an itibariyle sağ üst köşede beliren ticker ya da haber bandı mıdır nedir öyle bir zımbırtıyla karşımıza çıkmış, listemizdekilerin kimin fotoğrafını beğenmiş, kimin resmini ne iltifatlar döşemiş, kimi yağlamış, ballamış ayrıntılarıyla göstermeye kendine görev edinerek işin iyice suyunu çıkartmıştır.
Kullanici sayisi milyonlari bulmasina ragmen, hesap silme butonunu oldukca gizleyen hatta bazilarinin hesabi tamamen silme gibi bir durumun varoldugunu bilmedigi, prestij korkusu yuzunden kendine bagimlilik yapici magazinsel bir politika edinmis, bir gun yok olmaya mahkum olan 'a'sosyal ag.
Fobimdir. insan yaşamının gizliliğinden gelen sadeliğini, güzelliğini bitirir, ilişkileri yozlaştırır.
Örnek olarak biriyle ilişkiniz var; ilişkide olduğunuz bayanın facebook'u var doğal olarakda arkadaşları. o arkadaşlarından biri resmini like yapar, dürter, yorum yazar sonra sorarsınız bu kim diye?! cevap olarak ilkokul arkadaşım şu bu. sonra düşünürsünüz bu kimdir, necidir, takarsınız. durduk yere bunları düşünmeye, tatsızlığa ne gerek var?! insanlar kendi arasındaki iletişimi çok iyi yaptı da facebookmu eksikdi. Yalnız ekonomiye can verdiği kesin, özellikle bilgisayar satanlara. Bunun için bilgisayar alıyorlar.
18 yaşından küçükeleri almıyor ama bızım mılletımızde keriz ya doğum tarihini değiştiremeyecek ama şunu söylemedende duramayacağım eskisi kadar sarmıyor .
şubatın 20sinde sildiğim -dikkat dikkat dondurduğum değil, sildiğim- ve sadece, ismimin facebook'ta arama yapıldığında tek sonuç olarak çıkmasındaki karizmayı kaybettiğime üzüldüğüm, her şeyi ile gereksiz site.
an itibariyle çok çakal bir hacklenme girişimine kurban olarak seçilebileceğiniz riskleri bünyesinde barındıran sitedir. network olarak başka bir ülkede görüldüğüm için bu saldırının tek bir ülke ile mi sınırlı * olduğunu yoksa daha komplike birşey mi olduğunu henüz bilemiyorum.
ama olay aynen şu sekilde gelişiyor:
notifications kısmında hesabınızda olmayan resimsiz bir hesap bir şeyler paylaşıyor * . siz "ulan bu da kimmiş" diyerek kişiye tıkladığınızda sizin bilgisayarınıza .exe uzantılı ve backdoor olduğunu tahmin ettiğim bir halt indirmeye çalışıyor. aman diyeyim böyle bir olay başınıza gelirse ilk iş internet bağlantınızı kesin, kapsamlı bir tarama yapın, ardından da şifrenizi değiştirin.
edit : arkadaş listemde olan bir kaç kişiye bu durumu sordum. ikisi yine listelerinde aynı isimli canavarı teyit ettiler. çakma hesabın ismi "mio ko". bir arkadaşımın bilgisayarı ise şu anda verdiği komutlara cevap vermiyor. ama tabletinden modemin u.load , d.load verilerini izlediğinde aşırı bir yükleme ve gönderme yaptığını görmüş. ilginç bir şeyler olduğu ortada.
dede-nene demeden herkesin hücum ettiği site. insanları beğendikleri-paylaştıklarıyla daha iyi tanıyabiliyorsunuz. ayrıca bağımlılık yapıyor ama kendimi tutup o hesabı donuk bırakacağım.
ne zaman profilimdeki 'ne düşünüyorsun' yazısını görsem düşünmek zorunda hissediyorum kendimi, ne zaman düşünmeye çalışsam en arabeks cümleler hücum ediyor beynime, ne zaman arabesk cümleler yazsam, en beni anlamamış yorumlar geliyor profilime, ne zaman anlamamış yorumlar gelse profilime.... neyse böyle bir site işte kendileri.
ilkokul arkadaşımın iletisi ve şakşakçıları ile kendinden iyice soğutmuş, bildiğin çoluk çocuk yuvası haceli. sağ olsun aklın yaşta değil başta olduğunun en büyük kanıtıdır.
'sinem ****
şu an kalan son dakikalarda cola'dan başka birşey düşünemiyorum *