benimde içlerinde bulunduğum yazar kitlesinin hakkında çok şey yazıp çizdiği, her hafta an an heyecanını yaşadığı baş yapıt. tekrar izlemeye başlayınca fark ettim ki ben diziye 14. bölümde başlamışım efendim. zaten gördüğüm kadarıyla pek birşey kaçırmamışım. 14. bölüm ismi 'ilk günah', ismindende çıkaracağımız gibi intikam hakkında ilk somut adımların başladığı bölüm. herhalde bu dizide en zevk alınan sahneler ezel'in eyşan, cengiz, komiser ve serdar'dan somut şekilde aldığı intikam sahneleridir. maalesef aynı tadı verecek bir ali sahnesi yok. onunla sürekli dayı ilgilendi. fakat ezel intikam alırken gerçekten çok farklı oluyor. dikkat izlerken zevkten orgazm olabilirsiniz.
birçok başlığa bir sürü şey yazdım ama farkettim ki bu bu dizi için uzun uzun hiçbirşey yazmamışım. öyle bir dizi ki bu, bir daha aynı kalitede ve çekicilikte bir dizi daha gelmez diye düşünüyorum.
ilk olarak toplamak kolay olsun diye karakterleri tek tek yorumlamak isterim.
--- spoiler --- ömer - ezel (kenan imirzalıoğlu) : hikaye'nin asıl adamı. en has ve intikamında en haklı olan adam. aynı zamanda en akıllıları. ama sınırları da var. çünkü ömeri hiç öldürmedi. ömer onun vicdanı, sınırları aşmasını engelleyen adam. içindeki adam.
2 kankası ve aşkı ihanet eder kendisine ve yıllarca hapiste kalır. sonra intikamı için, kendi intikamı için (ve bilmeden dayı'nın intikamı için) dayı diye efsane bir adamdan yardım alır. dayı korumasına alır kumarı vs. öğretir, nasıl oyun kurulacağını öğretir, yüzünü değiştirir, para verir. öğrendiği kumar yetenekleri sayesinde o parayı da katlar.
ve tekrardan ona ihanet eden itlerin içine, eyşanın sevgilisi, cengizin kankası, ali'nin düşmanı olarak, ezel olarak karışır. önce ömerin onlara güvendiği gibi güvendirir kendisine onları. sonra herşeylerini alır ellerinden. ama öldürmez affeder sonunda ve dayı da bunun üzerine kendisine çok manalı şu sözleri söyler.
"binlerce kere helal olsun sana yeğen* senle kenan'ın farkı ne biliyor musun? sen durman gereken yere geldiğinde anladın!"
yani ezel en az kenan ve dayı kadar zeki ama onlar kadar acımasız olmayan ve intikamını makul ölçülerde alan bir adam. oysa kenan ve dayı işleri çok kötü noktalara götüren iki insan. ömer ise (benim için) intikamı makul ölçülerde alıp yoluna gitmeye çalışan, intikamı yolunda masumların zarar görmesine göz yummayan, cengiz denen bir oç'yi bile bin kere affeden bir adam. helal olsun sana yeğen!
ramiz dayı (tuncel kurtiz) : dizimizin en has adamlarından. ama bence iyi biri değil (gençlik hali) ki kendisi de bunu söylüyor. ama yaşlılık halinde daha bir ermiş adam. zamanında kendisinin de dediği gibi zalim, kankasının abisinin kafasını gözlerinin önünde kesecek kadar psikopat. ama yaşlılık hali de bir o kadar ermiş, ulvi* okuduğu şiirler, anlattığı hikayeler, korkusuzluğu, eşsiz zekası insanı hayran bırakıyor.
kenan birkan (haluk bilginer) : intikam hırsıyla yanıp tutuşan, intikamı için bir sürü insanı öldürmekte bir yanlışlık görmeyen, intikamında hem haklı hem haksız olan zeki ve çok güçlü bir adam. müthiş bir oyuncu tarafından canlandırılmakta bu karakter. o yüzden ne hissettiğini ne istediğini nasıl biri olduğunu anlamak zor değil. zaman zaman kendisinin de ezele dediği gibi ikisi aynı ve kenan haklı (kolay değil! adamın abisinin boğazını kesiyorlar gözlerinin önünde ve sevdiği kadın olacak kaltak hiçbirşey yapmıyor ve boğazı kesen kişi bu adamın kankası) ama bazen de (mesela bahar ve diğer ölen insanlar) haksız bu adam olmaz böyle intikam dedirtiyor.
