charles bukowski

entry1049 galeri48
    548.
  1. küçükken babası tarafından ustura kayışıyla acımasızca dövüldüğünden bahseder belgeselinde. geçirdiği çiçek hastalığı nedeniyle genç yaşında toplum içine çıkmaya utanıyormuş . hatta lise mezuniyet töreni sırasında tuvalete gidip kafasını tuvalet kağıdıyla sardığını ve kendi suratını yumruklayarak suratını kan ve irin içinde bırakır . bana göre en sağlam kitabı ekmek arasıdır.

    (bkz: bukowski : born into this)
    2 ...
  2. 549.
  3. "Beni tanıyan herkesin size söyleyeceği gibi, makbul biri değilim. Kötü adamı sevdim hep, kanunsuzu, hergeleyi. iyi işleri olan sinek kaydı traşlı, kravatlı tiplerden hoşlanmam. Ümitsiz adamları severim, dişleri kırık, usları kırık, yolları kırık adamları. ilgimi çekerler. Küçük sürpriz ve patlamalarla doludurlar. Adi kadınlardan da hoşlanırım; çorapları sarkmış, makyajları akmış, sarhoş ve küfürbaz kadınlardan. Azizlerden çok sapkınlar ilgilendiriyor beni. Serserilerin yanında rahatımdır, çünkü ben de serseriyim. Kanun sevmem, ahlak sevmem, din sevmem, kural sevmem. Toplumun beni şekillendirmesinden hoşlanmam."
    sözleriyle kendini gayet ifade etmiş ve beni de kendine hayran bırakmış adamdır.
    2 ...
  4. 550.
  5. kimilerine göre sıra dışı bir hayatı olup, kadın, içki ve tütünle hayat felsefesini öykülendirmiş yazar.
    1 ...
  6. 551.
  7. "Ben kendimin tanrısıyım. Biz kilisenin, devletin ve eğitim sistemimizin öğrettiklerini silmek için buradayız. Biz bira içmek için buradayız. Biz savaşı öldürmek için buradayız. Biz garipliklere gülmek ve hayatımızı ölümün bizi almaktan korkacağı kadar iyi yaşamak için buradayız." Charles Bukowski
    4 ...
  8. 552.
  9. "içki yasağı yüzünden alkolik olanların sayısı anneannemin siğillerinden fazladır. Sadece yasak şeyleri yapmak ister insan, bunu tüm orospu çocuğu idareciler anlamalı..." CB
    Bu adama ayrı bir aşığım öyle böyle değil.
    1 ...
  10. 553.
  11. kadınların hakkından gelen adam.
    0 ...
  12. 554.
  13. ben sadece sıkıcı insanların canı sıkılır demiştim kendimce yıllar önce. aynısını baya bi yıl önce söylediğini öğrendiğimde çok şaşırmıştım.

    önemli bir adammış kendisi, tanımıyorum.
    0 ...
  14. 555.
  15. "dünya yazarların yokluğuna kanalizasyon yokluğundan daha kolay katlanır. Ve dünyanın bazı yerlerinde ikisinden de çok az var. Ben kanalizasyonsuz yaşamayı yeğlerim elbette, ama ben hastayım."
    diyen amerika tarihinin en iyi yazarı.
    0 ...
  16. 556.
  17. ergenlerin ilham aldığı yazarcan.
    0 ...
  18. 557.
  19. içmekle kafayı bozmuş adam. gençlere alkole bulaştırmada üstüne yok sanırım. okunacaksa belirli bir yaştan sonra okunmalı.
    0 ...
  20. 558.
  21. genellikle kitaplarını 6:45'in bastığı yayının sahibininde bulunduğu ruh halini paylaşan yazar.
    0 ...
  22. 559.
  23. 560.
  24. avi pardo gibi bir adam kitaplarını çevirmeseydi türkiye'de bu kadar sevilmezdi. zannetmiyorum. onun bile yetersiz kaldığı yerler bile oluyor halbuki.

    factotum,ekmek arası ve pulp kitapları ısrarla okunmalıdır.
    0 ...
  25. 561.
  26. çok fazla
    çok az
    ya da çok geç

    çok şişman
    çok zayıf
    ya da çok kötü

    kahkaha
    ya da gözyaşı
    ya da kusursuz
    kayıtsızlık

    nefret edenler
    sevenler

    ellerindeki şarap şişelerini sallayarak
    önlerine çıkanları süngüleyip
    kadınların ırzına geçen ordular

    ya da ucuz bir pansiyon odasında
    Marilyn Monroe'nun fotoğrafıyla yaşayan bir ihtiyar

    o denli büyük ki dünyadaki yalnızlık
    onu saatin kollarının ağır hareketlerinde
    bile görebilirsiniz.

    o denli büyük ki dünyadaki yalnızlık
    onu Vegas'ta, Baltimore'da ya da Münih'te
    yanıp sönen neon ışıklarında görebilirsiniz.

