dinlemem kendilerini, siyasi görüşleri, hareketleri her zaman fazla ütopik olmuştur bana göre. fakat uğurlama isimli şarkıları olmuştur, hem de iyi olmuştur. armoni ve sözler olarak 10 numaradır. böyle 2-3 şarkıları daha var.
fakat ölenlerin ardından 2-3 günde sikko sikko bestelerle türemeleri mallıktan başka bir şey değildir. sözler genelde aynı olur zaten. isimler farklıdır sadece.
dediğim gibi ütopyayı kurmuşlar fakat uygulamada imkansız.
kimsenin ağzına kürt kelimesini almaya bile cürret edemediği zamanlarda kürtçe şarkı yazan, türkiye halklarının özgürlüğü için mücadele eden dünyada eşi nadir bulunan müzik gruplarından bir tanesi.
baskı ve zorla değil, müzik ile fikirlerini dile getiren müzik grubu.
kültür ve sanattan korkan, düşünen insana tahammülü olmayan değerli büyüklerim, grup yorum konserlerine izin vermeyerek de grup yorum un ve ona ait fikirlerin toplumda daha da ses getirdiğinin farkında olmasa gerek.
Konserlerine gitmekle bölünmezsiniz başka türlü savunma çeşitleri bulursanız zekanıza hayran kalabilir belki saf olanlar.
Grup yorum sadece "müzik" icra eden bir oluşum değil konserlerinde sadece müzik yapan bir grup değil. Eğer solcu değilseniz sosyalizme ilgi duyabilirsiniz sosyalist iseniz geri sempatizan olabilirsiniz şayet geri sempatizan iseniz sempatizan olabilir sempatizan iseniz militan olabilirsiniz.
Dhkp bunu çok iyi kullanıyor cephe faaliyetleri için militan devşirdiği en önemli saha bu ücretsiz grup yorum konserleri ve üniversite faaliyetleri. Kardeşleriniz çocuklarınız grup yorum etkinliklerine katılıyor ise tedirgin olmanızda fayda var mümkünse önleyin kaybedebilirsiniz çünkü sevdiklerinizi.
Üniversite de okuduğunu sandığınız kardeşiniz veya evladınızdan ansızın haber alamayabilirsiniz. Sonra evinize polisler gelir falan "oğlunuz\kızınız nerede söyleyin" diye sorguya çeker mal mal bakarsınız suratlarına. Biri der Yunanistan da öbürü der ermanistan da. Sonra bi akşam haberlerinde canlı bomba dehşet saçtı haberlerinde ağlayan annenizi falan görürsünüz ansızın!
Bu katil orospu çocukları sizin saçının teline kıyamadığınız sevdiğinizi süslü cümlelerle parçalara ayırır. Etlerini toplarlar etraftan hemde beddualar ile dualarla değil!
O yüzden "müzik bu noycakki ehe" palavralarınızı civcivlere anlatın.
bakırköy halk pazarında yapılacak konseri, istanbul valiliğince engellenmiş, 30.yılını kutlayan protest müzik grubudur. engellenen konserleri ne ilk ne sondur. ayrıca 30.yıl konserlerini 5 farklı ilde stadyum konserleri vererek kutlayacak olan grup yoruma şu ana kadar hiç bir stadyum verilmemiştir. içler acısıdır.
fark ettim de 'dağlara gel'i baya bi kişi seslendirmiş ama sadece bu adamların söylemesi olay olup marş haline gelmiş. sanırım adamlar gerçekten o duyguyu vererek söylüyor.
Kürt siyasi hareketi ile arasına mesafe koyma gibi bir durum söz konusu değil bence..
sadece bir fikir ayrılığı oldu ve kısa vade de unutulur..
Hem silahlı ,hem pratik hem teorik manada cephe ile kürt hareketi birbirine geçmiştir..
kenarda durup el ovuşturmak nafile..
eskiden cephe geleneği kürt siyasi hareketine abilik ve öncelik yaparken ,Kürt siyasi hareketi 30 yıllık birikim ve pratiği ile artık anarşist sola öncülük yapmaya başladı ve yapıyor da.
olAnlar sadece bunun sıkıntıları sadece ,düzelir zamanla ..