türkiye'de hemen herkesin saygısını kazanmış siyasetçi(bu niteleme hakaret gibi oldu biraz ama mesleki anlamda kullandım burada).
sebep mi? çok basit... ecevit, hemşehriciliği, kayırmacılığı kökten reddeden bir adamdı ve siyasi yaşantısı boyunca da böyle olmaya devam etti. son dönemleri ilerleyen yaşı, akli ve önemli kararları alabilme yeteneğini etkilemiş olsa da bu duruşundan kaybettiği hiçbirşey yoktu. bugün dahi sokaklarda sağcısı, solcusu "kara oğlan" diye bahsedebiliyorsa bu adamdan, bu denli benimseyebilmişse ceketi giymek gerekir bıraktığı eser karşısında bana göre.
garipsediğim ise ssk'da görev yaptığı yıllarda küçük tayyip denilebilecek kadar kayırmacı davranabilen kemal kılıçdaroğlu'nun, rahmetli ile mukayese edilmesi. ama bu benim garipsediğim birşey. özünde garip değil. zira kartal da bir kuş nihayetinde, akbaba da...
çevrende herkes şaşırsa ve bunu da senden bilse,
sen aklı başında kalabilirsen eğer,
herkes senden kuşku duyarken hem kuşkuya yer bırakır
hem de kendine güvenebilirsen eğer,
bekleyebilirsen usanmadan,
yalanla karşılık vermezsen yalana,
kendini evliya sanmadan
kin tutmayabilirsen kin tutana,
düşlere kapılmadan düş kurabilir,
yolunu saptırmadan düşünebilirsen eğer,
ne kazandım diye sevinir,
ne yıkıldım diye yerinir,
ikisine de vermeyebilrsen değer,
söylediğin gerçeği eğip büken düzenbaz,
kandırabilir diye saflar dert etmezsen,
ömür verdiğin işler bozulsa da yılmaz,
koyulabilirsen işe yeniden,
döküp ortaya varını yoğunu
bir yazı turada yitirsen bile
yitirdiklerini dolamaksızın diline
baştan tutabilirsen yolunu,
yüregine, sinirine "dayan" diyecek,
direncinden başka şeyin kalmasa da,
herkesin bırakıp gittiği noktada
sen dayanabilirsen tek,
herkesle düşer kalkar erdemli kalabilirsen,
unutmayabilirsen halkı krallarla gezerken
dost da düşman da incitmezse seni,
ne küçümser ne de büyültürsen çevreni,
bir saatin her dakikasına emeğini katarsan hakçasına,
böylece dünyalar önüne serilir,
üstelik oğlum adam oldun demektir.
imam hatip liselerinin önünü kapamak, orada okuyan öğrencilerin de üniversite geleceğini bitirmek için var gücüyle çalışan siyasetçi. insanların istediği yerde özgürce eğitim görebilme hakkını gasp etmiştir.
öldükten sonra bile rahat bırakılmayan insan.
ergenekon palavrası yüzüne hastane kayıtları incelecekmiş.
neymiş haberal'ın hastasinde yatmışta, mahsus uyutulmuş hastanede.
amaç ise ecevit'i hasta gösterip, hükümeti düşürmekmiş.
lan kene ile bana suikast yapacaklar bile daha tutarlı idi.
yahu yüce türk milleti bu kadar salakça iddialara karşı hala niye tepki göstermek inanılması güç.
resmen halkı salak yerine koymaya başladılar.
yakında ecevit bilerek öldü, amaç hükümeti düşürmekti diyecek kadar alçalırlarsa inanın zerre şaşırmam.
o bir saraylı, o bir şair. saraylı bir aileden gelmesine rağmen halkın taa kendisi olan bir lider. abartısız yaşamı ve sağduyulu, riyakar olmayan politikalarıyla türkiyede siyasette dürüst siyasetin öncülerinden bir karaoğlan. kendilerini milliyetçi olarak anan bazıları biraz ondan ders almalılar. kıbrıs barış harekatını abd'ye rağmen cesurca ve kararlıkla uygulayan bir politikacı. abd'den amborgo yiyeceğini bildiği halde.
ölümü öncesi iktidardan düşürülüşünün de bir tesadüf olduğuna inanmıyorum. ihtiyarlığına lafım yok ama sağlığının birdenbire bozulup günlerce hastanede yatması ve iyileştikten hemen sonra sözde bir anayasa kitapçığıyla fırtınalar koparılması ve iktidarın ayağının kaydırılması hiç ama hiç tesadüf gelmiyor bana. hemen akabinde; daha 40 günlük olan ve abd'de kurulan çiçeği burnunda bir parti akp'nin iktidara gelişi bu tezi doğruluyor.
itin, atın, otun sevmediğidir; anlarım ama sevmemenin de ötesinde çamur sıçratmak için bugün dahi yırtındığıdır. varsın olsun, gerek siyasetçi kimliğiyle, gerek "ikinci yüzü"yle seveni de çoktur, hayır duası edeni de. ha çıkıp bu adama çakılı bir çivisi yok diyen adamlar gidip birilerinin çivilerine kadar sattığı kuruluşların elden gidişine atıfta bulunarak aslında bir tür sitem ediyorlar ise, atatürk'ün de bu gidişle bir çakılı çivisi kalmayacaktır memlekette. birileri sökmek için didiniyor, sökemediğini de satıyor ne de olsa. ama yok ben yakın tarihi bilmiyorum diyorsan, oku arkadaşım. hiçbir şey okumuyorsan yaratan rabbinin adıyla oku ama oku.
şakirt eski başbakan mekanı cennet olsun. hayır bebeğim dur eksilemeden önce söyleyeceklerimi dinle. fethullah gülen'i öven bir videosuna rastladım. sizin mantığınıza göre şakirt olması gerekir değil mi?
üç yıl olmuştur aramızdan ayrıları.
her beden ölümü tadacak ama kabrinin üstündeki karanfilleri görünce insan içerlemeden edemiyor.
ruhu şad,mekanı cennet olsun.