insan yapimi, fena derecede abartilan duygu. evrimin ve biyolojinin isleyisi icin sart bile degil. onemli olan ciftlesme kismi. ask olmadan da insanlik hayatta kalabilir. gerisi teferruattir.
insanlık tarihinde tanımlanma gafletine en çok düşülen kavram.
üniversite hocalarımdan biri; bir kavramı örnekler üzerinden öğrenmenin bizleri yanlışa sevk edeceğini söylemişti. ancak sanıyorum 'aşk' bunun istisnası. zira kavramlar tanımlanırken bu iş genel bir ifade ile yapılır ve kavramın tüm çerçevesi himaye altına alınmaya çalışılır.
ancak aşk için bunun mümkün olmadığını düşünmekteyim. zira en basitinden ilhan şeşen'in 'aşk layık olanda kalmalı' parçasının girişinde belirttiği bir gerçeklik vardır; "en büyük aşk sizin aşkınız sanıyorsunuz değil mi? haklısınız". gerçekten de hepimiz haklıyız. bütün insanlar; birbirinden ayrı milyarlarca münferit düşünce, hissiyat, tanım, her biri haklıdır konu aşk ise.
Süregelen değil bir yerden sonra biten kısır döngü. Karşılıksız, ya da karşılık beklemeden diğer kişinin, öbürünü sömürmesi bir bakıma. Çünkü aşk eylemini ifa eden yani aşık olanlardan birisi her zaman bir adım öndedir ya da daha yoğun yaşıyordur aşkı, hiçbir şeyi görmez, birçok realiteden kendini soyutlar, ve çekinik duygulara ya da diğerinin duygularını bastıran egoya sahip kişi, öbür kişiyi bastırır. ister parmağının ucunda oynatır deyin, ister ayaklarına kapattırır.
daha önce 155555 kere anlattım. bu defa kısa keseceğim:
arzu+sevgi+ortak amaç üçlemesinin tamamlanmasına aşk denir. aşık olmak diye bir şey yoktur. "ay aşık oldum ben" diyen insan "ay ben x kişisiyle çok öpüşmek, yalaşmak ve seks yapmak istiyorum" diyor aslında yani aşk üçlemesinin ilk ayağını yaşıyor. evet.
Arthur sophenaur aşkın Metafiziği kitabını okumanızı öneririm. Aşk ve patolojik aşk hakkında çok okudum ama aşkın Metafiziği aşkın kutsal kitabı bile olabilir bir de sevme sanatı var kutsal kitap olabilecek.
Gece gece su icmek icin mutfaga girip su yerine tursu suyu icen, onunla konusmadan once ne konusmasi gerektiğini tasarlayip onunla konusmaya basladiktan sonra yine havalar nasil sen nasilsin bende iyiyim iste demekten yorulmus. Yolda yuruyen guzel kizlari onun askindan gorememesi ve bu durumu hic hosuna gitmemesine ragmen gozlerinin onunde ou gormesi hosuna giden bir garip insandir.
hastalıktır. romantizmden dem vurmaya gerek yok. aşk hastalıktır. sevginin aşırısıdır ve bünyeye zararı vardır.aşırı olan her şey tehlikelidir. uzak durulması gerekir.
Diğer tüm kızları 0 ile çarpmak gibidir. cevap olarak, ankara, balıkesir, ceyhan,düzce gibi şıklarda bile, o yörenin yemeğini güzel yapan onun elleri olsun diyebilmektir.