kendisiyle ile ilgimi çeken başka birşey de kendisinin bütün intikamına rağmen ramiz dayı'ya olan saygısını hiçbir zaman kaybetmeden ona "abi" diye hitab etmesi.
selma : dizi'de en nefret ettiğim karakter. ramiz dayı ve kenan'ın arasına girip (ikisine de kuyruk sallayıp) onları düşman eden ve bir sürü insanın ölmesine neden olan bir kadın. geberdi de kurtulduk. ak....
eyşan - (cansu dere) : ömerin aşık olduğu kadın. bu da ona aşık ama kardeşi için sevdiği adamın hayatını cehenneme çeviriyor. haklı mı? haklı. haksız mı? haksız. hangi açıdan baktığınıza bağlı.
ama oldum olası sevemedim kendisini. herhalde kötü bir oyuncu tarafından canlandırıldığından ve ihanetin de ötesinde çok kıl bir karakter olduğundan. bulutların üstünde gezen bir karakter. ezel-ömer'den doğru dürüst af bile dilemedi hatırladığım kadarıyla.
ömere yaptığı şeyin de affedilir yanı yok. sevdiğin biri için de olsa başkasının hayatını mahvetmesi iğrenç bir şey. zaten kendisine sadece cengiz tarafından tecavüze uğradığı ve öldüğü bölümde üzülmüştüm. onun dışında ezel'den uzak dursun istedim hep.
bahar (sedef avcı) : dizi'nin melek karakterlerinden. eyşan'ın ömer'e ihanet etmesine neden olan küçük ve daş kız kardeşi.
zaman zaman kıl bir karakter olsa (ezelle olan tartışmalarında - ablasına vs. toz kondurmamasında) da genelde sevdiğim ve tatlı olan bir kız. dizi'de şebnem ve azad ile beraber sevdiğim 3 bağyandan biridir.
ali (barış falay) : dizimizin kerpeten ali'si. ömere sırf o kimsenin siklemediği ali olmamak için ihanet eden ve üstüne de ömeri hapishane'de tehtid eden biri. ama aslında ihanetten en çok pişman olan ve hatta ömerin hayaletini gören tek kişi.
zaten bir ara herşeyi itiraf ediyordu ama ömerin öldüğünü duyunca vazgeçmişti. zaten cengiz-ali-eyşan üçgeninde benim en sevdiğim karakter.
bu karakter, dayı'nın ilk sezonda kendisini "noluyo lan" yakarışlarıyla birçok kez göt etmesiyle de aklımda kalmıştır. benim en sevdiğim iki göt oluşu şu sahnelerdedir. işte "vak emenike" dedirten iki sahne :
şebnem (bade işçil) : bu karakter bu kız nasıl anlatılır ki? müthiş bir şey. hem sempatik, hem güzel hem seksi. bir sürü insanı da kendisine aşık etti. evet evet! ben de dahil!
uyuşturucu için ezel ve tayfasını satsa da dizinin başında ve en sonlarında cengizi yakan iş bitirici kadın oldu hep. zaten ilginçtir ki ezelin gurubundan hayatta kalan tek (aslında ezel ölmediği için iki kişiden biri - tefo, dayı, kamil öldüler) kişidir. kalbimizdesin şebnem!:bgv!:
cengiz(yiğit özşener) : bu adam da süper bir oyuncu tarafından canlandırıldı. oynadığı karakter ise tam bir oç. ezel kendisini bin kere affetse de o hep (sadece ilginç bir şekilde bir kez satmadı ezeli. kenan eyşana ezel'in ömer olduğunu anlattığı zaman, kaya ve adamları onu boğarken. bu da ilginçti. herhalde bir değişiklik olsun dedi) ihanet etti. herhalde bu konuda en dengeli karakterdi. sonunda da hakettiğini aldı zaten.
ben kendisini lost'daki benjamin linus'a benzetiyorum. o da bu da çeneleriyle herkesi kandırabilecek insanlardı. hatta bence cengiz biraz da o karakterden araklanmıştı. zaten lost'daki "onun konuşmasına izin verme!" repliği sekiz tarafından cengize de söylenmişti.
serdar tezcan (salih kalyon) : nam-ı değer yakışıklı serdar. muhteşem bir karakter. hayır itin önde gideni ama aktör o kadar iyi ki hayranlık duyulacak bir karakter halini alıyor adam. olduğu sahneler tam seyirlik. konuşması, bakışları vs. sen de kalbimizdesin yakışıklı serdar!
tefo (sarp akkaya) : kardeşini töre yüzünden öldürmüş birisi. ama kötü biri değil. zaten ezel, ali vs. ile zamanla çok güzel bir dostluk kurar. çoğu izleyicinin de gönlünü fetheder.
