6 aylığına bile olsa gelmesini kesinlikle istemediğim futbolcu. Ulan adam 36 yaşında, ne işi var galatasaray da. Bide maliyeti var ki sormayın gitsin. Neyse boşuna endişelenmeyelim, ne fatih terim alır onu takıma ne de drogba senelik 10 m euroyu bırakır gelir.
"O kadar da değil, maliyeti çok yüksek" dediği oyuncudur. Ayrıca Aysal Sneijder ile ilgili sorulara da "Bu konuda niye soru soruyorsunuz ki, bitti gitti işte...
Transfer ettik" diye konuşmuştur."
bu adamın en büyük özelliği acı güç. bu sayede hayvan gibi iki stoperle taşak geçebilmektedir. bunun dışında en önemli ikinci özelliği sırtı dönük oynayabilmesidir. bunun anlamı şu: bu adama uzun top atacaksın. o topu saklayacak. takım ileri çıkacak... golcülük yönü zaten tartışılmaz. 1.90 m. boyu var. boğa gibi kafa atıyor topa. iki ayağıyla da ceza sahası dışından bile at gibi tepiyor topu...
yaşlı!
onu biliyoruz da gülüm, bu adam hızla oynamıyor. oyun yapısı çok da hız gerektirmiyor. güçten düşmüş olabilir de 7-8 ay önce tek başına takımına şampiyonlar ligi'ni kazandıran adam ne kadar güçten düşmüş olabilir? haaa, konu uzun vadeli düşünmeyse kabûl ederim. didier drogba sonraki transferinden para kazanılacak bir oyuncu değil çünkü bir daha transfer olmayacak. ama galatasaray'la da 7-8 yıllık değil 1,5 yıllık anlaşma yapabileceği konuşuluyor.
işin akça yönünü düşünürsek...
bu adam çin'de yıllık 15 milyon dolar gibi bir para alıyor. amacı para kazanmak olsa orada bir on yıl daha oynar zaten. ama galatasaray'da yıllık 4 milyon (1,5 yıl 6 milyon) gibi bir paraya oynayacaksa bu para için değil, avrupa'yı ve şampiyonlar ligi'ni özlediği; üst düzey rakiplere karşı oynamak istediği içindir.
yok konu takımdaki yabancı oyuncu sayısı ve kadronun acil gereksinimleriyse... wallaa o konuda eleştiren herkes haklıdır. savunma kan ağlıyor. özellikle bir sol bek şart. kaldı ki yerli transfer konusu da sıkıntı. galatasaray'ın gereksinimini karşılayabilecek yerli oyuncu mu var?
allah aşkına bu adamın ne işi var galatasaray'da. bir galasaraylı olarak hiç istemem transferini. gitsin milan'da oynasın. 36 yaşında adam anca milan a yakışır!
galatasaray ile adının anılmasına oha dediğim topçu, mutant canavar. şimdi drogba dediğin bana kalırsa 36-37sine kadar çok rahat avrupanın büyük kulüplerinde oynayabilecek oyuncu. galatasarayda da çok iş yapabilir falan ama cimbomun forvet hattında tarihi bir bolluk var şu an. ayrıca aynı şekilde savunmada da o derece bir alternatifsizlik var. allah korusun semih sakatlansa takımın çivisi çıkacak. çünkü şu an tek alternatifi cam adam gökhan. iki senedir halı saha maçlarına bile çağırılmayan gökhan.
drogba iddialarının ne kadar gerçek olduğunu hiç bilmiyorum. ama sneijder iddialarına da hadi canım demiştim, artık bir şey diyemiyorum o yüzden.
drogba alınırsa savunmaya da yerli takviye şart olur. bu kadar fazla transfer, hele de forvet gibi zaten şişkin olan bölgeye yapılmış bir transfer takımda dengeleri ciddi ciddi bozabilir. sneijder transferinden sonra tek santrafora dönmesi beklenen takım, bu transferle beraber tek kişinin oynayacağı yerde dört tane ilk 11 oyuncusunu nasıl kaldırır? ayrıca mussi, riera, dany, eboue, melo, sneijder, amrabat, elmander, drogba gibi oyunculardan hangi üçünü kenarda tutacaksınız? çok sıkıntı iş.
kısacası, yaşı için değil, parası için de değil, performansı için hiç değil ama takım içi dengeler yüzünden gelmesin.
geçen sene ki şampiyonlar ligi şampiyonluğunu ölümsüzleştirmek için tüm chelsea takım arkadaşlarına forma numaralarının ve isimlerinin yazdığı yüzüklerden yaptıran kara trendir. yüzüklerin toplam değerleri 800 bin sterlinmiş. seviyoruz seni reyiz.