Adıyla müsemma "can" Azerbaycan. Azerbaycan'ımız... Bizim gibi Oğuz Türklerinin, halkını oluşturduğu Türk devletidir. Tatlı bir şiveleri var. Kesinlikle gidilip görülmesi gerektiğini düşünüyorum.
kendilerini her zaman türk gibi hissetmeleri (öylelerdir zaten) ve canayakın insanları ile güzel bir yerdir.
gelin görün ki iran'a benzerler. şiilikten ya da kültürel benzerliklerden hiç bahsetmiyorum. biraz araştırırsanız Azerbaycan'ın şah dönemindeki iran'a benzediğini fark edersiniz. sadece Pehlevi ve ailesinin ülkeyi yönetmesi, basın kısıtlamaları ve ekonomik anlamdaki gelir farkı gibi durumlar şimdi de Azerbaycan için geçerlidir.
dilerim ki sonları altlarındaki komşuları gibi şeriatla değil, demokrasiyle biter.
Edit: kuzey Kıbrıs'ı tanımazlar, daha ziyade tanıyamazlar. zira tanımaları halinde Yunanistan ve güney Kıbrıs da dağlık Karabağ'ı ülke olarak tanır. öyle hareket etmek zorundalar.
"yıllardır arkasında rusya'dan başka kimse olmayan göt kadar ermenistan'dan topraklarını kurtaramayan ülke. "
Cümleye bak anasını satayım gören de Rusya'yı bosna hersek filan zannedecek. Rusya'nın bileğini ABD bükemiyor bu istiyor ki Azerbaycan büksün, nereye bok atacağınızı şaşırdınız gırtlağa kadar boka batınca.
yıllardır arkasında rusya'dan başka kimse olmayan göt kadar ermenistan'dan topraklarını kurtaramayan ülke.
azerbaycan'ın %20'sinden fazlası işgal altında ama azerbaycan durumu çoktan kabullenmiş. ne zaman karabağ konusu açılsa ''rusya olmasa şöyle yaparız'' diyip duruyorlar.
madem rusya işgali destekliyor neden hala 2. büyük ekonomi ortağınız? kültürel ve politik olarak tamamiyle rusya'nın yörüngesindesiniz. aliyev ailesi kendi düzenini kurmuş ve mutlu. türkiye girip almazsa karabağ'ı alacak göt sizde yok. kusura bakmayın gerçekler acıdır...
izmir, istanbul işgal edildiğinde türk halkı ''yunanların arkasında ingilizler var'' demedi. yok olma pahasına vatanını kurtardı.
Hayır diyeceklerin örnek gösterdiği ülkedir. Acaba zamanlama mı manidar merak ediyorum. Ya aliyev kardeş bize kastın mı var? Adamlar zaten huylanıyorlar sen de kalkmışsın eşini başkan yardımcısı yapıyorsun. Zaten 14 yıldan beri iktidardasın. insan bir sıkılır başlarım balalar, ben çöle gidiyorum deyip gezip tozmaya çık.
Şimdi sen böyle yaptın diye Türkiye bakıp acaba biz de böyle oluruz diye düşünüyor.
16 nisan öncesinde bize ders olsun. istikbalini görebiliyor musun evetci güzel kardeşim?
Sen uyanmazsan hepimiz birlikte yanacağız. için kabul ediyor mu evlâdının torunlarının sefalet içinde yaşamasını?
Bugün presidentleri ilham aliyev'in eşini başkan yardımcısı olarak ataması sonucu bir kez daha dikkatimi çekmiş olan ülkedir. 93 yılından beri aliyevler ülkenin yönetimimde. 93-2003 haydar aliyev ki ilham aliyev'in babası. 2003'ten günümüze kadar ise ilham aliyev. Bakın burada 24 yıllık bir iktidar söz konusu. Eğer sistemleri böyle giderse daha da devam edecektir.
Daha önceden Ankara'da uluslararası bir çalıştayda birçok ülkeden insanla bir arada bulunma fırsatımız oldu. Azerbaycan'dan da gelenler vardı. Elemanlar oranın kalbur üstü. Altlarında son model arabalar var. Hatta istanbul'da da son model birçok arabanın plakasının az olduğunu görürsünüz. Elemanların anlattığına göre zengini tam zengin, fakiri de tam fakir. Özellikle doğalgaz kaynaklarının da işletilmesi sonucu ülkeye muazzam bir para girişi oldu. Ama bu para adaletli bir şekilde dağıtılamadı. işte bunda ülkedeki oligarklar etkili. Her şeyin bir tekeli var. Bizim burda adını sanını duymadığımız markalar orada prim yapmışlar.
Ülkenin önemli meselelerinden biri de Karabağ sorunu. Buradaki topraklarından çıkmak durumunda kalanlar ülke içerisinde dağıtılmış. Diğerleri onlara kaçgın olarak nitelendiriyor. Birçoğunun barınma ve maddi sorunları var.
Hatta Anadolu'nun ücra yerlerinde bile göç etmiş azirileri görünce böyle bir ülkeden neden göç ettiklerini de merak etmişimdir. Bakın Türkiye içindekiler değil, bildiğiniz Azerbaycan'dan göç etmişler. Adamlar aslında kendi ülkelerinde varlık içinde yaşamaları gerekirken yokluk çekiyorlar.
Gelelim bir de şu aliyev'in eşini başkan yardımcısı seçmesine. Ülkede zaten muhalefet yok. Olması da imkansız. Çünkü her şeyi elleri altında tutuyorlar. Mesela ülkede yeni bir zengin mi çıktı veya yeni biri siyasi olarak parlamaya mı başladı. Zamanla o merkeze davet edilir, eline her türlü imkan ve para verilir, en sonunda ise tüm bunlar elinden alınıp devredışı bırakılır. Bu örnek size bir şeyler hatırlatıyor mu bilmem.