bugün
- arap milliyetçiliği9
- türk kızlarının türk erkeklerinden nefret etmesi13
- kel kadın olmaması9
- gideon reid morgan jj31
- sözlük erkeklerinin fotoğraf atmaması36
- aydinoglu bombala23
- bamya seven insan11
- gideon reid morgan jj silik yesin kampanyası9
- çinlilerin korona muhabbetinin bedelini ödememesi8
- true'ya vurmak isteyen sözlük erkekleri tam liste8
- dinsiz kitapsız kafir ve küresel ıkınma ilişkisi8
- dolar neden düşmüyor avradnı sikiyim8
- insanlara nasıl faydalı olurum9
- 12 haziran 2024 istanbul sıcağı13
- eşcinsel bir erkeğe küresel'in fotosunu göstermek16
- anın görüntüsü13
- artık kadınlardan uzak duruyorum8
- neden fenerbahçeliyim8
- yeşil pasaportlu koca arayan hanım abla17
- jose mourinho35
- bik bik kiraz yerken siz fakirler ne yapıyorsunuz16
- magnum un 2 tl olduğu yıllar14
- erkeklerin çoğunun yalnız olması13
- hakemlerle şampiyon olmak12
- manyak olmaya karar verdim9
- sözlük erkeklerinin fotoları başlığına bakan erkek8
- yazarlardan akıl almak18
- islamcıların saç ile alıp veremediği nedir11
- kürt milliyetçiliğinin çok komik olması9
- siradansiradisibiri8
- kuresele yavsayan gotler tam liste24
- küresel ısınmanın erkek kökünü kurutacak olması11
- rte türkiyenin geleceğinin garantisidir16
- galatasaray'ın ünlü bir hakemle anlaşması15
- 4 israilli rehine için 274 filistinli ölmesi10
- beyler moralim bozuk yardımcı olur musunuz9
- türbanlı bacımızın milletin ortasında öpüşmesi22
- bizi tanrı değil bilim kurtaracak14
- bir kızın sizi sevip sevmediğini anlama yöntemleri9
- tebliğcilerin insanların giyimine karışması15
- üstteki yazar sevdiği ve sevmediği iki şey11
- allah'ı seven insan8
- vatanınızın kıymetini bilen diyen gurbetçi16
- ramazanda anne sütü içmeyen oruçlu bebek12
- tehlike içermeyen köpeği götüreni durdurmak15
- ağzı göt gibi kokan erkek8
- 3 çarpı 3 çarpı 38
- lise mezuniyet törenleri11
- hapistekiler birbirine mi basıyor sorunsalı8
- sözlük bir tımarhane olsa doktoru kim olurdu12
ates ve barut gibidirler. yan yana durmalari mümkün değildir. islam inancına gore dine inanan samimi bir muslumanin bilimle uğraşması caiz degildir.
ibn sina, farabi, omer hayyam ve benzeri bilim adamlarinin müslüman sayılması hatadan ibarettir. çünkü hepsi islama ters uygulamalar ve açıklamalarda bulunmuşlar ve zamanin otoriteleri ve din bilginleri tarafından tekfir edilmislerdir.
ibn sina, farabi, omer hayyam ve benzeri bilim adamlarinin müslüman sayılması hatadan ibarettir. çünkü hepsi islama ters uygulamalar ve açıklamalarda bulunmuşlar ve zamanin otoriteleri ve din bilginleri tarafından tekfir edilmislerdir.
Din, önce bilimsel her gelişmeye karşı çıkar,
Kabul etmek zorunda kalınca, " zaten kitapta vardı " deyip, üste çıkmaya çalışır.
" inanmak istemiyorum, kanıt istiyorum.
Carl sagan."
" hayattan en hakiki gerçek, bilimdir. "
K. Atatürk
Kabul etmek zorunda kalınca, " zaten kitapta vardı " deyip, üste çıkmaya çalışır.
" inanmak istemiyorum, kanıt istiyorum.
Carl sagan."
" hayattan en hakiki gerçek, bilimdir. "
K. Atatürk
Bilim inanman icin sana kanitlar gosterir. Din ise inanmazsan seni sonsuza kadar yakmakla tehdit eder.
ateistlerin bilmeyip çok konuştuğu iki tema. iyi sallamalar.
