enflasyon

entry299 galeri24
    276.
  1. Ben bunun ameke. Lan maaşıma %70 zam oldu ama param artmadı. Tuik in açıkladığı enflasyon oranına göre bu sene geçen sene ile aynı maaşı alıyorum. Zam almadım.
    1 ...
  2. 277.
  3. bir bölüşüm sorunu. Grevleri yasaklarsan sendikacılık dibe vurursa gelir dağılımı bu kadar bozuk olursa böyle olur işte.

    kapitalizm yarak kürek milliyetçi dinci rejimlerde işlemiyor.
    0 ...
  4. 278.
  5. Paranın değer kaybı.
    Ben normalde bedava yaşadığım için kırk yılda bir geliyo bana bu enflasyon güncellemesi.
    1lt dandik cin, 1karton sigara, 6lı bira 2500 tl tuttu ya hu. Bu nedir lan. Amk evin olsa kiraya versen 20ye karı koca aylık içki sigara masrafını karşılamaz.
    0 ...
  6. 279.
  7. Asgari ücret alan adam açıktan ölmüyorsa bana hiçbir şey olmaz. Banane amına koyim. Devam.
    0 ...
  8. 280.
  9. Enflasyon gerçekte sorun değil sebeb. Sorun satın alma gücünün erimesi. Satın alma gücünün de erimesinin sebebi enflasyon. Enflasyon emperyalist güçlerin en büyük silahlarından birisidir. Gelişmekte olan ülkelerin teknolojik aramalları ihtiyacı kullanılarak cari açık körüklenir. Ve yangın tüm binayı sarar. Tek çaresi sıkı para politikasıdır. Bu da durgunluğa ve işsizliğe yol açar. Uzun süreli enflasyon baskısı kesinlikle stagflasyon getirir ki kendileri bizzat ekonominin veremidir.
    0 ...
  10. 281.
  11. Tüik verilerini hesapladım, ücret artış oranlarını hesapladım. Ücret artış oranları daha fazla çıktı. Tabi bu hesapları uzun vadede yaptım 20 yıllık gibi. Hem de arada bayağı fark var. Maaşlar 3-4 e katlamis tuik verilerini. Bedava peynir fare kapaninda olur diyerek tuikin yalancı olduğunu buradan bile görebilirsiniz. Tüik verilerine göre hesap yapmaya kalksanız 10 yılda batarsınız.
    0 ...
  12. 282.
  13. Hayallerimi sürekli ertelememe sebep olan siksiki.
    0 ...
  14. 283.
  15. 284.
  16. Gündemden düşeli çok oldu, bir sürü uğraşacan düşecek sonra emekli Bi keyif yapim Bi karpuz Bi dondurma alim dese enflasyon yine fırlar.
    0 ...
  17. 285.
  18. türkiye nin en önemli sorunudur.

    bunu çözmezsen hiçbirşey yoluna girmez. hepsi boş laftır.
    0 ...
  19. 286.
  20. Varlıklı insanların sevdiği fakirlerin sevmediği ekonomik model.
    Bir de fakirlerin sevdiği varlıklı insanların sevmediği model vardır. (bkz: deflasyon)
    Çoğu ekonomist kararında bir enflasyonu deflasyona yeğler. Çok yüksek enflasyon gibi deflasyonda satışları durdurur. Tüketimi bitirir.
    0 ...
  21. 287.
  22. mal ya da hizmet fiyatının artması (şişmesi) ve para biriminin alım gücünü kaybetmesi durumudur. ülkelerin merkez bankasının temel görevleri arasında enflasyonla mücadele ve ekonomik istikrar vardır. enflasyon bir ülkede ne kadar fazlaysa para şişer ama alınan ürün ya da sabit kalır ya da azalır. örneğin 100 liralık bir mal, %50 enflasyon sonucu bir yıl sonra 150 lira olur. bu durumda 100 birim para 150 birim paraya eşit olur alım gücünde. para şiştikçe şişer ve zamanla aynı mal binlerce liraya bile zor alınabilir. bu nedenle hükumetler ve merkez bankalarının en çok korktuğu şey eflasyondur.
    0 ...
  23. 288.
  24. enflasyon % 1.5 bandına çekilmediği sürece türkiye de hiç bir sorun çözülmez.

