halkı kafkas ve farsların karışımıyla oluşmuştur. müslüman olmalarının da asimilesi ile şu an fars- türk karışımı bir dil konuşmaktadırlar ama halkı kendini türk sanmaktadır. ilginç tabi.
türkiye türkçesinde sitem etmek için kullanılan ''aşk olsun'' kelimesi, azerbaycan'da iyi ve hoş anlamda kullanılır. yani biri size aşk olsun (az: esq olsun) derse sitem ettiğini, darıldığını sanmayın size çok ve çok güzel iltifat ediyordur, mutlu olabilirsiniz.
Geç oldu biraz. Neyse. Öyle yada böyle savaş olmayacak yani. Şimdilik. Şimdilik demek zorundayız çünkü azerbaycan o kadar silah aldı ki özellikle israil'den, kendisi de üretiyor. Bu kadar silahı ne için aldığını tahmin etmek çok zor değil. Aynı şekilde ermenistanda aklınızın alamayacağı kadar çok rus üssü ve silahları var. Şimdi olmasa bile, ileride savaş olması kaçınılmaz. Sözü dinlenen bir kaç rus sitesinde savaşta Türkiyenin de yardım edeceği yazıyor. Ben de yardım edeceğimize inanıyorum. Her ne kadar akp türk düşmanı damgası yese de, dış politikada düşman falan olmaz. Yeri gelsin çatır çatır israil ile de müttefik olursun. Bu bağlamda, ileride çok büyük gelişme yaşayacak, hatta belki de tebriz ile birleşip ortalığın şeyine koyacak bir ülkenin gönlünü hoş tutmak için görünür olmasa da* gizliden hatrı sayılır bir destek verecektir türkiye.
Gerginlikte yaralanınca türkiyeye getirilen 3 azerbaycan askerini bugün bizim bakan ve azerin ziyaret etmiş. Azerin çok güzel moral verdi valla ben bile gaza geldim.
Bugün, soçi'de azerbaycan ve ermenistan yetkilileri, rusyanın davetiyle buluşacakmış. Karabağ konusunda önemli gelişmeler bekleniyormuş.
Tabii ben bunu söyleyen azerbaycanlıya "bu savaşı en çok ruslar istiyor, bırak karabağ'ı almayı, dikkat edin toptan kaybetmeyelim" diyemedim. Sevinmişler garibim.
Bir şey çıkmış mı, öğrenirsem sana bildireceğim sözlük.
misir ,fillistin muslumanlik falan diye bagiranlarin gormedigi kardes ulkemizdir .orada ermenilerle kardeslerimiz catisiyor biz hala baska yerdeyiz .neyse susuyum .
şuan da savaşa girsen arkanda olacak tek ülkedir.
araplara güven olmaz bunu herkes bilir.
ama sen git türkmenleri, azerbeycanı boşver
gazzeye takıl. sanki seni silkliyo amk.
11 şehit vermiş ama en az 40 ermeni'yi eşek cennetine göndermiş olan vatanımız. gerçi bizim 11 şehidimiz, onların onbinlerce leşine bedeldir ama, bilin diye söyledim. azerbaycan ezik değildir ve misliyle karşılık verilmiştir.
ordusunun durumunu pek bilmediğim ülke. şu var ermenistan için aç onlar açlık sınırında alayı filan deniliyor. yaw bu aqmun ülkesi nasıl alır azerbaycandan toprak filan. onu geç sürekli o mesele yüzünden çatışır. ilginç. sikerim yaw ermenistan kim diyorum ben burada ama orayı bilmiyorum.
başımız sağ olsun. 11 can, 11 şehit. geberen 53 ermeni leşi de olsa 11 şehid'in yerini tutamaz.
son olarak vize uygulamasının sebebi teröristlerin en çok giriş yaptığı ülkenin "türkiye" olmasıdır. pkklı ibneler azerbaycan'dan sürekli giriş yapsa biz de giriş işlerini zorlaştırırdık doğal olarak. bilmeden ötmemek lazım.
ekleme: olası bir savaşta azerbaycan, sürünen ermenistan ile değil orospu çocuğu rusya ile savaşa girecektir. direkt yahut dolaylı...
öz kardeştir. ermeni tohumlarına karşı onlarla birlikteyiz ! israil köpeğinden ermeni terör devletinin ne farkı var ? işgal ettiği yeri sahiplenip bi de oranın gerçek sahibini suçlayan bi israilliler var bi amerikanlar bi de bu ermeniler. allah yardımcımız olsun, mübariz ibrahimov gibi abilerimizi yetiştiren azerbaycan ordusu tsk dan farksızdır !