Geçmiş ve günümüzdeki Tüm bilim adamlarının ateist olduklarını zanneden kişilerin, çeliştiklerini ileri sürdükleri iki kavram.
ikisinin birbirinden bağımsız kavramlar olduklarını,
Ve
iki kavramın birbirini desteklediğini de ileri sürenler vardır.
ikisinin birbirinden bağımsız kavramlar olduklarını,
Ve
iki kavramın birbirini desteklediğini de ileri sürenler vardır.
ikisi de ayrı disiplindir. bilimin amacı hiçbir uhrevi safsataya başvurmadan doğayı, insanı, evreni açıklamakken dinin amacı bu değildir.
din uhrevi saçma sapan bir disiplindir ve o bilimsel yöntemi açıklarken kullanmaz. olayların arkasında uhrevi güç arar onun üzerinden açıklar.
yani şimşek çaktığında bunu tanrı öfkesine yorup gidip o sakinleşsin diye kurban kesmek dini bir saçmalıkken, bunu akli olarak yorumlayıp gerektiğinde deneye başvurup meseleyi hiçbir uhrevi safsataya bağlamadan çözüp oraya paratoner takmak bilimin kullandığı yöntemdir.
yani din bilgiye uhrevi bakıp her şeyin arkasında tanrı ararken ya da tanrıyı referans alıp doğayı, insanı, evreni açıklarken. bilim bunların hiçbirine başvurmadan materyalist temelde her şeyi açıklar.
bu yüzden bilimde zaten şeytanın kaç ayağı var diye bir tartışma göremezsiniz veya melekler aslında var mı gibi bir tartışma da göremezsiniz.
din uhrevi saçma sapan bir disiplindir ve o bilimsel yöntemi açıklarken kullanmaz. olayların arkasında uhrevi güç arar onun üzerinden açıklar.
yani şimşek çaktığında bunu tanrı öfkesine yorup gidip o sakinleşsin diye kurban kesmek dini bir saçmalıkken, bunu akli olarak yorumlayıp gerektiğinde deneye başvurup meseleyi hiçbir uhrevi safsataya bağlamadan çözüp oraya paratoner takmak bilimin kullandığı yöntemdir.
yani din bilgiye uhrevi bakıp her şeyin arkasında tanrı ararken ya da tanrıyı referans alıp doğayı, insanı, evreni açıklarken. bilim bunların hiçbirine başvurmadan materyalist temelde her şeyi açıklar.
bu yüzden bilimde zaten şeytanın kaç ayağı var diye bir tartışma göremezsiniz veya melekler aslında var mı gibi bir tartışma da göremezsiniz.
aslında aynı şeydir. din olmadan bilimin değeri ortadan kalkar. tuttuğu dal kırılmadan yalayabildiği kadar bal yalaması insanın en mantıklı şey olur. ayrıca hangi din ve bilim.
“Din ve bilim ayrı alanlardır. Fakat bilimle din, aynı gerçeklerin farklı lisanlarla açıklanma biçimidir. Birbirlerine düşman ya da rakip değildirler. Müthiş tamamlayıcılıkları vardır. Din ve bilim kavgası olduğunu düşünenler ya bilimi bilmezler ya da dini bilmezler ama en yaygın ihtimal ikisinide bilmezler.”
-Sinan CANAN
-Sinan CANAN
biri sabittir diğeri değişken. o yüzden pek anlaşamazlar.
Herzaman çelişir.
din hayaldir,güzeldir,bilim ise gerçektir.
birbiriyle barıştırma gayretinde bulunan istisnasız her canlı maldır..
birbirini yalanlamayan iki şeydir. yalanladığı düşünülen şeyler ya zorlama ya da uydurma olduğu sonradan ispatlanmış olan şeylerdir.
Birbiri ile ayrı olgular olmakla birlikte islam farklı bir özellik gösterir.
islam dininin kaynağı olan kuran ilginç şekilde bilimle ağır ölçüde paralellik gösterir. inanmanın esas ölçütü bilimle paralellik göstermesinden ziyade verdiği iyilik mesajı olsa da Kuranın bilim yönü de dikkat çekicidir.
Fakat ne kuran bilimsel araştırma kitabıdır, ne de bilim yaratıcı yoktur der.
islam dininin kaynağı olan kuran ilginç şekilde bilimle ağır ölçüde paralellik gösterir. inanmanın esas ölçütü bilimle paralellik göstermesinden ziyade verdiği iyilik mesajı olsa da Kuranın bilim yönü de dikkat çekicidir.
Fakat ne kuran bilimsel araştırma kitabıdır, ne de bilim yaratıcı yoktur der.
aralarındaki ilişki -en azından ülkemizde- camilerin minarelerine paratonerler takılmasıyla güçlenen şeyler.
Biri bilmek, oteki inanmak uzerine kuruludur. Yani temelden tersler birbirlerine.
bilim allahı kabul etmez.
allahın ilmine akıl sır ermez.
sana kitap peygamber gönderilmiş beğensen de beğenmesen de kabul edeceksin.
allahın ilmine akıl sır ermez.
sana kitap peygamber gönderilmiş beğensen de beğenmesen de kabul edeceksin.
