Beni siz delirttiniz evet evet. Siz siz siz. Cümleleriyle sinirden delirmiş konumda kurtulmaya çalışıyorsanız o ruh halinde bir şişe ve kendisiyle en iyi psikiyatriste dönüşendir.
ne zaman dinlesem beni biraz sarhoş gibi edip, çakır keyif yapıp uçaran efsane ve hiç unutulmayacak değerli mi değerli, sesi güçlü mü güçlü, yorumu özel mi özel bir insan.
Bir muhteşem adam. sevdası ayrı davası ayrı güzel adam. Nasıl yazmışsın bu şarkıları, nasıl söylemişsin böyle ruhu eze eze.
Allah rahmet eylesin usta. Her şarkında ayrı Bi duygu seli.
en güzeli de öyle temiz öyle saf, gerçek oluşun yok mu.
"dostluğun adını saklı koymuşlar
Yazın beni yoğa gayrı
Kendim vazgeçtim ben kendimden
Yazın beni yoğa gayrı
Yalanmış yarimin yeminleri
Dul çıktı şu şehir gelinleri
Kararmış dostlarımın elleri
Yazın beni yoğa gayrı
Ne malın var ne de mülkün babadan
Seni bulduk mutluluğu biz yaradan
Kara yazmış yazımızı yaradan
Yazın beni yoğa gayrı
Ne zor imiş be ey muhtar ah unutmak
Dost elinden yaralanıp vurulmak
Bundan sonra haram bize yaşamak
Yazın beni yoğa gayrı."
7 yasimdan beri ara ara dinledigim nadide sesin sahibi.
cok yorgunum
beni bekleme kaptan
cok yorgunum
beni bekleme kaptan
seyir defterini baskasi yazsin
seyir defterini baskasi yazsin
cinarli kubbeli mavi bir liman
beni o limana cikaramazsin
beni o limana cikaramazsin
cinarli kubbeli mavi bir liman
beni o limana cikaramazsin
beni o limana cikaramazsin
cok yorgunum
beni bekleme kaptan
nazim hikmet'in siiri ancak bu kadar guzel yorumlanabilirdi.
"Hep kahır, hep kahır, hep kahır... Bıktım be!" cümlelerin sahibi gercek anlamda sanatcidir. (bkz: hep kahır) dinlenmelidir. insan olmak icin en başta.
kerkük zindanı'nı yorumlayışı gecenin bu saatinde cem karacayı bir entry ile övmem gerektiği hissini verdi o nasıl bir ses o nasıl bir yorum yeteneği, mekanın cennet olsun.
Biz görmedik sen görürsün yavrum yavrum
Didişmeden geçen bir gün mutlaka
Yalansız dolansız bir dünyayı yavrum yavrum
Kurarsınız mutlaka
Boşa harcandı benim yıllarım
Boşa geçen yıllarıma yanarım
Affet beni ne olur yalvarırım yavrum yavrum
Yarın senin ellerinde güzel kur
Biz görmedik sen görürsün yavrum yavrum
Daha mutlu türkiyemi mutlaka
Kulun kula kul olmadığı bir yarın yavrum yavrum
Kuramadık kurarsınız mutlaka
Biliminle kitabınla aklınla
Ellerinle dişinle tırnağınla
insan olmanın verdiği onurla yavrum yavrum
Yüreğinle kur yarını güzel kur
lise yıllarında rocknroll falan takılırken askere gittiğinde (hatay'dı sanırım) bir saz sesi duyar ve hayatı ondan sonra tümüyle değişir. o sazın sesi neler çağrıştırdıysa artık o an cem karaca'ya, sanat hayatının yönü tamamen farklı bir tarafa doğru yönlenmiştir. safinaz'ı dinlemeyen varsa dinlesin bence. yaklaşık 18 dakikalık bir şahaser. film gibi kurgulanmış, karakterler oluşturulmuş, dönemin (1978) yaşayış biçimi, insanların muhabbetleri o kadar güzel anlatılmış ki.