eskişehir şu öğrenci evi efsanesiyle aklıma kazınmıştır:
erkek öğrenciler kız öğrencilerin bulunduğu dairenin yanındaki daireyi tutmuşlardır. yakın zamanda ilişkiler ilerlemiş hatta evler arasında sevgilik bağı falan olmuştur. komşuların şikayeti üzerine evler gözlem altına alınmıştır fakat bir türlü insanların eve giriş çıkışı görülememektedir.
olay ev sahibinin evi ayrıntılı aramasıyla çözülmüştür. erkek dairesi ile kız dairesinin birleştiği duvar kırılarak * önüne dolap konulmuştur.serbest geçiş ilan edilmiştir.
dayıma göre: " esrar çeken satanistlerin kuşattığı bir porsuk ve genel ortam olarak kopuk şehir."
yorum: ulen kıbrısta 3 sene yaşadım artık daha uç zibidilik şansı nerde yakalanır bilmem kumar, gece hayatı, içki vb.
ama nedense eskişehir daha kötü. mübarek hollanda sanki her yerde esrar içiyorlarmış. yalan!
efendim ilk olarak anadolu üniversitesi yada osmangazi üniversitesi'ni kazanan ergen gençlerimize ve ebeveynlerine bu sözlerim.
gençler, toygarlar, toyduruklar sakın ama sakın "oğlum eskişehir'e gittim mi misli misli manita yaparım kendime" şeklinde düşünmeyin ve sevinmeyin, ilk olarak adam akıllı derslerinizi çalışın ve ondan sonra ne yaparsanız yapın. ayrıca gözünüzde eskişehir'i çok büyütmeyin adım başı bar yoktur buralarda. bilinen barlar ares bar, 222, hayal, carpe diem, leman kültür cafe bar ve benzerleri.
cafe bakımından ise seçenek çoktur, üniversite ortamına uygun bir çok cafe bulunmaktadır.
kuyubaşı mahallesinden asla yürüyerek geçmeyin, ankara'daki çinçin mahallesinden farkı yoktur.
ayrıca ebeveynlere de bir kaç sözüm var, anneler babalar çocuklarınızı "aman esrarkeş olup da çıkmasın" ya da "aman uyuşturucu kullanıyor olmasın sakın" diye korkmayın. evlatlarınız olsa olsa eskişehirspor taraftarı olur ve bunun gerçekleşme ihtimali oldukça yüksektir *.
bir de tuttuğunuz takımın forması ile eskişehir'in kızılcıklı ve doktorlar caddesinde sakın ama sakın gezmeyiniz, özellikle ve özellikle üç büyüklerin formaları ile. yoksa başınıza hiç tahmin etmeyeceğiniz şeyler gelebilir *.
eskişehir'e geldiğinizde şahin tepesine çıkıp gün batımını izleyin.
porsuğun kenarına oturup yakamoza bakın ve 5 dakikalığına dünya ile bağlantınızı kesin. eskişehirspor'un maçına mutlaka gidin ve eses taraftarını tanıyın, gerekirse kendinizi de tanıtın ve sohbeti başlatan taraf siz olun, emin olun sizi çok seveceklerdir ve arkadaş olma ihtimaliniz yüksektir.
musaözü'ne gidip arkadaşlarınızla piknik yapın.
eskişehir'in tarihi anıtlarını gezin.
bar ile cafe ile uğraşmayın, şehirin gerçek dokusunu keşfedin. emin olun ki asla bırakamazsınız o zaman bu şehri.
akşama doğru çıt çıkmayan şehir, ulan acaba sağır mı oldum diye düşünürken sağ olsun bir araba yanımdan geçti de kendime geldim. kafa dinlemek için en uygun memleket. içinde çok şahane insanlar var. bayramlar harika geçmekte. insanlar birbirlerini tanımadıkları halde selamlaşıyorlar, bayramda el öpüyorlar. yaşanılası yer.
Nüfusu istanbul'dan 30 kat küçük olmasına karşın, uyuşturucuda istanbul'un yarısını yakalamayı başarmış, ikinci sıraya adını kazımış şehir. hergün bi party olur gece kulüplerinde, ipsiz sapsızlar doluşur, tepişir. Onun dışında gündüzleri harika bir şehir. istanbul'dan sonraki favorim...
eal 96 mezunu olan bendeniz için aşk kelimesine eşdeğer memleketim. lakin sanki her sene daha da mekanikleşen bir yapısı var. alışveriş merkezlerinin sayısı arttıkça romantizmini yitiriyor gibi geliyor bana. hele o kılıçoğlu sinemasının eriyip tükenmesi var ya...anılarımızın, ilk aşklarımızın tükenmesi gibi.
her bir adımda heykel görülebilecek bir şehirdir. heykeller, mimari açısından güzeldir hoştur belki ama eskişehir'inki abartıdır. banklara bile heykel oturtulmuştur. bırakınız oraya da yorgun insanlar otursun demekten kendimi alıkoyamadığım bir durum olarak belirtmek istedim.
her kız verir diye saçma sapan genellemelerin yapıldığı bir şehirdir. birçok bar, kafe vardır. ortam bozuktur, doğrudur. üniversiteye gelen öğrencilerin birçoğunun annem, babam yok, tanıdık da yok her b*k u yemek bana farz artık diyen türü de yoğun olarak mevcuttur. bunun için de eskişehir bu bozulmaya meyilli öğrencilerden hiç bir yardımını esirgemeyecek kadar cömerttir. Ama buna karşılık, benliğini koruyabilen insanlar da mevcuttur.şiddetle belirtmek isterim ki, kendini koruyan kızlar da mevcuttur.
öğrenci şehri, çok ucuz söylentileri de palavradır. hatta ev kiraları dudak uçurtan cinstendir.
velhasılkelam abartıldığı kadar bi mükemmelliği yoktur. görünüşü, mimarisi hoştur.
göt donduran soğuklarının başladığı şehirdir. an itibariyle kar damlaları yollara düşmekte ve benim gibi bir çok şahsı mest etmektedir. şuan çarşıya çıkmak mı? bu kadar soğukta tam bir deliliktir... kar yağışını izleyip, kıçınızın üzerine oturunuzdur.
bir türlü çevre yolu yapılamayan şehir. istanbul girişinden (tepebaşı) girerseniz terminale gitmek için yaklaşık 10 km gidersiniz. çevrede bir çok yerleşim yeri vs. vardır. kütahya çıkışı biraz daha yerleşim dışı. ama yok ben afyona gidecem diyin o zaman sizi bir süpriz bekliyor. o koskoca man fortunalar şehir merkezinden geze geze yarım saat sonra şehrin yenikent çıkışına ulaşır.
bunun sırf siyasi olduğunu düşünüyorum. bildiğiniz üzere eskişehiri kalkındıran, öğrenci merkezi yapan adam kim?
yılmaz büyükerşen
hangi partiden?
dsp
iktidarda hangi parti var?
dsp yok
ve bu adam hala diyor ki ben kendi elektriğimi kendim üreticem arkadaş. milyon tl lik yatırımlarına devam ediyor. helal hoş olsun. öyle göte böyle yarrak.
geç gelmiş bir tanım: doğduğum bazen de doymaya gittiğim şehir. memleketim, toprağım, tatarım, bulgarım, çerkezim..