şu günlerde insanlarına "evden çıkmayın ulan" diyen şehirdir.
gündüz gezmek tam anlamıyla azaptır. geceleri ise herkes kendini dışarıya atar. ayrıca bu ilde hem kliması, hem elektrik faturasına verecek parası olup da klima çalıştırmayana akılsız denir. ***
Dönem öyle bir dönem ki kimin güneş kılıgında mum ışıgı, kimin de mum ışıgında güneş oldugu ayırt edilemeyen bir dönem.ama bilin ki bir şey yazıp çizdiği zaman deyim yerindeyse dokuz köyden kovulan,dışlanan,hain sayılan birileri varsa o aydındır.Ama birilerini sürekli pohpohlayan,basında yanında hele birde magazin proglarımda boy gösteren elinde kadehi üstünde bikinisi, mayosu olan kişi varsa ve ona aydın denılıyorsa büyük bir ihtimal aydın'lı olmasından ötürü öyle deniliyordur.yoksa gercek aydın oldugundan degıl.
(yanlış anlasılmasın burda aydın ilinden aydın cıkılmaz diye bir anlam yoktur.burda ki tek sey aydınla 'Aydın' kavramının karıştırılmış olmasıdır
varlığının değeri yokluğunda anlaşılan baba tarafından memleketim.
o kadar güzeldir ki aslında aydın, herkes birbirini tanır bu şehirde. düzenlidir, ne trafik, ne ısınma (yazları 50 derece kışları 10 derece), ne hava kirliliği (ormanların bolluğu vs.) derdi yoktur. turistik yerlere gayet yakındır: (bkz: kuşadası) , (bkz: bodrum) , (bkz: marmaris) .. izmir'e 45 dk. uzaklıkta olması gayet iyidir, birçok dostunuzla görüşme imkanı bulursunuz. kısacası güzeldir aydın. özlenmesinin bir sebebi de (bkz: aile)
askerliğim vasıtasıyla tanıştığım ancak çarşı izinlerinin kitlenmesi sebebiyle 4 5 kere çarşısına gidebildiğim şirin bir ege şehiridir. garajına ilk ayak bastığım gün elimde valizim bölüğüme giderken acaba ne zaman geri bu garaja gelip dönerim diye düşüncelere daldığım yerdir. sokak ortasındaki narenciye ağaçları bulunmaktadır. kocaman bir bulvarı ve sağlı sollu dizilmiş dükkanları vardır. tren istasyonunda muhimmat taşırken bir an önce kurtulmak istediğim ancak son gün gelip o minik garajından otobuse binerken içimi garip bir hissin aldığı mekandır.
adnan menders bulvarıyla aytepesiyle pınarbaşısıyla çakma tikileriyle delileriyle esnafıyla inciriyle zeytiniyle havasıyla... yaşadığım küçük şehir. en çok minibüs şoförlerinin ve aperatifçilerin kazandığı şehir...
solcuların otomatik olarak kazandığı, sağcıların da profesör olsalar bile yakınından geçemedi*kavramdır. dolayısıyla gerçek anlamını yitirmiş mecaz anlam kazanmıştır. *
Aydın; düşünebilen, merak eden, bilgilenen, değişime inanan, yalanlara karşı savaşım veren, toplumun çıkarını kendi çıkarından üstün gören, korkusuz, doğayı seven, sevgisini ve ürettiğini paylaşan, gericiliğe karşı gerçeği haykıran birey demektir.
içine kapanık, sessiz bir sehirdir. yogun göç almaktadır, sosyal anlamda gelişmekte olan bir yerdir, arkadaşlarınız iyise güzeldir yoksa çekilmez. havası suyu temizdir, organik bir kenttir. adı gibi insanları da aydın olan kısaca biricik memleketimdir,
kızları da izmirin kızlarından guzeldir.
ismiyle müsemma aydınlatan! ama bir tarafı değil, her tarafı. toplumunun içinde bulunduğu karanlıktan kurtarmaya çalışan ama bunu yaparken de toplumunu aşağılamayan, "sen karanlıktasın pislik" demeden, önce karanlığı, sonra da aydınlığı onun önüne seren ve bundan bıkmayan, usanmayan, "bu toplum adam olmaz" deyip kaçmayan insandır.
