Bir katilin, bir hırsızın başbakan olduğu bir cumhuriyette, dürüst kişilerin yerinin ya mezar, ya cezaevi olduğunu anlayabilmek zor bir şey olmasa gerek.
Her Küba vatandaşının devlet tarafından verilmiş bir evi varsa..
Eğitim ve sağlık hizmetleri ücretsizse ve dünya sağlık örgütünün tüm standartlarını tutturmuş bir ülkeyse..
Her ay, her Küba vatandaşına, belirlenen miktarlarda süt, beyaz et, kırmızı et, şeker, tuz, un, yumurta vs. gibi gerekli ihtiyaçları veriliyorsa..
Çocuklar için yaşlarına/gelişim süreçlerine göre hangi yiyeceklere daha çok ihtiyaçları olduğu tespit edilip onlar için daha farklı bir sistem oluşturulmuşsa.. Yani Küba’da kafanızı yastığa koyduğunuzda, sokakta aç insanların olduğunu düşünmek zorunda değilseniz..
Sokaklarında dAns edilebilen, müziğin hiç durmadığı, mutlu insanların yaşadığı bir yerse Küba..
Kilometrelerce ötesinde sömürgeler edinen, Ortadoğu'ya bile barış(!) getiren ABD' nin gücü yanı başındaki bu güzel ülkeyi emperyalizmle zehirleyemediyse..
Tüm insanlık şahitlik ettiyse "başka bir dünya mümkün" önermesinin doğruluğuna..
Devrimin güzelliğinden; Fidel Castro, Che, Camilo, Raul' un komutanlığını yaptığı devrimcilerin dik duruşlarından ve tabii ki halkının inancından..
O büyük komutanlardan geriye Raul Castro kaldı. Işıklar içinde uyusunlar.
“ben de devrim gerçekleştirdim. ama atatürk’ün yaptıklarını yapamazdım. türkler sağdan sola doğru yazarken harf devrimi ile tam tersi yönde yazmaya başladı. kıyafet devrimi ve medeni kanun’la kadınlara getirilen statü çok önemliydi. ona ve devrimlerine hayranım. kendinize başka bir önder aramayın.”
Fidel castro
Önder olabilmek için silah arkadaşını ihbar ettiği dedikodusu yıllardır dönüp, dolaşır.
Yine de önüne geçemedin Che Guevera'nın, yaşamın boyunca kim bilir ne çok vicdan azabı çektin.
iyi uykular Fidel.
Yönetimin bir suçlu yada hırsız tarafından garanti altına alındığı cumhuriyet'te onurlu insanların öldürülmesi veya hapsedilmesi olağandır sözünün sahibi lider
Ölümüyle bizi üzmüş devrimci lider ışık içinde yatsın.
Naciz bedeni toprak olsa bile, ulusu ve evrendeki birçokları tarafından her daim özlem ve saygıyla anılacak devrimci , korkusuz, kararlı ve istikrarlı bir lider olarak, dünya tarihi ve dünya siyasetine adını çoktan yazdırmış olan, 20. Yüzyılın en önemli şahsiyetlerinden biridir.
Ruhun şad olsun Fidel...
cia bağlantılı pek çok suikastten kurtulmuş kübalı devrimci lider, suikastten kurtulmak olimpiyat sporu olsaydı altın madalyayı ben alırdım demişliği var. fidel castro 638 suikast girişimiyle guinness rekorlar kitabındaki yerinide almış. ölmüyor
Akşam akşam aklıma gelen büyük lider. Bazıları che nin daha popüler olduğunu fidelin siklenmediğini söylemiş. Komik adamlar bilmiyor ki fidel devrimin lideri che reklam yüzü dür. Fidel kendini ulaşılamaz makama koyup che yi sembolleştirip çok deli bir karizma elde etmiştir. Ben babayım bu da benim çocuğum demiştir adeta. Fidelciim keşke dinç olsanda deli deli konuşsan yine.