iKi FARKLI RUHUN TEK BEDENDE BULUŞMASIDIR. AŞKIN, SEVGiNiN, SAYGININ, SADAKATiN HARMANLANMASIDIR. ANCAK ARTIK iNSANLAR YAVRULAMAK AMACIYLA YERiNE GETiRiYORLAR HEMDE BUNU BASiT SIRADAN MEDENi KANUNA GÖRE BELiRLENMiŞ SÖZLEŞME GiBi GÖREREL. ESKiDEN EVLiLiKLER ÖYLEMiYDi YA?
SON ZAMANLARDA CiDDi CiDDi DÜŞÜNÜYORUM ACABA BEN NASIL EVLENiRiM DiYE. iNSANLARIN HALLERiNi GÖRDÜKTEN SONRA ENDiŞELERiM GiTTiKÇE ARTMAKTA. TEK TAŞ KARNE iLE SATILMALI, HER TEK TAŞINI, TRiA SINI ALAN KAPIMIZI ÇALMAMALI. YOK YANi BÖYLE BiR ŞEY. NEDEN BENiMLE EVLENMEK iSTiYORSUN SORUSUNUN CEVABI ÇOK GÜZELSiN OLMAMALI.
aşktır...
ve mevlana aşk için ''ikinin bir olmasıdır'' der...
üstada saygımız sonsuzdur elbet; yinede genelde bana evlilik 'yarım bir hayatın tam olması' gibi gelir ...
her halükarda 1' e ulaşmaktır evlilik.
tanım 1 *: yasal ve dini olarak sevişmenin meşrulaşması ve üremenin sonuçlarının toplumdan dışlanmaması için, en az iki insanın ev arkadaşlığı yapmaya razı gelmeleridir.
tanım 2 *: birbirine aşık olan iki insanın, karşısındakinin geleceğinde olmasını garanti altına almak için giriştiği kurumlaşmadır.
tanım 3 * : yalnızlığın tanrıya mahsus olduğuna karar verip, hem sevişiriz de ne güzel diyen kişinin çevrenin de gaza getirmesi ile girişti çoğalmadır.
tanım 4 *: her günlerine birlikte uyanmak isteyen iki insanın hayat yoldaşlığı yapmasıdır.
ne menem bir faaliyet olduğunu kişinin anlayabilmesi için bizzat deneyimlemesi gereken, yasaların elverdiği ölçüde * gerçekleştirilebilen bir birlikte yaşama formülü. hakkında söylenen onca kötü söze rağmen insanların habire habire evlenmesi,üzerine derinlemesine inceleme yapılması gereken bir beşeri olaydır aynı zamanda.
en marjinal olan kişinin bile bir süre uzak durabildiği kurumdur. güzel midir ? bilmiyorum şimdilik . ayın 26 sında belli olacak . (bkz: kişisel entry)
genelde erkeklerin korktuğu, kadınların istediği eylem.
erkekler neden korkar evlilikten sorunun caveabı basit aslında.
özgürlüklerin kısıtlanması, artık istediği kadınlarla istediği zaman flört edememesi, erkek arkadaşlarıyla, geç saatlere kadar kafayı çekememesi, evde hep bi bekleyen ve sorgulayan kadın olması... bunlara daha bisürü şey ilave edebiliriz ama bence asıl korktukları "başarısız" olmaları. onları asıl korkutan bir işde başarsız olma düşüncesi.
çünkü tüm bunlar her erkeğin başarabileceği şeyler değildir.
"boşanmak" başarızlık anlamına geldiğinden olmazsa boşanırım deyip rahatça evliliğe yanaşmıyorlar.
tabi bunlar her erkek için geçerli değil çok şükür. bu işin üstesinden gelebilen hala kahramanlar var aramızda.