eğitimli ve ufku açık insanları tanımlamak için kullanılan sıfat olarak aydın terimi hatalıdır. aydınlanma tanımının yanında bir de aydın zümre ihtiyacı var gibi bir hava yaratılmıştır döneminin en ufku açık insanlarından sokrates bile tek bildiğim hiçbir şey bilmediğimdir demiştir. sonuca,üretkenliğe,aydınlığa hiç bir zaman ulaşılmasa dahi aydınlığa giden aydınlanma yolunda ortaya çıkan püsürler aslında insanlığı refaha ve üst düzeye taşır.kanımca artıstliğe kaçan aydın teriminin yerine ufku açık insan gibi bir cümle öbeğinin kullanılması daha makbuldür
türkiye'de bu sıfata nail olabilmek için hiçbir koşul gözetmeksizin ya islamiyeti ya da türklüğü aşağılayan sözler sarfetmek gerekmektedir. en yobazı da en kafatasçısı da bunlardan birini yaptığı an "aydın" olur.
orhan pamuk, mehmet altan, mehmet barlas efendime söyleyeyim cengiz çandar, fehmi koru... bunların hepsi aydındır. öyle aydınlar ki, ampül gibi parlıyorlar.
bu aydınlar ki, ortalama üstülerdir.(#2619559) bunlar 3 yaşındayken kitap çıkarmış üstün varlıklardır. ortalama insanların göremeyeceği şeyleri önceden görürler. para babasının teki gelir bunların başını okşar ve cukkasını görür. bunlar da onların dilediği yöne doğru yazılar yazarlar. gündem oraya doğru kayar. zaten kendileri de hükümet de onların ipini tutan batı da aynı mamül. sonra bir baktık ki, kendini doğrulayan kehanet! meğer adamlar ileri görüşlüymüş.
şimdi bir de bu muhterem atatürkçü aydınlarımız, halkı ve devleti uyarırlar. derler ki mesela, batı gelmiş hoşgelmiş neden kapınızı ardına kadar açıp tüm kaynaklarınızı vermiyorsunuz? halbuki yakında hepimiz avrupa birliğine gireceğiz.
bakın ayrıca amerika ile aramızı sıcak tutmak için onların istediği yasaları da geçirelim.
demi bak, ne kadar ileri görüşlüler ve devlete ve halka ne güzel yön veriyorlar?
1915'te yunanlar izmir'i işgal ettiğinde basın işgal komutanına soylu dedi işgale karşı çıkmayın dedi işgalcilerden iyi niyet bekledi.
bu yandan yemiş aydınlar o günlerde yaşasalardı , hiç kuşku yok ki, aynen böyle davranacaklardı. ve bu kuklaları savunanlar da aynı şekilde geçmişte yaşasalardı, bunları savunacaktı.
sadece inciri değil zytiniyle de meşhur küçük ilimiz. her aydınlının mutlak bir zeytin bahçesi vardır ve kendi zeytin yağlarını kendileri üretirler. zeytin yağının hası onlardadır. ayrıca.et tüketimi bu memlekette sıfırdır diyebiliriz. ancak ıspanak, börülce gibi sebzelerin her çeşit yemeğini yaparlar. bazı ilçeleri merkezden daha gelişmiştir. Nazilli ilçesinin de bu sebepten aydın ilinden ayrıması gerektiği söylenir durur yıllardır; ama bir faaliyet yoktur.
içilen çayların vergisini vermemek için iyi bir yöntem olan dernek lokalleri sayıca çok olan il. akvaryum sevenler derneği lokali, satranç sevenler derneği lokali. içerde okey taşından ve sigara dumanından başka birşey yok.
bugün (7 eylül) aydın'nın yunan işgalinden kurtuluşunun 85. yıldönümü. büyük ihtimalle şu sıralarda aydın merkez meydanında kutlamalar düzenleniyordur.