ülkemiz tarafından çok büyütüldüğü düşünülen ama avrupa'ya gittiğinizde çok çok daha fazla ilgi gördüğüne şahit olduğunuz yarışma. yarışma gecesi avrupa'da birçok kentte dev ekranlar kurulur ve insanlar yarışmayı şölen havasında izler. yarışmadan sonra (mayıs'tan sonra) yaz aylarında ilk üçteki şarkılar her tarafta çalınır edilir, millet o yazı öyle geçirir.
öyle avrupalıların skine takmadığı bir yarışma falan değildir...
sahnede herhangi bir dilde söylenen şarkının tüm ülkelerde yayını veren televizyon kanalları tarafından alt yazı ile kendi dillerine çevrilerek sunulmasını istediğim,genel ilginin ve ekran başındaki izleyici sayısının bu sayede arttırrılabileceği evrensel şarkı yarışması.
turkiyenin birinci oldugu sene ingiltere'nin sifir cektigi yarismadir. o sene ingiltere amerika'nin yaninda irak'a girecegini acikladiktan hemen sonraya denk gelmistir cunku yarisma. eger bu sene, rimi rimi ley ile bile katilsaydik ve israil'in yardim gemimize saldirma olayi yarismadan hemen once duyulsaydi muhtemelen bizim birinci gelecegimiz yarisma olurdu. boyle dengelerin kuruldugu sahte show amacli tv programi formatidir. ha rimi rimi ley ile birinci olmanin en kotu yani, o kadin kendini basarili sayar turkiye medyasinda kendine haddinden fazla yer bulurdu. iyiki olmamisiz lan.
biz türklerin genelde geçemediği bir yarışamadır gnelde 0' puanla geri döndük bu yarışmadan. gerçekten çok siyasidir.türkçe şarklarımıza puan vermemişlerdir. ermenistanda bir gurp var ismi malum grup gene türkiyeye sövmüş ayıp yani.böylede olurmu bilmem....bazı şarkılar çok güzelidr bazıları çokkk çirkin...