charles bukowski

entry1049 galeri48
    698.
  1. sevdirmeye gayret etme kendini, sevilmeye terket..
    4 ...
  2. 699.
  3. o ayyaş ve sisteme küfreden pis bir yazardır.
    0 ...
  4. 700.
  5. 701.
  6. facebook'ta özlü söz paylaşan sayfaların gazabına uğrayan yazar abimiz.
    şu sözünde çok haklıdır, "size zamanını ayırmayan birine, asla kendinizi harcatmayın."
    0 ...
  7. 702.
  8. Kendisi için şu ibareleri kullanmış yazardır:
    "herkesin savaştan yana olduğu bir dönemde savaşa karşıydım. iyi savaşı kötü savaştan ayırt edemiyordum -hala edemem. ortalıkta henüz hippiler yokken hippiydim ben; beat kuşağı gelmeden önce beat'tim.
    bir protesto yürüyüşüydüm, tek başıma.
    yeraltında'da* kör bir köstebektim ve ortalıkta benden başka köstebek yoktu."

    (bkz: pis moruk itiraf ediyor)
    1 ...
  9. 703.
  10. Bir kadın olarak doğmuş olsaydım,kesinlikle orospu olurdum.Erkek olduğum için sürekli kadınları arzuladım,ne kadar aşağılardaysan o kadar iyidir:buna rağmen kadınlar-iyi kadınlar-beni korkuttu çünkü onlar ruhunuzu ele geçirmek isterler sonunda,peki o zaman ne kalırdı benden geriye korumak isteyeceğim?Açıkçası fahişeleri düşmüş kadınları arzu ettim,çünkü ölüdür onlar ve serttirler,sizden bir şey beklemezler.Çekip gittikleri zaman hiçbir şey kaybetmezsiniz.Öte yandan bütün bunaltıcı bedellerine rağmen yumuşak,iyi kadınlara da hasret çektim.iki türlüde kaybettim.Güçlü bir adam her ikisinden de vazgeçerdi.Ben güçlü değildim.Böylece kadınlarla,kadın düşüncesiyle uğraştım durdum.
    1 ...
  11. 704.
  12. "siz dünyayı kurtarın, bende nasıl kurtardığınızı yazayım" demiş kendisi.
    3 ...
  13. 705.
  14. ''Üzülme evlat, kaybettim sandıkların, kurtulduklarındır belki. ''
    1 ...
  15. 706.
  16. "Kuşkusuz ki en büyük ön yargı; Etrafımızdaki herkesi insan sanmamızdır."
    0 ...
  17. 707.
  18. muhtemelen yattığı yerden, hiçbir zaman olmadığı o modern adamların arkasından kendi sözlerini orada burada paylaştığını, belki de kitaplarını okuduğunu düşündüğünde küfür ediyordur.
    0 ...
  19. 708.
  20. içmiş, sıçmış, yatmış, kalkmış ki yazabilmiş.
    sarhoş bunak pek bir severiz kendisini.
    2 ...
  21. 709.
  22. son zamanlarda neredeyse bütün kitaplarını okuduğum yazar.
    0 ...
  23. 710.
  24. "eğer iki kişi arasında kalıyorsanız; ikinciyi seçin. çünkü birinciyi gerçekten sevseydiniz, ikincisi olmazdı."
    sözleriyle akşam akşam titretmiştir.
    1 ...
  25. 711.
  26. Bir aralar facebook'ta her on gönderinin 7'sine sahip bir yazardı. Bu aralar pek duyamıyoruz zat-ı şahanelerini.

    Açıkçası pek bilmiyorum, ama güzel bir kaç sözüne şahit olmuşluğum da var internette bu gibi entrylerde. Ama her ne olursa olsun bu kadar piç edilmemeliydi diye düşünüyorum.
    1 ...
  27. 712.
  28. son birkaç aydır okuduğum ve tavsiye ettiğim yazar.
    0 ...
  29. 713.
  30. Bir bu adam bi tom waits farkli bedenin iki hologrami.

    Sevilir. Candir.
    1 ...
  31. 714.
  32. teksas ta bir barda fena bir dayak yemiş bunun üzerine teksastan ve teksaslılardan nefret etmeye başlamış olan altılı bira hastası kaçık yazar.
    1 ...
  33. 715.
  34. alkolle sosyalleşmeye çalışmış yazar. bukowski yi yakından tanımak isteyenler ekmek arası isimli kitabını okuyabilir.
    1 ...
  35. 716.
  36. 717.
  37. Çok doğru ve güzel tespitleri bulunan, bazen sınırı aşıp ergen triplerine kayar gibi olsa da yine de bir hoş, bir o kadar da arızalı olan adam.
    1 ...
  38. 718.
  39. ergenler musallat olmadan önce üzerinde konuştuğum yazardı. ne zaman ki twitter vs gibi yerlerde popüler olmaya başladı kestim konuşmayı.
    1 ...
  40. 719.
  41. "size zamanını ayırmayan birine, asla kendinizi harcatmayın." sözünde çok haklı olan adam.
    son zamanlarda facebook'ta özlü söz paylaşan sayfaların gazabına uğrayan yazar abimiz.
    1 ...
  42. 720.
  43. Kitaplarının çevirileri, kendisini anlamayı zorlaştıran yazar.
    Natüralizmin boyut değiştirmiş, Amerikan toplumuyla harmanlanmış, katıksız iğrenç halini görmemiz gerek Bukowski'de ama bizim ülkede kadın cinsel organı ve içeriği için kullandığı terimleri "yarık" "bızık" gibi saçmasapan, vermeye çalıştığı hissiyatı gizleyen kelimelerle karşılamaya çalışıyorlar.

    Adam "amına koydum o orospunun" diyor. Çünkü canlandırmak istediği şey tam da bu kaba, zalimce ve umursamaz tutum; biz "yarığına girdim o kevaşenin" diye okuyoruz.Çünkü kültürel değerler ve sansür, gerçek hayatın pisliğini görmemize engel oluyor.

    Sonra yeraltı edebiyatı neden anlaşılmıyor?
    4 ...
  44. 721.
  45. 722.
© 2026 uludağ sözlük