dertleri grammer kurallarını öğrenmekle bitmeyen, telafuzu tam bir dert olan lisan. ayrıca telafuz kurallarına göre eklerin farklılık göstermesi de cabası...
ancaaak, ingilizce atılan maillere cevap vermeyen veya fransızca cevap veren; kendi dillerinde iletişim kurma konusunda son derece takıntılı fransız amcalar göz önünde bulundurulduğunda cv'nizin yabancı diller bölümünde fransızca'nın da yer alması kariyer yolunuzda, özellikle de fransız menşeli şirketlerde bir hayli kolaylık sağlayacaktır.
ha, şakır şakır fransızca konuşuyor olmanın karizma kat sayısını iki ile çarpan bir etken olduğunu söylemiyorum bile...
sabır ve biraz yetenek isteyen bir dildir. güçlü bir aksan gerektirir. dünyanın en romantik dili olduğuna dair rivayetler vardır. yani ben burda gördüm bunu sadece. hiçte romantik değildir. birçok avrupa ülkesinde kaba saba bir dil olarak görülür.
buraya galatasaray unıversıtesınden ınsanların yorum yapmasını ve bılgı vermesını beklıyorum.. herkes zor hatta cor zor dıyor. ee o zaman gsü ye gıdersek nasıl olacak bu ıs ? dıye kara kara karalar bagladım.
bir arkadaştan aldığım bilgiye göre (abuk sabuk merakım sonucunda) petitbeurre bisküvinin anlamı minik yağcık, küçük tereyağı gibi bir anlama gelmekte imiş. ilginç doğrusu. bisküvide bile kullandığımız bir dil olduğuna göre gerekli bir dil sanırsam.
roma'nın psikopat liderlerinden birinin fransa bölgesinde yaşayan germenleri zorla latince konuşturmaya çalışması sonucu ortaya çıkmış dil olduğunun söylenmekte olduğunu naihad sami banarlı'nın türkçenin sırları kitabında okumuştum. genel kabul vulgar latince'nin farklılaşması sonucu ortay çıkmış latin dillerinden biri olduğu yönünde.
bir dil düşünün ki sona koyduğunuz e harfini okumuyorsunuz, r harfini ğ gibi okuyorsunuz, g harfini j diye okuyorsunuz. dışardan bakınca absürd gibi duran bir dil olsa da cazibesi had safhadadır bu dilin.
galatasaray ı kazanınca 1 yılda nasıl halledeceğim diye dusunmekten kendımı alamadıgım dil. gs unıverıstesınde olup da bılgı vermek ısteyenlere acıgım. sağ olun.
ingilizce ve almanca dan sonra 3. yabancı dil için; italyanca ile kıyasladıkları dildir, fransızca. italyancanın vurguları, mimikleri vardır, sıcaktır. fransızcanın kanada'da dahi(montreal özellikle) geçerliliği vardır. tercih edilecekse fransızca olmalıdır.