bu topraklarda, halkın gazını alarak devrim olmamasını sağlayan sözde, sanal kahramanlardan sadece biri.
adamımız grup yorum dinler, haykırış, başkaldırı, direniş vs. herşey vardır müzikte topluca; sonra gider yatağına, devrim yapmış, bütün ezilenlerin haklarını iade etmiş, eşitliği sağlamış gibi gönül rahatlığıyla, mışıl mışıl uyur!
17 nisan 2011'de düzenlenen konseriyle etrafını inlettirmiştir. insan bu adamların şarkılarını dinleyince başka şarkı dinlemek istemiyor. ya da basit geliyor dinlenilenler.
(bkz: çav bella)
ankara da 17 nisan da bir pazar alanında-hangisi olduğunu unuttum- halk konseri verecek gruptur.türkiye de başka hiçbir yerli sanatçı/grup bir stadı dolduramazdı sanırım.inönü yü hatırlayınız.
17 nisanda bakırköyde yine onbinleri buluşturacak olan, türkiye nin özel grubu. başka bir örneği olmayan yorumun, en önemli özelliği de, grup içerisinde 25 yılda 50 yi aşkın kişinin görev alıp, yerlerini yenilerine bırakmalarıdır. denilebilinir ki, grup yorum, kişiler üstü bir halk oluşumudur.
çok güzel bir şarkıları rumuzuma ilham kaynağı olan, yüz yıl dinlense de asla bıkılmayacak şarkılara imza atmış yılların eskitemediği kaliteli grup.
edit: rumuzuma ilham kaynağı olan ve benim sadece grup yorum dan duyup dinlediğim eftelya, grup yorum a değil, mayıs rüzgarı adlı bir gruba aitmiş. uyarı için humbara ya teşekkürler.
biraz önce 25.yıl konseri dvd'si elime geçti ve izledim.gerçekten çok garip şeylerin olduğunu farkettim.örneğin sahneye gelen ezbere değil de kağıtlara bakıp ruhsuzca konuşup gidiyor.hadi diyelim ki tamam ezberle fırsatı olmadı vs.pekala o erkek solistin hali neydi öyle?adam bırakın herangi bir reaksyion göstermeyi,türküleri bile kağıda bakarak okuyor.25.yıl çoşkusu,karşılarında 50 bin civarı izleyici,ama grup sanki zorla çalıyor gibi.tabi bütün bunları derken davulda inan abinin hakkını yememek gerekiyor.bir tek o,o günün çoşkusunu yaşayandı.acaba diyorum bu eleman giriş çıkışları olduğu için,yeni girenler kendilerini o 25 yıllık çınarın bir parçası mı hissetmiyorlar,bu yüzden mi bu şekilde oldu?
17 nisan 2011 de bakırköy adliyesinin yanındaki pazar alanında ücretsiz halk konseri verecek olan muhalif sosyalist grup. ayrıntılı bilgi için (bkz: 17 nisan 2011 grup yorum konseri)
kendisini yazar zanneden kişilerin, yazmaktan ziyade ''grup yorum'' başlığı altına işaret parmağını kaldırmış, sakın kanmayın, inanmayın, bunlar vatan haini, vs.gibi ucuz yorumlar yapan kişilerin yazıları gözüme çarpıyor.
anlamaktan yoksun yazarcıklara ithafen nazım hikmet yazmış grup yorum seslendirmiştir.
insan vatanını satar mı?
suyunu içtiğin ekmeğini yediğin
dünyada vatandan aziz şey var mı?
beyler, bu vatana nasıl kıydınız
eli kolu zincirlere bağlanmış
vatan çırıl çıplak yere serilmiş
oturmuş göğsüne teksas'lı çavuş
beyler, bu vatana nasıl kıydınız
günü gelir çark düzüne çevrilir
günü gelir hesabınız görülür
günü gelir sualiniz sorulur
beyler, bu vatana nasıl kıydınız
ahmet kayayı seven solcu kesimin bu grubuda sevmesi şaşırtmamalıdır.sol bugüne kadar hep vatan hainlerini
bölücüleri ahlaksızları katilleri korumaya çalıştı hala da çalışıyor.ama onların gerçek yüzünü ya bilmiyor
ya da bilmemezlikten geliyor.
(bkz: ahmet kaya)
(bkz: yılmaz güney)
solculugu, seviyesizligi, bölücülügü ve komünizmi ayni cümle icinde kullananlarin zaten dinlese de birsey anlamayacagi gruptur.
ilk önce git bi bak solculuk neymis, sonra sosyalizme bak, sonra komunizme bak, sonra gel, argümanlarini ortaya adam gibi koy. camur at izi kalsinla olmaz bu isler.
solcu, seviyesiz abuk sabuk bir grup. ne bok olduğu belli olmayan boktan bir grup. bölücümü müzisyenmi adamların cemo diye bir şarkısı var sanki komünist marşı sözleri şöyle sanırım;
Cemo - Grup Yorum
Dağların yücesinde ateş yanar
Oturmuş da başına sevdalılar
Gün gelir kahpe savrulur
Cemo ovaya inende
Yar yar yar yar
Alnında yıldızlı bere
Elinde mavzeriyle
Çıkıp dersim dağlarında
Türkü söylemek var ya
Oy cemo cemo can
Savrulup ovaya inen bulutlar
Muştusudur kopacak fırtınanın
O büyük günün görkeminde
Çocuklar halaya duracak
Günümüzde devrimci geleneği temsil eden en büyük müzik grubudur Turkiye'de. Ancak söylemeden geçemeyeceğim ki; çizgilerinin değişmesi ile birlikte şarkılarında ''vatanseverlik'' kavramına bolca rastlamak mümkün. Bunun yanında çikan rap şarkıları ile tarzlarında da büyük bir değişim olduğunu söylemekten kaçınmamak gerek.