oradaki zulüm yeni değil. sen coca cola içmeyerek vicdanını temizleyemezsin, en fazla basenlerini eritirsin. anne değilim, kuvvetle muhtemel ki hiçbir zaman da olmayacağım. ama yine de orada ölen her çocuk için içim parçalanıyor, yüreğim yanıyor. diğer taraftan riyadan nefret ediyorum. somayı nasıl unuttuysanız gazzeyi de öyle unutacaksınız. çok değil, üç beş güne asıl ilgi alanınız olan memeye geri döneceksiniz. çocukların ölüm sahnelerini show malzemesi yapmanızdan utanıyorum. olayı garip garip yerlere indirgeyip kendinize acı acı güldürmeyin. gazze ortadoğunun vicdanıysa herkesin ağladığı, rojova da savaşın beşiğidir mesela. kapınızın önünde yatan surıyeli çocuğa tiksinerek bakıp, onun bomba yağan şehrine dönmesi için iç geçirirken filistin çığırtkanlığı yapmanız da yavşaklığın kralıdır. ölümün kokusu, ölümün tadı hep aynıdır. siz insanları diline, dinine, rengine göre ayırırsınız ama ölüm ayırmaz. bakü, marağa, kozan, başbağlar, buca, hocalı, çorum, dersim, sivas, 12 mart, ortaca, kırıkhan, srebrenista, mora, navarin birini diğerinden ayırıyorsanız kendinizi insandan saymayın.
işin en acı tarafı da bugüne kadar kimsenin gazzeden haberinin dahi olmaması onlar orda nasıl yaşıyor diye şu anda köpek israil bombardıman yapınca herkes hatırladı bunun mu olması gerek birbirimizi düşünmemiz için.
Artık dünyanın neresinde bir çocuk ölürse orası Gazzedir. Bir bebek bir yaşına girerken ağzında emzik değil, kurşun taşıyorsa orası Gazzedir.
Bebeklerin uykulu gözleriyle annelerinin memelerini ararken, kor gibi yanan namluları emmeye başladıkları yerin adı Gazzedir. Yağmur bir futbol sahasında çocuğun atacağı golleri yutmak için sırada beklerken, çocuğun çelimsiz vücudunu kurşun yağmurları yutuyorsa orası Gazzedir.
Okula gitmek için erkenden kalkmış ve saçlarını ören annesinin parmaklarından sızan merhameti kana kana içen kız çocuğu, henüz evinden çıkmamışken damlarına düşen bir bombayla birlikte duvarların altında kalıyorsa orası Gazzedir. Çocuk bir varilin arkasına sığınmaya çalışırken, kurşun önce saklanıp, çocuk kafasını uzattığı anda alnından sobeliyorsa orası Gazzedir. Okulun bahçesinde ip atlayan kız çocuğu tam gökyüzüne yükselmişken, kurşunlar gri kanatlarıyla gelip kızı başka göklere kaçırıyorsa orası Gazzedir.
Artık dünyanın neresinde bir çocuk ölürse orası Gazzedir. Gazze, çocukların öldüğü yerlerin adıdır bundan böyle. Bir çocuk sıtmayla, tüberkülozla, yüksek ateşle ve daha bilmem hangi hastalıkla ölürse ölsün, öldüğü yer neresi olursa olsun, biz oraya Gazze diyeceğiz. Duvarların çepeçevre sardığı bir ölüm kampına dönüştürülen Gazzede, çocuklar ölmeye devam ettiği sürece hiçbir masal tamamlanamayacak, hiçbir çocuk şarkısı melodisini bulamayacak, hiçbir oyunun sonu gelmeyecek, hiçbir top zıplamayacak, hiçbir tebeşir tahtaya yazmayacak. Çocukluk dünyasına dair hiçbir renk gerçek yüzüyle insanların gözüne görünmeyecek bundan böyle. Çocuklar eksildikçe, eksilecek herkes ve her şey
Paul Virilio, yaşlı bir Japon dostunun kendisine şöyle söylediğini aktarıyor: Amerikalıları bağışlayamamamın nedeni Hiroşimanın yalnızca bir savaş eylemi değil, bir deney olması. Savaş bir gün anlaşılabilir ve belki de bütün kıyıcılığına rağmen insanlık tarihinin sayfalarından dışarıya çıkamayacak şekilde geride bırakılabilir. Pek çok savaşı kolektif zihnin geniş ve karanlık koridorlarında bıraktık.
