Ebû Hureyre (Radıyallâhu Anh) dan rivâyet edilen bir hadîs-i şerifte Rasûlüllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur: "Her kim cumartesi günü dört rekat namaz kılıp her rekatta bir kere Fâtiha ve üç kere ihlâs okuyup, namazdan sonra da Âyete'l-Kürsî'yi okursa, Allâh-u Te'âlâ okuduğu her harfe karşılık kendisine bir hac ve umre sevabı, yine okuduğu her harfe karşılık kendisine gündüzlerini oruç, gecelerini ibâdetle geçiren bir kimsenin bir senelik sevâbı kadar sevap verir ve Allâh-u Te'âlâ okuduğu her harfe karşılık kendisine bir şehid sevâbı ihsan eder. Bu kişi kıyâmet gününde de peygamberler ve şehitlerle birlikte Allâh-u Te'âlâ'nın Arş'ının gölgesinde olur."
Şabat veya Sebt, Yahudilerin dinlenme günü olan Cumartesi gününü ifade eder. Yahudiler için Yehova ile aralarındaki özel bir bağı temsil eder. ibranice "lişbot" (iş bırakma) kelimesinden gelir.
Yahudilikte evrenin başlangıcında (Bereşit) Tanrı'nın dünyayı 6 günde yarattığına ve 7. gün dinlendiğine inanılır ve Tanrı'nın bu günü Yahudilere armağan ettiği kabul edilir.
Herkesin hungarca dısarda gezdiği gündür. Bense işten cıkıp (evet cumartesileri de calısan bir beyaz yakayım) eve geliyorum bomboş karanlık yalnızlık. Güya aile evi. Annemi babamı arayıp soruyorum nerdesiniz,kacta gelceksiniz tamam dikkat edin diyorum. Arkadaşlarımın hepsi başka yerlerde. Şimdi de tv karşısında dizi izliyorum. Bu işte çok büyük terslik var.
hafta sonunun ve dinlenme süresinin ilk günüdür. pazar kadar stresli değildir. pazar günü 'yarın iş var offf ulan of' şeklinde bir tepki verebilirsiniz ama cumartesi iyidir hoştur.
benim için ise öğleye(bazı zamanlar akşama) kadar yataktan çıkmadan şekerleme yapmaktır.