grup yorum

entry1044 galeri58
    119.
  1. kürt propagandasını başarıyla yapan, kendini türk solcusu bilen çok sayıda hayranı olan grup. pardon, mini örgüt.
    9 ...
  2. 118.
  3. siyasi duruşları, hayata bakışları, kullandıkları jargon... her şey bir yana da; mükemmel müzik yapıyorlar. sırf bunun için dahi saygıyı hakediyorlar.

    kim olduklarını bilmeksizin dincisi yobazı da dinlese beğenir, faşo ağa da... işte o kadar!
    3 ...
  4. 117.
  5. 116.
  6. sanılanın aksine deniz koydum adını isimli parçaları olmayan grup. "deniz koydum adını" parçası metin kemal kahraman'a aittir. "metin kemal kahraman" tek kişi değildir. metin kahraman ve kemal kahram kardeşlerin oluşturduğu gruptur.... böyle gider bu.
    3 ...
  7. 115.
  8. son albümünde* bulunan felluce isimli şarkısı özellikle dinlenesi gruptur. Bu şarkı islamcı-faşist-antiemperyalist geçinen arkadaşlara bir tokat niteliğindedir. Selam ederim fellucede direnenlere...

    edit: şarkının güzel bir klibine aşağıdan ulaşılabilir.

    &feature=related

    şarkıdan güzel bir bölüm:

    namluya sürülmüş cesaret
    kınından çıkmış öfkeler
    çarpışıyor durmadan
    çarpışıyor bizimkiler

    ne ebu garip zindanı
    ne guantanamo adası
    ne f tipi hücreler
    durduramaz bu savaşı

    şarkının bütün sözleri için: (#1364775)
    3 ...
  9. 114.
  10. türkiye üzerinde ki bir cok sanatcı(!) diye gecinen zavallılardan kat be kat iyi olan türkiyenin en iyi grubudur.
    3 ...
  11. 113.
  12. "alnında yıldızlı bere,
    elinde mavzeri ile,
    çıkıp dersim dağlarında türkü söylemek var ya"

    tanımı üstteki satırlarda yer alan müzik grubu. kimileri için şaki, kimileri için devrimci, kimileri için savaş karşıtı bir gruptur. kim ne derse desin daima var olmalarını ve söylenmedik laf bırakmamalarını dilerim.
    1 ...
  13. 112.
  14. solcu olan ve devlet baba ile çoğu kez başının dertde girdiğini bildiğim ama hiçbir siyasi amaç gütmeden şarkılarını beğeni ile dinlediğim grup.
    4 ...
  15. 111.
  16. büyük ihtimalle haggard'tan sonra dünyanın en kalabalık grubu, içeri giren yada değişik nedenlerle gruptaki aktif faaliyetleri kesinlenlerin yerine alttan gelen elemanların doldurmasıyla(bir dönem için). son derece gaza getirici, azgın bir hayvanı döver gibi şarkı sözleri vardır.
    her insanın, müzik tarzı ne olursa olsun sevebileceği gruptur.

    edit: azgın hayvanlar üstlerine alınmasın canım...
    3 ...
  17. 110.
  18. yazdönemlerinde gecekondu mahallerinde turneler yapan , her albümü milyonlar satan ama hiç reklam yapmayan, harbiyeyi tıklım tıkış dolduran, her konserinde büyük ses getiren, hertürlü eyleme katılan yürüyen ve eylem sonunda türküleriyle insanları coşturan,insanların sesine bin seskatan, gerçek müzik işte bu dedirten kalitede müzik yapan , herdilde türküler söyleyen, insanların dili - kulağı olan, insanın her yaşında dinlemekten bıkmayacağı, hertürlü baskıya, kasetlerinin toplatılmasına , elemanlarının gözaltına alınmasına, cezaevine gönderilmelerine rağmen dimdik ayakta duran, en zor şartlarda bile müzik yapmakdan yılmayan grup.
    8 ...
  19. 109.
  20. solcudur, tahminim türk-kürt kardeşliğini savunur, her şarkısının bir devrimci olduğunu da, pkk ile bağlantısının olmadığını düşünüyorum.

    perdesiz gitarları, profesyonel müzisyenleri ve orkestraları, eğitimli sesleri, müzik konusunda ne yaptığını bilen elemanları var diye düşünüyorum. göndermeli şarkı sözleri ile sanıyorum protest müziği en iyi icra eden gruplardan birisi.

    bir de anlayamadığım bir mevzu var ki; konserinden sonra polis tarafından gözaltına alınır, ertesi gün yine tam kadro konsere çıkar.

