insanın gerçekten insan olduğu anlardan biridir. ağlamamak için kastıkça kendini içine bir şeyler birikiyor insanın. bir sıkıntı oluyor içinde. ağlamamayı başardın diyelim ki bu defa rüyanda ağladığını görüyorsun. bildiğin salya sümük ağlıyorsun rüyada. yine de iyidir ağlamak. insan olmak gerekir arada.
Nasıl etmeli de ağlayabilmeli
farkına bile varmadan?
Nasıl etmeli de ağlayabilmeli
ayıpsız,
aşikare,
yağmur misali?
Neylersin alışkanlık
için kan ağlarken yüzün güler
dikilitaş gibi dinelirsin yine.
Yavrum, erişmek ne müşkülmüş meğer,
anneler gibi ağlamanın yiğitliğine?
nazım hikmet.
gülmek gibidir. yaşamsal bir faaliyet, hayatın gereklerinden biridir. sadece nerede? ne zaman? ne için? ağladığın önemlidir. gözyaşları değerlidir harcanması kolaydır bu nedenle iyi muhafaza edilmesi gerekir.
güzeldir ağlamak, alır götürür tüm dertleri... ertesi güne neşeyle başlar insan. güçlenerek kaldığı yerden devam eder mücadelesine. keşke her ağlayış gözlerden süzülen yaşlarla olsa.