Bir akım olarak tanıdığı, tanımadığı - arkadaş olduğu, olmadığı herkesi dürten insanların bolca bulunduğu, deyim yerindeyse "dürt vader" kaynayan sosyal paylaşım şeysi.
6 ay önce bir yoruma bişey yazıyosun doğal olarak unutuyosun sonra sol alt köşe de" hede hüdeninkine yazdı" görüyosun. bu sitede. işin yoksa en yukarı kadar çık o kırmızı numaralı dünyaya bas .
benden habersiz kendi kendine bir şeyler paylaşmaya başladı sonra tamamen benden bağımsız olarak sigarayı bırak, zayıfla vs gibi reklamlar paylaşmaya başladı. doğal olarak şikayet ettim, spam olarak işaretledim, neyse en son yine benle alakası olmayan bu sefer şiddet içerikli şeyler paylaşmaya başladı. çinlilerin köpek katliamı, çatısı açılmamış bir kadının doğum görüntüleri. maatteessüf yine şikayet ettim etmez olaydım, küüt anında off line oldum sonra girmeye çalıştım. uyarı yazısı hesabınız kapatılmıştır. ne alaka ya diyerek mail attım cevap henüz gelmedi. yalnız hesabım şifrem çalındığı gerekçesiyle mi yoksa paylaşımlar nedeniyle kapatıldı bilmiyorum. zaten dondurmayı düşünüyordum artık ama sonuçta kontrol bende olacaktı böyle olunca dışlanmış gibi hissettim kendimi. ayıp oldu facebook ayıp oldu sen ki koskoca facebook despot mu oldun başımıza amk çocuğu unutma senden büyük allah var aç hesabımı çabuk çileden çıkartma beni. tamam sakinim.
insanların son zamanlarda "benden habersiz fotoğraf çektirmişsin!!!!, bensiz nasıl fotoğraf çektirirsinn!!!, fotoğrafta beni kesmişsinnnn!!!" şeklinde birbirlerini yedikleri gözlenen mekan. nasıl bir fotoğraf çektirme hastalığıysa. herkes kendini aylık moda dergilerine kapak olmuş moduna sokmaya başladı.
Aşık olduğun insanı eklemek için sabırsızlandığın, ve ekledikten sonra aşık olduğun insanın attığı her adımı takip ettiğin yer.
Ayrıca ilişkisi var durumunun senin için çok önemli bir unsur olduğunu ısrarla vurguladığın ama özel ayarlar sayesinde bunun sadece sana özel olup olmadığını anlamak için yırtındığın yer.
Paylaşım açısından eğlenceli olsa da iş arkadaşlarından taglendiğin fotoları acil olarak saklaman gerektiği yer, yani (bkz: külfet) bir nevi.
if within a period of 24 hours after you receive information from us
did not immediately confirm the account, your account will be deactivated automatically.
and we will not be responsible
not: böyle bir mail aldım facebook'tan. sonra 3 basamaklı bi işlem gerçekleştirdik. ve facebook hesabım hacklendi. konuyla ilgili bilgi sahibi arkadaşlar mesaj atarsa sevinirim.
otobüste arkamda oturan tahminen 30'larında olan elinde tespih ve göğsündeki bol kılla aklıma recep ivedik'i getiren şahsın yanındaki arkadaşıyla 'Facebook'ta öyle manitalar varki 17-18 yaşlarında çıtır çıtır' cümlesini içinde barındıran o konuşmasından sonra hesabımı dondurduğum site.
türkiye'deki ergenlerin tespit gücünü ortaya çıkaran, yine ergen kızların, eski manitalarına gönderme şeklinde yaptığı paylaşımlar sayesinde kalkınan, gitgide saçmalaşan sosyal ağdır.
adına ismail yk'nın (yurtseven kardeşler) soyadındana yakışmayan bir şekilde şarkı yaptığı sosyal paylaşım sitesidir.
yerli siteler çuvala girmiş gibi utanmadan bu sitelerin reklamını yapmaktadır.
bundan iki hafta evveline kadar facebook olmadan yaşayamam diyen bagımlı tiplerdendim.evet tam bir bagımlıydım.vizelere çalışmam gereken yerde gider video izler,hayvanımı besler insanlara laf filan atardım.ne zaman ki sözlüğe üye oldum baktım aklıma dahi gelmiyo.boşuna durmasın kapatayım hesabımı dedım.kapadım.artık bagımlı degilim.vaktimi sözlükte harcamayı daha anlamlı buluyorum.sizinle görüşmek isteyen dostlarınız wall unuza yazmayıp telefonla arayınca daha bir degerlı oluyo yada arkadaşının hatta kardeşinin şehir dışına çıkacagını facebook sayesinde degilde telefonla arayıp ögrenmek daha bi anlamlı.hepinize öneririm.
Artık hayatın bir parçası hâline gelmiş gibi. Şöyle ki ; bir kişiyi arayacaksan 40 yaş sınırına kadar onu facebook'ta bulamama ihtimalin %10 gibi. Yani artık nüfus dairesine dönmüş durumda, hergün görüştüğüm adam fotoğrafıma yorum yapıyo, ulan yüzüme söyle zaten yanındayım, uzakta olsan neyse.
Ya da şöyle diyaloglara sahne oluyor ; iki kız sohbet ederek ilerler neyse birinin telefonu çalar kız konusması bitecekken şu cümleyı söyler;
-yaa özge benim feys'e yeni fotolar yükledim onlara yorum yapsana...
''hesaba geçici olarak ulaşılamıyor
sitedeki bir sorundan dolayı hesabına şu anda ulaşılamıyor. bunun kısa sürede çözüleceğini umuyoruz. lütfen birkaç dakika sonra tekrar dene.''
şeklinde uyarı veren site. giremiyorum, şaka olduğunu zannediyorum ama hadi bakalım.
31 martta ne şakası mı ? dilerseniz buna moderasyon cevap versin.
insanların gerçekte olmadıkları ama olmak istediği hallerini yarattığı bir site.Dış görünüşünüzden sosyal statünüze kadar her şeyi değiştirip insanlara kendinizi farklı bi şekilde tanıtarak arkadaş edinmenizi sağlayan bi sosyal ağ.Bu yapmacıklıkla ne kadar sosyal olunur o bilinmez.Ama facebook ve onun gibi sitelerin amacı kesinlikle ilkokuldaki arkadaşınızı bulmak falan değildir.Facebookun amacı insanları her şekilde tatmin etmektir.Bu arkadaş sayısıyla olur,veya stüdyoda çekilmiş resimlerin altına yazılan yorumlarla..kısacası facebook sizi tembellliğe alıştırır.Hayat masa başındaki bilgisayar ekranında değildir.Yaşamak istiyorsanız sokağa çıkın.Tanımadığınız insanlarla muhabbet edin.Sosyalleşmenin en iyi yöntemi yüzyüze konuşmaktır..fotoğrafların altına yorum yapmak değil...
'sohbet' bölümünün borumbok işlediği sosyal paylaşım sitesi. ya yazdığınız karşı tarafa ulaşmaz, ya onu yalancıktan çevrimdışı gösterir falan. kafasına göre takılmakta efendim kendileri.