Birinin temelini kaşulsuz kabul, diğerinin temelini ise koşullu (yanlışlanabilirliği sorgulanabilir) kabul olması nedeniyle farklılaşırlar. Her ikisi de kapsayıcıdır yani sosyolojik hayata da müdehale etme amacı da güder ama bu olay dinde daha direrkt olurken, bilimde daha çok dolaylıdır.
Din dindir, bilim bilimdir. Din insanların yaratıcıyla veya neye inanıyorlarsa onunla aralarındaki bağdır kanundur. Din insanın teslimiyetidir. Dinde sorgulama olmaz. Dinde itaat olur, iman olur, inanç olur. Yaratana karşı sorumluluk olur, insanlara karşı sorumluluk olur. Hemen hemen her din toplumları organize eder, kanun koyar ve bu kanunlara uymayanları cezalandırır.
Bilimde ise işler biraz daha değişiktir. Bilim meraktır. Bilimle hemhal olan insan kişisi merak eder, sorgular. Sorguladıklarından bir anlam çıkarır ve ortaya tezler, teoriler atar.
Bu yazdıklarım demek değildir ki; inanan insan sorgulamaz. inanan insan dini inançlarını bir kenara koyar ve çağın bilimini yakalamaya çalışır. Ancak ve ancak bu sayede inancının galibiyetinden emin olabilir. Bunun en iyi örneğini Müslüman halklarda görüyoruz. Bilimle uğraşmayı ne zaman bıraktılar Allah'ın oku emrini terk edip başka emirlerine yöneldiler. Geri kaldılar.
Benim gözümde din ve bilim dağın zirvesidir. Nereden gidersen git, gittiğin nokta aynı zirveye çıkacaktır.
Bilimde ise işler biraz daha değişiktir. Bilim meraktır. Bilimle hemhal olan insan kişisi merak eder, sorgular. Sorguladıklarından bir anlam çıkarır ve ortaya tezler, teoriler atar.
Bu yazdıklarım demek değildir ki; inanan insan sorgulamaz. inanan insan dini inançlarını bir kenara koyar ve çağın bilimini yakalamaya çalışır. Ancak ve ancak bu sayede inancının galibiyetinden emin olabilir. Bunun en iyi örneğini Müslüman halklarda görüyoruz. Bilimle uğraşmayı ne zaman bıraktılar Allah'ın oku emrini terk edip başka emirlerine yöneldiler. Geri kaldılar.
Benim gözümde din ve bilim dağın zirvesidir. Nereden gidersen git, gittiğin nokta aynı zirveye çıkacaktır.
bence ikisi de ayrı olarak değerlendirilmelidir. ikisinin de yeri ayrıdır. biri vahye, diğeri gözlemlere dayanır.
iki çelişen kavramdır. Esas gerçek olan şey bilimdir ve evet bilim faşistiyim müslo kardeş, şimdi uzayabilirsin buradan.
Ya bir din hem alkol için hastalıklara faydalı deyip alkollü kendi yasaklama biçimi olan haram kapsamına nasıl dahil edebilir? islam diniyle tanışın ama bir saniseliğine.
Ya bir din hem alkol için hastalıklara faydalı deyip alkollü kendi yasaklama biçimi olan haram kapsamına nasıl dahil edebilir? islam diniyle tanışın ama bir saniseliğine.
Birbirine taban tabana zıttır..
iki zıt kavramdır. Bilim kanıt, rasyonalite ve sorgulama üzerinde yoğunlaşır. Nasıl sorusunu sorar daha çok. Bilimde sürekli değişim vardır. Bilim isterse kendi kendini çürütür. Eleştirme, muhakeme, araştırma bilimin olmazsa olmazıdır. Dünyayı bu duruma getirmiştir.
Din ise tamamen akıl ve mantık dışıdır. Sorgulanamaz. Sorgulanmadığında için de akla zararlıdır. Dinlerin alayı korku duygusuna dayandığı için hata üzerine hata yaptırır ki bu da mantıklı düşünmeye engeldir. Din görecelidir. Kişiden kişiye değişir. Dinin somut bir kanıtı yoktur.
Bilim her şeyin üzerindedir yani.
Din ise tamamen akıl ve mantık dışıdır. Sorgulanamaz. Sorgulanmadığında için de akla zararlıdır. Dinlerin alayı korku duygusuna dayandığı için hata üzerine hata yaptırır ki bu da mantıklı düşünmeye engeldir. Din görecelidir. Kişiden kişiye değişir. Dinin somut bir kanıtı yoktur.
Bilim her şeyin üzerindedir yani.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar