Üniversitede okurken çok fazla bilgisayar değişikliği yapıyordum. Her aldığım bilgisayar elimde kalıyordu. Mesleğim gereği çok iyi bir bilgisayara ihtiyacım vardı. Bilgisayar Mühendisiyim ben. Daha sonra kendi kasamı kendim toplamak istedim. istediğim özellikte istediğim bilgisayar bileşenlerini toplayarak kendime göre bir kasa çıkardım ortaya. Şuan bilgisayarım çok iyi çalışıyor. Herhangi bir yavaşlama bir sıkıntı yok. Bilgisayar bileşenlerini aldığım firmayı herkese tavsiye ederim.
ipad servisiyle alakalı çok problemler yaşadım. Bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine Hyper Bilgisayarla iletişime geçtim. Sorunsuz servis işlemlerimiz oldu.
kaynak:https://www.hyperbilgisayar.com/
Bilgisayar Kasası; Bilgisayar kasasını bilgisayarın kabuğu ve iskeleti olarak düşünebiliriz. Kasa, içerideki parçaları dışardan gelen etkilere karşı koruduğu için kabuğa, içine yerleştirilen parçalara destek olduğu ve onlar için askı görevi gördüğü için isketelete benzetilebilir.
RAM (Memory, Bellek); RAM bilgilerin geçici olarak depolandığı bir hafıza türüdür. Bilgisayarlar genellikle o an üzerinde çalıştıkları programlar ve işlemlerle ilgili bilgileri RAM denen bu hafıza parçasında tutarlar.
Anakart (Mainboard); Anakart bilgisayarınızın bütün parçalarının ve çevre birimlerinin bağlandığı ve bu birimlerin arasındaki iletişimi sağlayan elektronik devredir. Anakart, bilgisayarı ilk açtığınızda çalışan yazılım olan BIOS'u (Basic Input/Output System) barındırır. Diğer parçalar doğrudan üzerine "takılır" (işlemci, RAM, sabit sürücü, ekran kartı gibi)
Hepimiz biliyoruz ki tdk Türkçe'nin yabancı kelimelerden Arınması için objelerin ingilizce isimlerini Türkçeleştiriyor.
Fakat bunlar genelde kullanışsız, aynı anlamı vermeyen, çoğu zaman da absürt oluyor.
Bilgisayar ise Türkçeleştirmenin en doğru yapıldığı kelime.
Bugün sanki kullandığımız aygıt computer, pc filan değil tüm dünyada bilgisayar olarak tanınıyor gibi.
Evet durup durup aklıma geliyor bu durum keyifleniyorum.
Gençler iyi geceler, biliyorum bunun için biraz saçma bir saat ama bilgisayar alımı konusunda birkaç kafama takılan mevzu var. Konuyla alakadar iyi sayılabilecek bir bilgisi ve tecrübesi olan bir arkadaşımız bana ozelden ulasabilir mi?