şov yapanların kolaylıkla yönetici olarak başa gelebileceği beşeri olan yönetim biçimi. bir manken bir sanatçı hatta bir porno yıldızının milletvekili olarak halkın temsilcisi olarak meclise girmesi bir profesorun meclise girmesinden çok daha kolaydır. profesorlerin'de seçildikten sonra bir anda şovmene dönüşebildiği yönetim biçimidir.
(bkz: türkiye'nin israil'e rest çekmesi)
demokrasi, nutuk atanların egemen olduğu bir aristokrasiden başka birşey değildir. özgürlüğe kadar anarşi; sonrası hayat kerim. huzur mutsuzluğun afyonudur. anarşisiz geçen bir gün yaşanmamış demektir.
tüm yönetim şekillerinde iktidar vardır. ancak muhalefetin de olabildiği yönetimlere demokrasi denilebilir.
bu yüzden gerçek demokrasilerde en önemli kurum muhalefettir.
sanırım bu gerçek bugünlerde daha bir anlam kazanıyor.
toplumun yönetime katılmasıdır kabaca tabiri. türleri vardır çoğunlukçu demokrasi (rousseau temelli bir yaklaşımdır), çoğulcu demokrasi gibi.. türkiye'de 61 anayasası döneminde çoğulcu idik 71 - 73 ara rejim ve 82 anayasası ile birlikte çoğunlukçu modele geçtik. bu kavramın biraz detayı ise şöyledir; şimdi bu kavram sağlanabilsin diye bazı araçlar vardır efenim genel oy, eşit oy, gizli oylama, yargısal denetim dahilinde yapılan serbest seçimler gibi.. yani elektrikler kesilmez, boş oy pusulasını getir paranı al gibi şeyler olmaz.. coşarım...
dünyanın hiç bir yerinde olmayan yönetim biçimidir. demokrasisi ile övünen ülkelerden fransa ve isviçre'de "ermeni soykırımı yoktur" demek bile yasaktır.
toplumun her bireyine nesnel yaklaşmayı amaç edinmiş toplumsal bir organizasyonun ya da devlet politikasının yönetimini toplumu oluşturan bireylere yıkan yönetim biçimi. tanımdan anlaşılacağı üzere nesnelliğin öznelliğe dönüştüğü toplumlarda varlığından söz edilmesi imkansız hale gelir.
dünyada ki tüm ülke yönetimleri modellerinin kemaline (olgunluk noktasına) ulaşmış bir rejimdir, ne azı ne fazlası ütopya olup, demokrasinin farklı mecralara kaymasına sebep olur.
şimdilerin, liboşlarının, şakirtlerinin, pkkcılarının bölücü propaganda yapmak için kullandıkları sözdür artık maalesef demokrasi kirlendi, kirletildi,, hatta tecavüz edildi...
-demokrasinin suçu ne demek lazımdır artık!
sekülerleşen dünya'ya fransız ihtilali'yle birlikte ortaya çıkan jacoben/jacobin lerin hediyesidir!
alın tepe tepe kullanın.
allah'ın gösterdiği yoldan sapmanın bedelini günümüzde ülkece ödüyoruz.
--spoiler--
MASONLAR, EşITLIK ve DEMOKRASi
Masonlar her fırsatta demokrasi ve eşitlikten bahsederler. Oysa siz Mason Locası üyelerinden tek bir tane çiftçi, esnaf, zanaatkâr veya işçi, kısacası halktan sayılabilecek tek bir kişi bile biliyor musunuz? Yoktur. Çünkü Mason Locası üyeleri seçkin bir zümreden oluşur. Yani bu locaların kullandıkları demokrasi ve eşitlik söylemi, aslında içi boş bir söylemdir
kendi tanımım yerine akp'li kürt bakan mehdi eker'in tanımını getiriyorum.
kürtlerle ilgili bir konuşmada eker "Eskiden sizi asit kuyularına atıyorlardı. Şimdi ise cezaevine atıyoruz. Çok ilerledik"