    (bkz: nasıl yani)
    6 ...
  21. 108.
  22. 13 ekim cumartesi izmir fuar açıkhava konserleri yağmur dolayısıyla 19 ekim cuma gününe ertelenmiştir.
    2 ...
  23. 107.
  24. Birçok üyesi gözaltına alınıp tutuklansa bile mücadelerinden asla yılmayan, dinledikçe sevilen, sol etiketli müzik yapan grup.
    3 ...
  25. 106.
  26. Sen Özgürlüksün

    ilk kar düşünce soğuk toprak süzüldü
    Beyaz güzeldi
    Toprak toprak yaşam güzeldi
    Kavuşunca toprak düşen yaprağa

    Tenim büzüldü, kanım duruldu
    Kar bembeyaz soğuk yine de güzeldi
    Umutsuz değildim sevinçsiz değildim
    Sevgisiz değildim sensiz değildim

    Sen ki sevgilere yaşam olan güneş
    Yaşam olan su ve hava, umut, dirençsin
    Sen bir haykırışsın suskunsa diller
    Gözlerde yeşil, düşlerde beyaz
    Sen özgürlüksün sevdiğim

    Söz-Müzik: Grup Yorum
    0 ...
  27. 105.
  28. Hayat

    Hayat damla damla berraklaşıyor kara tende
    Hayat ılgıt ılgıt akıp gidiyor işkencede
    Baskı, mapus, zulüm, kan ile örülü
    Seti yıkıp aşıyor derya ırmaklar

    Hayat yeşilde, yeşil yosunda
    Yosunlar boy veriyor kuytuluklarda
    Düşmesin kirpiklerinin gölgesinden başka gölge
    Doğacak yarının şafağı olan o gözlerine

    Sımsıkı yumruk misali sevdiğim
    Yarının sahibi o gözlerine
    O gözlerinde çizgilenecek
    Sevdamızın yarını alın yazısı
    (Bebeğimin yarını alın yazısı)

    Zincire vurulmuş sevdamızın incecik bileği
    Bekler sevda ve kin ile korlanmış gözlerini
    Gözünde çakan şafağın kızıllığında yunup
    Silah sesleriyle halaya durup

    Beyaz gelinlik giydireceğiz
    Kendi ellerimizle vefalı yare
    Cennet vatana
    0 ...
  29. 104.
  30. yorumsuz bir gruptur, yıllardır seslerini duyurabilmişlerdir, onlarca güzel sesi türk müziğine kazandırmışlardır.
    1 ...
  31. 103.
  32. insanda grup yorum okuyana korum gibi bir söz söyleme isteği uyandıran grupmuş.
    2 ...
  33. 102.
  34. faşizme kaymış küçük beyinlerin anlamayacağı tarzda kaliteli müzik yapan, türkiye'de protest müziğin en iyi temsilcisi olarak görülen grup. sürekli dinleyici kitleye sahip olan bir grup olduğundan, dinlemeyenlerin yorumda bulunarak beyin hücrelerini kasmalarına gerek yoktur.
    7 ...
  35. 101.
  36. kimsenin şüphesi olmasın ki bunlar, dhkpc'nin müzik grubudur (inkar edenlere bir şarkılarının "haydi omuz ver kurtuluş cephesine zafer bizi bekliyor" sözlerini hatırlatırım). şarkılarını genellikle içerde yaparlar, çıkıp söyleyince içeri atılırlar orda yine şarkı yaparlar, çıkınca söyler yine içeri atılırlar, uslanmaz içerde yine şarkı yapar söyleyince yine içeri girerler. 20 seneyi aşkın bir süredir bu böyle devam etmektedir.
    grup yorum'un şarkılarında geçen "şehit"ler ya ölüm oruncunda nalları dikmiş devrimciler, ya da dağda asker avlamaya çalışan gerillalardır, hatta nehir kenarında yürüyen gerillalar adlı şarkıları bile vardır.
    ayrıyetten kızıl bant, kızıl yıldız, kızıldere, kızılırmak ve bilumum kızıllar türkülerini süsler. devrimci adamın renkleri sarı yeşil kırmızı üçlemesine sık sık değinirler. şarkıları tamamen gazdan ibarettir, lise yıllarında bıyıkları yeni terleyen devrimci gençlik bu şarkıları dinleyerek canlı bomba kıvamına gelebilir, bu yüzden çok sakıncalıdır.
    ölüm orucuna yatanlara fazlasıyla şarkı yapmışlardır; yemliha, apo, haydar, fatih, hasan, idil, kadir, sinan, ayşe gülen, aygün uğur gibi.
    bu grup; gecekonduların bir gün akın akın gelip, halkarın kardeşliğini, barışı, adaleti sağlayacağını düşünen avanaklardan meydana gelir. öte yandan şarkılarının hemen hemen tamamında barışı simgelercesine tank, tüfek, ölüm, mitralyöz diye naralar atarlar.
    özetle, tırişkadan müzik yapar, kendi çalıp kendi söylerler. en son ölüm orucuna yatmışlardı, hayattalar mı biliyorum. zaten kimsenin umrunda da değil.

