1939 - 1991 arası Kiril Alfabesi kullanan Azerbaycan'da 1991-günümüz Latin Alfabesi'nin benimsenmesi, Türkiye nedeniyledir. Türkiye'nin, soydaşları tarafından örnek alınan bir ülke olmasına Osmanlı'nın katkısı olabilirdi ancak asırlar deviren Osmanlı'nın hiçbir döneminde Hazar'ın öbür tarafında yer alan Türk devletleri ve milletleriyle ilgi alaka olmamıştır. Olsaydı demenin pek bir anlamı yok, bundan sonrasına bakacağız.
türkiyenin doğunda bir ülke. eski sscb ülkelerindendir. halen ermenistan ile savaş halindedir. petrol ve doğalgaz zenginlikleri sayesinde ön plana çıkmış bir ülkedir.
Onlar ermenistan'la savaşırken dönemin başbakanı turgut özal "Onlar şii biz sünniyiz, iran yardım etsin" diyerek azerbaycan'a destek vermemiştir.
Biz ermenistan'la savaşırsak devlet olarak değil de bireysel olarak yardıma koşacak çok insan var azerbaycan'da.
Türkün öz gardaşı Türkiye ortadoğu Türkmenlerinin yığınak noktası abd elçibeyi devirmek için aliyevi tuttu halen karabağın yaralarını sürüyor azerbaycan da öz Türk olan ganire paşayeva var onun dışında kimse yok hocalı kerbelamızdı.
Türkiye'ye neden vize uyguluyor anlamadığım ülkedir. Gürcistan ve Ukrayna'ya kimlikle dahi giriş yapılıyorken bu durumun altında nasıl bir neden var merak ediyorum. bilen arkadaşlar varsa aydınlatırsa memnun olurum.
türkiyeye en yakın olan türk devleti. ruslar bile bu yakınlığı ortadan kaldıramadı geçmişteki asimilasyon politikalarına rağmen. azerbaycan cumhuriyeti dışında irana bağlı güney azerbaycan bölgesi de bulunmaktadır.
dün döndüğüm ülke. türk ve rus kültürünü harmanlamış bir ülke. dili, kültürü, şarkısı, tavrı, yemeği...
bakü'ye çok güzel makyaj yapmışlar da ülkenin geri kalan kısmına ne olacak. terk edilmiş. sıfır gelişmişlik.
ülkenin yarısı başkentte yaşıyor geri kalanı da orda burda. resmen orda burda. bakü dışında güzel bir şehir yok.
2 gün gence'de kaldım. gidin bi görün allahınızı severseniz. yeni avm yapılıyor (olay resmen onlar için) ama akşam ondan sonra sokaklarda insan yok. zindan gibi karanlık.
restoranlar oda oda. bildiğin oda. içeri garson geliyor siparişi alıyor getiriyor. odanın içinde masa bir de oturma grubu var. insan görmüyorsun. namus bekçileri bunlar da. kimse kimseyi görmesin aman haa. ama görünce affetmiyorlar allahına bakıyorlar.
rahatsız edici bakışları var erkeklerin kadın görmemiş gibiler.
kadınlar süslü ama fazla süslü. benim sevmediğim kadar boyalı.
yemek kültürleri var diye kimseyi kandırmasınlar. çünkü yok sofra adabı bile rusyadan çakma. ki bana göre ruslar bu konuda çok kaba. sevmedim. başlangıç diye önüme yoğurt, peynir, kiraz dan dan koydu çocuk kaçtı. kabalar yahu. çorbaları güzel. ana yemekler zaten hep et. kahvaltı da çay bal kaymak. bir de buna şahane kahvaltı diyorlar. geleneksel kahvaltı diye yedik. kaymak da yeni mayalanmış yoğurdun üzerinden toplama. her yer eski sovyet birliğinden kalma. masalarda kül tablaları hani şu kocaman cam olanlardan. çay içiyorlar habire. türk kanalları izliyorlar. türkleri seviyorlar ama rusları da seviyorlar.
petrol çıkarıyorlar boyuna.
normal bi türk gitse yadırgar ama ben de öyle bir yerde büyüdüğüm için hiç de ayıplamadım ne de hor gördüm.
thy uçağı full gidiyor, full dönüyor. bütün uçak sanki bisuness class. ben bakü'de çok takılamadım ama demek ki millet çatır çatır iş yapıyor. ne iş yapıyorsunuz aydınlatın.
uçakta duygusal film izleyip ağlamayı adet edindim akşam uçuşlarında. rimellerim akarken köfte yediğim için o seksi halimle kimseye laf atamadım.
azerbaycan kendinizi özünüzü anlamak için iyi bir fırsat. türklere uzaktan bakın. sıcakkanlı, yardımsever olmaları da hoşuma gitti.