80 darbesinden nasibini almış, işkence görmüş ve her türlü devlet engeline takılan, siyasi fikirlerini ön plana çıkaran sosyalizm- komünizmi benimsemiş müzik grubu. Nazım Hikmet'e 'Haziranda Ölmek Zor' adlı parçayı yapmışlardır, oldukca da başarılıdır.
mustafa suphi yoldaşlarına atatürk zamanında ot tıkandığından olacak; bir mırıltısında atatürk'ün sözü ile 'kendi çapında' alay eden hemen hemen her şarkısında 'birilerini' 'bir tarafa' yönlendirmek isteyen ama senelerdir milleti yönlendirmek istediği yere yönlenmeye 'bir tarafları' yemeyen şeyler..
inönü konserine gittiğim ,çav bella ile milleti coşturan gruptur.ama kafama bi şey takılmıştı;inönüde 50 bin kişi olmasına rağmen güvenlik için bir polis bile yoktu.Adamların güvenlik görevlileri bile kendilerinindi..
bu toprakların en derin çığlıklarını duyuran dostlardır onlar...
adlarının önemi yoktur, durmadan değişir zaten içinde barındırdığı isimler, ama grup yorum sadece bir müzik grubu olmadığı içindir ki durmadan, yorulmadan, yılmadan, boyun eğmeden, emparyalist şerefsizlere eyvallah demeden, programlara çıkmak için kimseye yalakalık yapmadan, bozulmadan, doğru bildiğini söylemekten kaçınmadan, doğru bildiği o devrim yolundan gitmeye devam ediyor, devam edecektir.
bu topraklarda yaşanmış her acıdır grup yorum,
bu topraklarda yaşanmış her sevinçdir,
bu topraklarda kavuşamammış tüm aşıklardır,
bu topraklarda çığlık atmak istemiş, ama susturulmuş her sestir,
bu topraklarda düşmüş her devrimcidir grup yorum, bu topraklar açmış ve vaktinden önce solmuş her çiçektir.
ne geceyarısı baskınları, ne polis jopu, ne biber gazı, ne albümlerinin toplatılması, ne sokak ortasında yenen dayaklar susturamaz bu çığlığı, çünkü artık bu toprakların ta kendisidir onlar.
dinlenildiğinde insanın içinde coşkun ırmaklar çağıldar. kalkıp coşkuyla haykıranız gelir. en mutsuz anlarda yanlışlıkla duyulduğunda mutluluk kaynağıdır.
Sanatçı : Grup Yorum
Yer : ODTÜ MD Vişnelik - ODTÜ Mezunlar Derneği Vişnelik Tesisi, 428. Sokak - 100. Yıl / Ankara
Tarih : 02 Ekim 2010 Cumartesi 20:00
Fiyat : 15,00 TL
karşıt ideolojilerde olsakta iyi ürün veren solcunun sanatını takdir ederim. grup yorumda bunların başında. solcular,stalinistler,çayanistler falan ama sağlam müzik yapıyorlar.
tanımlara sığmayan muhteşem bir grup.
türkülerle insanları coşturur. gerçeği doğruyu ileriyi ve geçmişi türkülerle anlatan susturulmaya çalışılmış olmasına rağmen ayakta dimdik durabilen gruptur.
25. yıl konserinin bir dvdsi veya s&m tarzı bir albümü olsa da alsak lan. zaten gidemeyişim hala büyük yaradır kalbimde. bari böyle hafifletin acımızı.
Hasta siempre yorumları mükemmelin üzerinde olan, anlamadan, bilmeden, kavramadan yorum yapan bazılarına rağmen daima nice 25 senelere dedirten gruptur.