Bir kenara not edelim; Gazzede de artık savaş yok! Buna savaş demek bir deney halini görmezden gelmek demektir. Şöyle söylemek de mümkün artık dünyanın herhangi bir yerinde yaşayan masum ve mazlum halklar üzerine girişilen bir saldırı Gazzeden ilhamla daha acımasız hale dönüşebilir. Gazze gittikçe şiddetin deney alanına dönüşüyor zira
Tarık tufan.
üzülüyorum gerçekten. yazık oradaki insanlara. belki de hamas olmasa daha huzurlu olacaklar. hamas savaşan bir örgüt değil. yaptıkları tek şey arada bir bomba atıp israil'i kışkırtmak. artık o bombaları da hamas'ın attığı şüpheli.
{Tinime sığmaz madem taşar o sonsuz hür sinim
Tevrat'ta bile yazar;
Öldürmeyeceksin!}
Gazze şehrinde kimsesiz bir sokaktayım
Soluğumu kaybettim son nefesinde can verirken O'nsuzluğum
Gazze şehrinde ''kim'' sessiz bir sokak ortasında
Gözlerimi nerede bulsam,yum gözlerini çocuğum
Belki bir gün mutluluk kumdan kalelerinden güvercin olup uçar.
(bkz:(bkz:@ahmedhulusi #gazzeicinduavakti büyük hacet duasi gazze'deki kardeşlerimiz için 41 defa okuyalım: http://t.co/qxvvj7ufew http://t.co/xpbz93ehos )şu duayı 41 kere okuyalım arkadaşlar.)
insanlığın utanç duvarı. 5 yaşındaki çocukların bile; siyonist ve emperyalist sistemin tam teçhizatlı ve korkak askerlerine kafa tuttuğu ve ölümden korkmadıklarını haykırdığı şehir! 5 yaşındaki çocukların emperyalist vahşiler için tehlike olarak görüldüğü şehir. duyarsız kalınmaması gereken şehirdir gazze!
hayat sexten ve alkolden ibaret değildir azizim.
bir kara parçası üzerinde kurulan haince planlar yüzünden 5-10 yaşındaki çocukların bedenlerinin parçalanması... bu duruma tepki koymak için illa müslüman olmanız gerekmez.ben insan'ım diyen bu soykırıma duyarsız kalmamalı!
batı şeria bombalanmıyor çünkü batı şeria bölgesi gazze gibi bütün bir toprak parçası değil. haritalarda da görebileceğiniz gibi yasadışı yahudi göçmenlerin yerleştirilerek bölgenin filistinli köyleri birbirlerinden ayrılmıştır. orada da yahudi yerleşimciler devletlerini aratmamaktadır.
hamas'ın kalesidir. hamas da ortada fol yok, yumurta yokken yeşillik olsun diye israil'e füze atan, dünya kamuoyunun baskısıyla barış antlaşması imzalayacak kıvama gelmiş israil'i yaptığı saçma sapan saldırılarla yeniden masadan uzaklaştıran, barış görüşmesi yapmak isteyen el fetih'i hainlikle suçlayan, rusya ve iran'ın israil'i rahat bırakmayın emri doğrultusunda kendi halkını hiç düşünmeden israil'e havlayan, israil ebesini sikince de ağlaklaşan terörist bir örgüt. israil madem kendi halkını savunmuyor sadece katliam için operasyon yapıyorsa neden hep hamas liderlerini öldürüp gazze'yi bombalıyor? el fetih'e niye dokunmayıp batı şeria'yı bombalamıyor? biraz düşünelim bunları. hamas'a destek vererek filistin halkına acı çektiriyoruz esasında.
(bkz: #17585736)
israil'in kadın çocuk yaşlı gözeterek bombaladığı iddia edilen bir kaç kilometre karelik toprak. israil yahudileri naziler nasıl onları belli mahallelerde toplayıp etraflarını duvarlarla çevirdiyse aynısını gazze ve batı şeria'ya yapıyor. israil lan sırf yahudiler israil'e gelsin diye bağdat'ta sinagog bombalamış devlet.