filmlerin konu sıkıntısı çekmeyeceği kadar zengindir ekleyeyim.
enteliz danteliz bu filmi anlamayan sevmeyen öküzdür zihniyetinde zinhar olamam herkesin zevki kendinedir. ama ben sevdim gidin izleyin derim. aydemir akbaşa da buradan selam ederim adam gibi bir rolde görmek sevindirdi.
mükemmel kadronun ve müziklerin hakkını veren harika film; ancak görüntünün daha kaliteli olmasını beklerdim. romanı okumadığım için ikisi arasında bir karşılaştırma yapamayacağım. film hakkında konuşmak gerekirse; üstüne aylarca konuşulacak, yorum yapılacak türde bir filmdi. "katil uşakmış." diye çıkacağınız, filmin yarısında sonunu tahmin edeceğinizi düşünürseniz yanılırsınız. olayların ucu o denli açıktır ki filmin sonunu tamamen size bırakır. siz gösterilen ipuçlarıyla bir sonuca varmaya çalışırsınız. eğer ki filmi yorumlayarak izlerseniz hiç de sıkılmayacağınızı görürsünüz.
serhat tutumluer'e göre maddi sıkıntı içinde olduğu için bu filmi çekmiştir ümit ünal..
zajo:ara filminin vcd'lerini piyasada göremeyecekmiyiz?
serhat tutumluer:ümit o filmi piyasaya sürecek parası olmadığı için dağıtımcı bulamadı.gölgesizleri de zaten parasızlıktan çekti.
zajo:hadiii??!!
s.t.:yani..bu işler böyle...(aforizmik bir laf daha etti ama şimdi unuttum..)
gölgesizler aslında başrolde gölgelerin oynadığı bir dünya. hayal gibi, ne var ne yok gibi; resimler (yüzler) sesler birbirine karışıyor. adamlar yapmış
(bkz: hasan ali toptaş)

"üstelik çay hiç de kötü değildi; buruk tadıyla aynalara yansıyan yüzünü geri veriyordu onun, aynaların ötesine dağılan sıkılmışlığını yüreğinden biraz daha uzaklaştırıyordu."
(bkz: kar neden yağar)
14 EKiM 2009'DA GALASI YAPILACAK OLAN SiNEMA FiLMi.
sinema salonundan çıkan nerdeyse herkesin "bişey anlamadım yaaaa" dediği film.*
hasan ali toptaş'ın varlık ve yokluk kavramları üzerine odaklanıp son bölümde olayları ustalıkla birbirine bağladığı romanı.
ne anlatmak istediğini anlamakta zorluk çektiğim filmdir. zaten bu film sevgiliyle gidilen son film olmuş ve sonrasında cereyan eden ayrılıkla sinemaya gitme işi uzun süreliğine askıya alınmıştır. *
"...o zaman anlamış bütün gerçeği; ne yürüyormuş, ne duruyor. yürüyorum dediği, durmanın ta kendisiymiş. düş gibi bir şey yani... koşarsın koşarsında varamazsın hani; içindeki umut, varamadığın kadar büyür..."
hasan ali toptaş
"herkesin bir hiçkimsesi var."
sen mi gerçeksin? yoksa aynadan sana bakan sen mi? gibi garip sorular soran ve sordurtan roman.
(bkz: ayının kız kaçırması)
egzandirik bir hikaye..hem okunup hemde izlenmesi gereken yapıt! ayrıca son zamanlarda izlediğim filmlerin en sağlam soundtrack'i olan film..candan abla saolsun..
kafkanın şato'sunda okunmuş dava'sı rengindeydi.