Müzik türü daha çok eleştiri , protest ve özgün bir müzik grubudur. Gezi parkında ölen ve ezilen işçi taraflarına şarkı yazıp onlara destek vermektedir. Haklarında bir çok dava açılmıştır. Dhkpc örgütünün propagandasını yapmak suçu ile yargılanan gruptur. Genellikle solcu kesimden daha çok dinlenme alır. Konserlerinde hep ezilen insanlara destek vermektedirler.
Cemo, Berivan, hoşçakalın dostlarım, haziran'da ölmek zor, Filistin günlüğü, gowenda gelan, reber, hevala evindar, insanların içindeyim, gel ki şafaklar tutuşsun, uğurlama, ... Ve daha saymakla bitmeyecek efsane şarkı ve türkülere imza atmış protest müzik grubudur. Kuruluş yılı 1985'tir ve hala aktif müzik yapmaktadırlar.
Benim için , sosyalizm için, Türkiyem için çok önemli bir grup. Aslında grup demek artık ayıp olur. Bir felsefe oldular benim için. Türküleri mükemmel ve anlamlı. Bazı düşüncelerini onaylamadigim doğrudur. Ancak haksızlığa , ırkçılığa, emperyalizme, sınıf çatışmasına karşı güzel ve sağlam duruşları vardır her zaman. Aslında bir önemli mesele de aşık olduğum adamın o grupta olmasıdır. 19 ocak konseri benim için milatti. Yaşamımı, duygularımı, kalbimi değiştiren gündü o gün. Grup yoruma aşıktım. O gün gerçek aşkı da buldum. Iyi ki gittim konserlerine o gün. Keşke tekrar görebilme şansım olsa onu.
terörist destekçisi ezik grup. aslen terörist olup kendine solcu diyen kitle yüzünden kendilerini halk kahramanı sanıyor bunlar şaka gibi kljasdjkhasjkdhafd müzikleri ciddi anlamda bir sike benzemiyor. ahmet kaya'yı yücelten çift iqlu kitle bunları da bir şekilde yüceltip kendilerine kahraman yarattı.