    enflasyon toplumsal kanserdir.
    0 ...
  25. 289.
  26. 23 senedir enflasyonu çözemeyen akp 223 senede gene çözemez.
    0 ...
  27. 290.
  28. Türkiye'de %30 olduğu söyleniyor.
    0 ...
  29. 291.
  30. Hükümete göre enflasyon sürekli düşüyor, ama benzine rutin olarak sürekli zam geliyor, 30lu yumurta 180 Ken okullar açılınca 210 oldu kimi yerde 250tl.kiralar zaten çıldırmış kimse dur diyemiyor, ekmek 15tl. Şimdi bunlar emekliye zam yapmayıp enflasyon farkı veriyor ya, enflasyon 3e 5e indi deyip onuda vermezler diye düşünüyorum, emekli maaşı 16,800 kiralar 20 30dan başlıyor hesap yapabilen gelsin beriye.
    1 ...
  31. 292.
  32. tl için verilen aylık 4 faizle geçici olarak baskılanıyor.

    tl faizi 1'e düşerse yüzde 200 enflasyon türkiyeyi bekler.

    tl getiri getirmeyeceği için herkes dövize hucum eder.

    döviz patlar. anasının şeyini görür enflasyon.
    0 ...
  33. 293.
  34. devlet enflasyon farkını sonradan verir yani enflasyon farkını verene kadar bize giren girmiştir.
    0 ...
  35. 294.
  36. Bugün, yüzde 60 olarak açıklanan veridir. Bence yüzde 160 olacak ama yanlışlık oldu. işin ilginci her ayın 3'ü ile 5'i arası oluyor bu yanlışlık her ne hikmetse.
    0 ...
  37. 295.
  38. azı makbul, çoğu kıyamet alameti.
    0 ...
  39. 296.
  40. 297.
  41. 2026 şubat ayı itibariyle %30.65 seviyesindedir. geçen yıl %42 olduğunu dikkate alırsak, bir yılda 12 puanlık azalma yine iyi. 2022'deki %85'lik periyodun hemen arkasından gelen sert düşüş, akp'ye seçimi kazandırmış olsa da bunun yapay bir düşüş olduğu akabinde gerçekleşen ani sıçrayışla 2024 yılında anlaşıldı. o tarihten itibaren enflasyon istikrarlı bir şekilde, dalgalanmalar görmeden yavaş yavaş azaldı. merkez bankası, yıl sonu için hedef aralığın %15-%21 olduğunu açıkladı.

    https://galeri.uludagsozluk.com/r/2475259/+

    bu tahminin doğruluğuna güvendiğimizi varsayıp 2026 sonu için kaba bir şekilde %18 dersek, bu fakirleşmenin yavaşlama eşiği demek olur. 2027 yılı için belirlenen %9-16 aralığı ise umut vaat ediyor, çünkü %10 ve altı enflasyon normalleşme süreci demektir. yani halk zenginleşmez, ama fakirleşmesi resmen sona erer. fiyatlar maaşlardan daha hızlı yükselmeyi keser. bu da şu demek, artık birikim yapmak imkansız olmaz.

    altını çizelim, müreffeh bir ülke için enflasyon en fazla %5 olmalıdır. daha önemlisi, maaş artış hızı enflasyonun üstünde olmalıdır. bunun olabilmesi için de ülke liberal ekonomik politikaları benimsemelidir. sol ekonomiyle yönetilen ülkelerde halk giderek fakirleşir ve devlet giderek zenginleşir.
    1 ...
  42. 298.
  43. 299.
© 2026 uludağ sözlük