-ilk sezonu kesinlikle efsanedir. ilk sezonunun yanına yaklaşabilen ne yabancı ne yerli hiçbir dizi izlemedim. elli kere izlesem (ki şu sıralar tekrara başladım) de bıkmam herhalde.
-bazıları diyor ki arak bir senaryo'ya sahip. bence dünya'da başka bir yapımdan arak olmayan bir yapıt pek yoktur. çoğu film-dizi birbirinden etkilenmiştir. zaten bu dizi'nin bütün ayrıntılarını arak olduğunu da düşünmüyorum. sadece ana intikam teması aynıdır.
-dizi'de bizden yani bu topraklardan bir çok şey bulunması, birçok edebi eserden alıntılar yapılması, özellikle ramiz dayının ağzından edebi sözler, şiirler, hikayeler dinlememiz sadece biz türkleri değil hırvatları, yunanlıları, sırpları, arapları, orta asya türklerini de bu dizi'ye bağladı. hem yurt içi hem yurt dışında inanılmaz reklamımız yapıldı. zaten youtube'taki yorumlara bakılınca da anlaşılıyor bu. sadece izlenmekle kalmadı birçok ülke'de birinciliğe oturdu.
-dizi'nin bir güzel özelliği de sürekli şaşırtmacalar vermesi. mesela cengizin hapse girdiği 24.bölümün sonunda koğuşta ağlayınca, herşeye rağmen cengize üzüldük, üzüldüm ama hemen sonrasında yıllar önce'ye, yine hapishane'de "neden? neden?.." diye bir köşeye kıvrılmış ağlayan ömere geçiş yapınca kamera, duygu karmaşası yaşayıp "allah bin belanı versin cengiz" dedik.
ya da bundan farklı olarak tam ezel tükendi dediğimizde, hemen sonrasında kaya'nın zehirli sakızları çiğneyip ölüşünü izledik. hem de kenanın ofisinde onca insanın gözü önünde. sonrasında da ezelin sırıta sırıta gidişini izledik.
bunun gibi birçok şaşırtmaca dizi'nin en ilgi çekici yanlarndan biriydi. http://www.videoface.gen....ayanin-olumu-ezel-62.html
-benim hayatta izlediğim en iyi iki dizi var. biri lost biri ezel. lost finaliyle sıçmış sıvamış ve üstüne de bir gül koymuştur. oysa ki ezel gururumuz olarak çok güzel bir final yapmışlardır.
-dizinin finalindeki adamın cengiz vs. olduğu yazılmış. adam kesinlikle ezel-ömer. eski bölümlerini izlerken ezel'in klasik el hareketini tekrardan gördüm. aynısını yaptı finalde. yani onun ezel olduğu kesin de o trendeki yüzük sahnesinin ne olduğunu anlamadım. yüzük nedir ne değildir bilemiyorum. belki de geçici olarak hafıza kaybı yaratıyordur.
dayı'nın finalde söylediği sözler ise tam tersini ifade ediyor bence :
aşağıdaki gibi muhteşem bir sürü efsane sahne'ye sahip müthiş dizi. herhalde bundan çok uzun zaman sonrada kendisini anlatacaz torunlarımıza. arşiv yapmak lazım. daha iyisinin gelmesi zor. çok zor. yapanlara tebrik, sevgi saygı....
1 dakika kala yetişerek ve bugun günlerden ezel diyerek... ezel hayranı arkadaşımla 70. bölümden bir sahneyi biz çekmiştik. ama sözleri ezberlemediğimiz için pc den sahneyi açtık sözler aktıkça oynadık. sonra bu böyle olmaz dedik dublaj yaptık.
cengiz'i seslendiren arkadaşım bugün orjinal video üzerine bizim dublajımızı eklemiş. fazla amatör ve komik olmuş. iyi seyirler.
gelmiş geçmiş izlediğim en iyi türk dizilerinden biriydi. özellikle birinci sezon gerçekten çok başarılıdır gözümde. şimdi yapılan dizilere bakıyorum da, ezel'i çok arayacağım.
birazdan ufuk bayraktarın oynadığı ramiz karaeski gençliği kesitlerini bir film gibi izleyip yad edeceğim, kabak tadı vermişse de zamanında iyi olan dizi.