kamboçya'nin iple çektiği yarışma. internetten tanistigim kambocyali bir arkadasin dedigine göre eurovision yayinlanirken tum dukkanlar filan kapatilirmis. (bkz: eurovision'dayım gelecem)*
youtube' un logaritmik gariplikleri sayesinde turkiye' nin 1999' da tugba onal ile katildigi sarki denk geldi, yani katilmisiz ama ben daha yeni ogrendim. o nasil sarki lan oyle!!! ilgilenenler ve gulmek isteyenler icin:
komşu ülkelerin birbirine yağcılık yaparak sözüm ona sanat yaptıklarını iddia eden gereksiz oluşum.sanırım en çok türkiye önemsiyor bu sikko yarışmayı, fuck the eurovision.
gayet de şarkıların yarıştığı yarışmadır. elbet komşuların önemi var fakat kötü bi şarkının birinci olduğunu görmedik hiç. iddialı olduğumuz zaman tahmin edemeyeceğimiz ülkelerden 12 puan aldık 10 aldık 8 aldık.. zaten yarışma öncesi bahislerden hangi şarkının hangi dereceye gireceği az çok belli oluyor. ülkelerin komşuluklarıyla bu sıralar 1-2 oynuyor ama iyi şarkılar yerlerini koruyor hakettikleri puanı alıyor. abartıldığı gibi yok efendim şarkı yarışması değilmiş yok efendim politik oylar varmış. geçin bunları.
trt nin atiye, kıraç, sıla vs yerine can bonomo yu seçerek, artık 'biz de önemsemiyoruz' nidaları gösterilmeye çalışılan yarışma. kaldı ki önemini zaten yitirmiştir.
şimdi, can bonomo hakkında müslüman olmayan adam bizi temsil ediyor diye değil, türk bayrağını herkese gösteren adam olarak konuşma zamanı.
onemli olmadigi halde ulkemizde onemliymis gibi gosterilen sacma yarisma.
soyle ki bir yabanciyla yeni tanistigin zaman, kendi ulkenden bahsedersin, sonra ekonomi, siyaset, ortak yonler, farkliliklar, kultur, sanat, spor aklina gelebilecek her seyi konusursun ama ben bugune kadar herhangi bir avrupaliyla karsilastigimda vay a.q. bu sene eurovision' da ne olur ya da gecen seneki sarki ne kadar boktandi vs. gibi seyler konustugumu hatirlamiyorum. mesela onceki sene alman arkadaslarla milli maclari beraber izlemistik, yine avrupa basketbol sampiyonasinda butun yabancilar beraberdik, butun turnuvayi neredeyse beraber takip ettik... ve ayni insanlarla yine gorusuyorum, yine disari cikiyoruz, muhabbet ediyoruz ama su eurovision gelsinde bi izleyelim diyene daha henuz rastlamadim, kimsenin umrunda bile degil.
eurovision zaten boktan bir organizasyon, avrupa' da olmayan bir suru ulke yarismaya dahil edilmis, yarisma asil amacindan coktan cikmis, oylar desen tamamen siyasi yada demografik kriterlere gore belli oluyor. bizde her sene sacma sapan yok o gitsin yok bu gitsin diye tartisiyoruz. birakin bari amator gruplar ya da sarkicilar yarissinda belki birkac kisiye faydasi olur...