    insanlar yorgun,
    hayat tarafından cezalandırılmış,
    ya sevgiyle ya da sevgisizlikle
    sakatlanmış.

    yeni hükümetlere ihtiyacımız yok
    yeni devrimlere ihtiyacımız yok
    yeni kadınlara ihtiyacımız yok
    yeni yollara ihtiyacımız yok
    şevkate ihtiyacımız var.

    müşfik davranmıyoruz
    birbirimize.
    müşfik davranmıyoruz.

    korkuyoruz.
    nefretin gücü simgelediğini
    sanıyoruz.
    cezalandırmanın
    sevgi olduğunu.

    daha az sahte bir eğitim bize gereken
    daha az kural
    daha az polis
    ve daha iyi öğretmenler.

    bir odada
    bir başına acı çeken
    öpülmemiş
    dokunulmamış
    bir başına bitki sulayan
    olsa da çalmayacak
    bir telefondan yoksun
    insanın dehşetini unutuyoruz.

    müşfik davranmıyoruz birbirimize
    müşfik davranmıyoruz birbirimize
    müşfik davranmıyoruz birbirimize

    boncuklar sallanır, bulutlar örter
    köpekler gül bahçesine işer
    bir çocuğun kafasını koparır cani
    dondurma külahından bir ısırık alır gibi
    okyanus bir gelip
    bir giderken
    anlamsız bir ayın esaretinde.

    müşfik davranmıyor insanlar birbirine.

    dizelerinin sahibi yazar. (bkz: buhran)
    2 ...
  27. 562.
  28. kral adamdır. o hep anlatsın biz dinleyelim. feysbuk terk ergenler gibi değil ama, kitaplarından; tanrım dediği fante'yi de okuyarak mesela.
    3 ...
  29. 563.
  30. sanata dair zerre iz taşımayan sözde şairimsi ve yazarımsıdır. bizim ergenler de meraklıdır bunlara. kısa kısa içi boş cümlelerle seslen bitti! biraz karamsarlık biraz hiçlik tamam! senden iyisi yok. gel bi tolstoy oku gel bi ayn rand oku gel bi marcel proust oku gel bi james joyce oku desen yanaşmazlar zaten bu saydığım heriflerin kitaplarının hem içeriği kalın gelir hem kitapların kendisi kalın gelir bu nedenle çerez kitaplar okurlar sonra okuyucu olduklarını düşünürler.

    asla "edebi" bir niteliğe sahip olamayacak kişilerden üç beş tanesi:

    elif şafak
    hakan günday
    murat menteş
    onur ünlü

    vs...

    nermin bezmen'e, inci aral'a, nazan bekiroğlu'na falan hiç girmiyorum bile şimdilik bu kadar yeter.

    okuduğum bokuwski kitapları:

    ölüler böyle sever
    ekmek arası
    suda yan ateşte boğul
    pis moruk itiraf ediyor
    kadınlar

    bana bu kadarı yetti. :)
    2 ...
  31. 564.
  32. sanatını anlayamayan ergenlerin feysbukta gördükleri kısa cümleler yüzünden kötülediği üstad. bu adamlar tam feysbuk terk ya. *
    1 ...
  33. 565.
  34. Aşk ne zaman biter biliyor musun?
    Bitti dediğinde yüreğin acımıyorsa.
    3 ...
  35. 566.
  36. Başyapıtı sayılabilcek Kadınlar adlı kitabıyla büyük nam yapmış şair yazar.
    0 ...
  37. 567.
  38. yenileme

    zor değildir
    kötü bir şiiri yırtıp atmak...
    bir zamanlar
    iyi olan
    ama artık
    uyuşturucunun pençesinde
    mahvolmuş
    katı ve bölük pörçük
    bir şeye dönüşmüş kadından
    kurtulmak
    çok daha zordur...
    nereye gitti
    ve neden?
    zor değildir
    kötü bir şiiri yırtıp atmak
    daha iyisini yazabilirsin
    muhtemelen...
    ama bir insan mahvolduğunda
    her zaman bir nedeni var mıdır?
    elbette elbette
    elbette...
    ama acısı
    hep aynıdır
    ve şaka
    ölülerin ölmekte olanlara
    ölüm dağıttığı
    bu kentin
    ya da herhangi
    bir kentin
    en iğrenç şakalarından
    biridir...

    bukowski
    1 ...
  39. 568.
  40. "Afika'ya ilaç yollayacaktık fakat hepsinin üstünde tok karnına yazıyordu." C.B
    6 ...
  41. 569.
  42. 570.
  43. iyi yazar, en ayyaş edebiyatçı seçilmiş bi de sanırım.
    0 ...
  44. 571.
  45. 572.
  46. ''seni hiçbir zaman affetmeyeceğim'' içinde ''seni hiçbir zaman unutmayacağım''ı da barındırır. *
    3 ...
© 2026 uludağ sözlük