    edit: eksi oy veren arkadaşların bu gruba ait;
    bir görüş kabininde,
    cemo,
    gazi marşı,
    buca'daydı berdan
    vatan buca olmuştu
    halkın adaleti,
    tutsak anaları,
    halkımızın gelini (mitralyyöööz mitralyöz, halay başı mitralyoz. duy ey devrimci arkadaş!)
    sibel yalçın destanı
    şarkılarının sözlerini buraya yazmalarını talep ediyorum.
    6 ...
  37. 100.
  38. gerçekte bir boka benzemeyen türkü-pop-zottirik tarzı bi şeyler üretmeye çalışan "birileri" bu grup yorum...

    ürettikleri birkaç iyi eser dışında pek bir şeyler de verememiştirler hem kendilerine hem de bize ama gel gör ki kendilerini sol tabaya yamamaları, kürt faşisti olmaları ve komünist geçinmeleri isimlerinin anılır kırlar benim güzel ülkemde.

    her ne kadar siyasi-ideolojik birilerinin sesi olmayı başarmış olsa da hiçbir zaman dünya müzik literatüründe anılmayacak, onlardan olmayan birilerinin saygısını kazanamayacaktır bu grup ki bir sanatçı için ne büyük üzüntü ne büyük kayıptır bu.
    6 ...
  39. 99.
  40. sosyalist kültürden beslenip bunu anadolu kültürüyle harmanlamayı başarabilmiş bir gruptur. albümleri türk siyasi tarihinin müzikal belgeleridir.
    3 ...
  41. 98.
  42. zamanında en iyi türküleri yapmış, temsil ettikleri insanların dileklerini ezgilerle en iyi biçimde ifade etmiş, bu toprakların en iyi protest müzik gruplarından birisidir.

    fakat, şu zamanda göz ardı ettikleri bir durum var.

    hayatta herşey olduğu gibi, müzik de diyalektik. yani belli bir süreden sonra kendini yenilemesi, kendi içinde doğurduğu yeniliklerin, eskiye üstün gelmesi gerekiyor.

    sanırım, grup yorum bunu biraz gözden kaçırıyor.
    0 ...
  43. 97.
  44. Sarkilariyla gencleri daga cikmaya davet eden, ama bunu yapmaya kendi kiclari yemeyen makule.
    6 ...
  45. 96.
  46. mcdonaldslarda oturup haburgerlerini coca colalarıyla götürenler için terörist olma ihtimali yüksek grup. "vatan vatan" diye yırtınanlar yerlerinde otururken faşizme ve emperyalizme karşı vatanını korumak için uğraşanlar halkı uyandırmaya çalışanlar yine onlardı. belki de sırf bu yüzden terörist olarak nitelendirilen grup.
    7 ...
  47. 95.
  48. yeni nesil tarafından dinlenince sadece müziği ile akla zıpkınlar sokan, eski nesil tarafından dinletilince " aa bak hilmi yarayıcı, aa bak efkan şeşen değil mi bu? " gibi şaşırtma eylemlerine sokan her duyguyu içinde barındıran ( depremelre yazılmış şarkıları ) sevilesi sanatkarlar topluluğudur.
    0 ...
© 2026 uludağ sözlük