çocukluktan kalan inanılmaz bir hayal kırıklığı barındıran şehir, şöyle ki;
çocuk myxomatosis'in komşuları vardır denizlili, sürekli memleketlerini anlatırlar överler ederler, myxo da böyle yeşillikler içinde denize sıfır bir il beklemiştir hani adı denizli ya. sonra sormustur denzilinin denizi güzel mi diye.
cevap: ...
yokmuş denizi.
amma ağlamıştım be, sanki benim memleketim hayret bişey.
üstelik zaten deniz kenarında büyümüşüm, niye ağlıyosam.
ekonomik gücü dikkate alındığında devinimi çok zayıf kalan bir ildir.
sanayicinin kazandığı para'nın şehre dönüşü ne yazık ki çok zayıftır. denizlispor son yıllarda ekonomik olarak darboğazlar yaşarken bile sanayici tüm desteğini kesmiştir denebilir.
gene de içinde geçirdiğim neredeyse 10 senede değişimi devam etmektedir. daha yaşanabilir bir yer olmuştur.
çok özlenen şehirdir. çocukluğunuzu, ilk aşkınızı, ilk kavganızı, o ana kadar sahip olduğunuz bütün dostları arkada bırakıp gittiğinizde kafanıza dank eder nasıl sevilesi bir şehir olduğu.
horozu, tozu, kızı derler.
her gittiğimde dolmuş güzergahlarını değiştiği ve böylece kendi memleketimde yabancı gibi hissetmeme sebep olunan canım şehrim. en son değişim ise denizli halkını çılgına çevirmiştir. bereket köyü bölgesindeki yeni yapılanma dikkati çekiyor. kız meslek lisesi ve endüstri meslek lisesi bu bölgeye taşınacak ve şu anki yerleri de yeşillik alan olacakmış
horozu ve pamukkalesiyle ünlü ilimiz.
üniversite öncesi hayatımın tamamını geçirdiğim, şimdilerdeyse ailemi ve akrabalarımı ziyaret etmek için gittiğimde caddelerinde, sokaklarında öksüz gibi dolaştığım şehir.
meger ne guzelmi$ ilkogretim, lise yillari.meger ne guzelmi$ o sevmedigimiz caddelerde bile gecen dakikalar.
ayrica:caddelerinde dolaşan çöp toplama araçlarında şunun yazdığı kent.
'' yaşam olan tek gezegeni; dünyamızı temiz tutalım. denizli belediyesi
kış mevsiminde hava krililiğinin türkiye genelinde tavan yaptığı tek şehirdir. her ne kadar bu yıl itibari ile doğalgaz ile tanışmış bir il olsa da asıl sorun daha halledilememiştir.
yıllar önce pamukkale'ye gitmek için içinden geçmiştim ve küçücükmüş dediğimi hatırlıyorum. iş için bulunduğum 2 gün gezmediğim yeri kalmadı ne eski küçüklüğünden eser kalmış ne de tozu toprağından. ha hala yolu olmayan yerler var ama oralarada uydu kent yapıyorlar ve illaki 3 şeritli yolu olacak. çok gelişmiş ve güzelleşmiş. gazi mustafa kemal meydanı için de ayrıca tebrik ediyorum denizlilileri.. yaşanacak bir şehir.
21 senemi geçirdiğim şehir. insana bazen iyi gelir bazende çok kötü bu şehir. iyidir hoştur ulaşımı kolaydır şehrin bir ucundan bir ucuna maksimum 20 dk da gidersin. Ucuzdur hoştur. Dünyanın derneği lokali vardır(Emekli Astsubaylar dernek ve lokali, turizmciler dernek ve lokali, güzel sanatlar dernek ve lokali, sanatseverler dernek ve lokali, edebiyat dostları dernek ve lokali, jazz&rock dernek ve lokali kıl yün..). Bu arada şehir merkezine yanarlı dönerli meydan yapmışlar Denizli Belediyesi'ni kutluyorum burdan cillop olmuş. Ha bide horozuyla meşhurdur bu şehir. 1.5 dk felan öter bu horoz.
türkiye nin deprem manyağı olmuş ilidir allah göstermesin, yaşatmasın ama çok deprem olur burada küçük küçük... artık alışmıştır halkı korkar ama ne yapsın. bilimsel bir veri olmasa da yazdan kışa, kıştan yaza geçerken çoğalır depremler, büyür depremlerin şiddeti. (sıcaklık değişimi genleşmeyi çağırıştırıyor, sanki bu yüzden oluyor yazdan kışa, kıştan yaza geçerken depremlerin çoğalması, ha bilimsel bir önerme midir? bilmiyorum!)