demokrasi

entry1040 galeri69
    820.
  1. TÜRKiYE gibi 4. Sınıf gelişmemiş ülkelerde, kaybedenin ezildiği, tecavüze uğradığı, öldürüldüğü, yok sayıldığı siktiriboktan bir sistemdir.
    1 ...
  2. 821.
  3. Hiç bir demokrasi herhangi bir diktatörden daha iyi bir lider çıkaramaz. Bunu bilin.
    0 ...
  4. 822.
  5. Çocukluğumdan beri radyo'da televizyonda duyarım nerede bir demokrasi tartışması çıksa orası ya işgal ediliyor ya savaş çıkıyor. Ne demokrasiymiş be.
    0 ...
  6. 823.
  7. yerine göre bir ülkenin gelişimini sağlayıp onu süper bir ülke yapabilir, bir ülkenin sonunu da getirebilir.

    asla ideal yönetim biçimi değildir ideal yönetim biçimi diye bir şey yoktur, çünkü ideal ülke diye bir şey yoktur.

    https://galeri.uludagsozluk.com/r/1275511/+
    0 ...
  8. 824.
  9. Demokrasiyi üç kişi kurar daha sonra bu üç kişiden ikisi üçüncünün mallarını almak için oy kullanır. işte tanımlaması bu
    1 ...
  10. 825.
  11. Türkiye'de eser miktar bile bulunamayacak olan bir terim..
    1 ...
  12. 826.
  13. avrupa'nin bize attigi bir kaziktir aslinda.

    ingiltere modeli demokrasi 800 sene once magna cartayla temeli atilmis bir sistemdir. adamlar bu sistemi tam 800 sene ozumseyip bugunku duzenlerini olusturmuslardir.

    bu duzeni alip, kendi ustumuze giymeye kalkarsak , boyle got killari basimiza gecer.
    0 ...
  14. 827.
  15. bazıları sayesinde ülkemizde eseri bulunmayan gerekli şey.
    0 ...
  16. 828.
  17. benim için hiçbir etkisi, hiçbir anlamı ve hatta hiçbir yararı olmayan mefhum. toplumumuzda işlevsiz hale getirilen bir kelime. türkiye'de yalnız kelime biçiminde yaşayan bir mefhum. öyle ki, kendisinden çok kelimesiyle karşılaşıyoruz.

    bir de şöyle bir anlayış var ki, o da mahallere, sokaklara, caddelere, otogarlara, köprülere bu ismin verilerek belirtilen sahnede, çevrede veyahut mekanda kelimenin esasının yaşadığı yönündeki çarpıklıktır. hakikatte, asıl önemli olan teori değil uygulamadır. hakikatte teorinin varlığından söz edilir. fakat teorinin gerçekliğinin doğrulanması şarttır. doğrulanma gerçekleşmediği müddetçe, teorinin doğru gösterilmesi ve bundan çıkar sağlanması, kitlelerin uyuşturulmasıdır.

    bugüne kadar demokrasiyle hiç karşılaşmadık. karşılaşsak ne olurdu acaba...
    1 ...
  18. 829.
  19. sandiga atilan oylar sonucu benim ozgurlugum kisitlaniyorsa o oyu ataninda amk demokrasininde amk.
    0 ...
  20. 830.
  21. ABD'de neden başkanlık sistemi var? Merak ettiniz mi? Anlatayım. ABD'yi kuranlar Avrupa'nın tiranlarından, krallarından, kilisesinden bıkmış, illallah etmiş insanlar. Bu yüzden gücü olabildiğince dağıtmak istediler. Bu yüzden ABD'de yasama-yürütme ve yargı keskin sınırlarla birbirinden ayrılmıştır. Her erkin kendi ölçüsünde gücü vardır ama hiçbirinin tek hakim olacak gücü yoktur. Yargı bağımsızlığı, çift meclisli bir yasama ve yasamanın yürütmeyi her anlamda denetlemesi en temel ilkelerdir. ABD'de başkan meclisi feshedemez. ABD dışında, ona özenerek getirilen her sözde başkanlık rejimi (Meksika, Kuzey Kore vb.) diktatörlüğe dönüşmüştür. Neden sadece ABD'de bu sistem işlemektedir? Çünkü bu sisteme geçmek için her açıdan demokrat bir toplum, ekonomik gelişmişlik, yargı bağımsızlığı, laiklik, din ve vicdan özgürlüğü, basın özgürlüğü gibi kavramların en ileri düzeyde oturması gerekmektedir.
    0 ...
  22. 831.
  23. Her zaman güçlünün kazandığı oyuna denir. Geri kalan zanneder.
    0 ...
  24. 832.
  25. hayır diyenler işlerinden atılıyorsa evet diyenler de atılmalı.
    2 ...
  26. 833.
  27. bu sıralar yurdumuzdan hızla uzaklaşmaktadır.
    1 ...
  28. 834.
  29. 835.
  30. istediğin fikirde olabilmek. Evet.
    0 ...
  31. 836.
  32. Abartılmış balon bir yönetim biçimi.
    1 ...
  33. 837.
  34. demokrasi geri kalmış ülkelerin ilacıdır!
    5 ...
  35. 838.
  36. Referandumdan "evet" sonucu çıkmasının ardından tavan yapıp pig noktasına ulaşacak, evet.
    0 ...
  37. 839.
  38. iki kurt ve bir kuzunun öğle yemeğinde ne yeneceğini oylamasıdır.
    1 ...
  39. 840.
  40. Demokrasi, bir eğitim işidir. Eğitimsiz kitlelerle demokrasiye geçilirse oligarşi olur. Devam edilirse demagoglar türer. Demagoglardan da diktatörler çıkar.
    -platon.
    0 ...
  41. 841.
  42. demokrasiyi savunurken diktatörlük yapan bir milletiz biz . demokrasi anlayışımız bile :"demokrasi ulan ! demokratik olacaksın bundan sonra !" bu şekilde. gülünesi durumdur. demokrasinin anlamını bilmeyen ülkemin saf insanları, yeniden kandırıldıklarının farkın da bile değildir.
    0 ...
  43. 842.
  44. Demokrasi denen yunan adeti; halkın kendi kendini yönetmesi değil Avrupa'nın dünyayı yönetmesidir. Anladınız mı şimdi demokrasi denen zehri?

    Yazik.
    0 ...
  45. 843.
  46. 844.
  47. Demokrasiyi yönetimin seçimle geldiği idare tarzı diye tarif etmek doğru değildir. Demokrasiyi en iyi tarifi, yönetimin seçimle kolayca gittiği idare tarzıdır.
    0 ...
© 2026 uludağ sözlük