muhtemelen dr. strange'in yaptığı gibi bir zamana sıkıştırılıp önceki filmde bahsedilen bir milyon ihtimali deneyip sürekli kaybederek sonunda kazanacak olan tony stark'ın kahraman ilan edilmesiyle sonlanacak olan film serisinin son filmi.
doctor strange 1 milyon küsür olasılık görmüş ve sadece bir tanesinde kazandığımızı söylemişti.
bu çok ama çok iddialı bir açıklamaydı. şimdi marvel bu film ile kendi ayağına sıkabilir bize öyle bir son sunmalı ki, gelecekteki filmlerini eleştirmemizin önüne geçsin.
nedir bu eleştirinin sebebi derseniz, taşları olmadan belki thorla kafa kafaya kapışabilecek thanosu tüm taşları toplamışken yenebilmektir. şu haliyle sanıyorum ki odin ve hela birlik olsa yine baş edemezdi.
trailer 1 ve 2 de bize antman ile birlikte kuantum boyutu ile geçmişe akacaklarını göstermekteler. bu zamanı geri alma işlemi bir çok filmde kullanıldı, geçmişe müdahale edilerek geleceğe yön verildi. bu fikrin artık klişe olduğunu bile söyleyebiliriz.
1. teoirim: olabildiğince geçmişe gidilip, red skulldan ruh taşını alacaklar. bu bilginin gamorada olduğu da neden yaşadığına anlam veremediğimiz nebula yanıt verecektir. galaksinin koruyucularındaki bir döneme gidip, gamoradan ruh taşının yerini alacaklar. avergerstan birisi bir, sevdiğini feda edecek. bu kim ola ki ? başta hulk taşı alır, black widowu ölüme terk eder diye düşünüyordum çünkü en etkisiz eleman o, ayrıca o ekipteki sevgi bağının en güçlü bunlarda olduğunu düşünüyordum. ama bu teoirimi black widow solo film haberini okuyunca biraz yitirdim.. tabi filmin konusu belli değil, belki ajan olduğu dönemleri anlatırlar. sırf ölecek diye bir veda filmi kıvamında da olabilir emin değilim.
2. teorim: yine geçmişe gidip, mevcut avenger ekibi, geçmişte hala yaşamakta olan avengertan yardım isteyip, x2 kıvamında bir karşı koyuş olabileceği yönünde. bunun nasıl bir artısı olur emin değilim. zaten geçmişte seyahat edebilmek lüksüne sahipsek, taşlarına henüz kavuşamamış thanosu, odinden yardım isteyerek yapabilirsinde.
şuan yazarken bile onlarca fikir geliyor aklıma, demem o ki geçmişe gitmek demek. gelecekteki her vilian karakterde bu joker hakkını neden tekrar kullanmıyorlar sorunu bize sordurabilirler. her ölen avengers karakterinde, tekrar gidelim ve onu kurtaralım.
ben bu güzel serinin mutlu sonla bitmesini istemekle beraber, infinty wardaki final sonucunda bu işi tek filmle kıvaramayacaklarnı düşünüyorum. thanosun bu haliyle tek filmde yenemezsin.
şahsen filmi izledikten sonra ikna olmam için acı ama avergersin yeniden kaybetmesi gerektiğini düşünüyorum. tabi devam filmi olan; black panter, spirderman ve doctor stanger gibi karakterlerin öldüğünü düşünürsek, bu ihtimalde yoktur.
bu filmi ve game of thones finalini büyük bir hazla beklediğimiz için tatmin olamayacağızı ve hevesimizin kaçacağını düşünüyorum.
Fragman'ın after credits sahnesinde thor'un elinde stormbreaker yerine mjölnir var thor bir şekilde çekicini geri almış.zamanda yolculuk sayesinde tabi.
yeni fragmandan sadece stark ve nebula' nın dünyaya bir şekilde döndüğü anlaşılıyor. marvel' ın bu ketumluğu harika. filmde iron man ölmesin de ne olacaksa olsun bana koymaz.
edit: thanos karakterini canlandıran josh brolin 50 yaşındaymış. elli. el-li amk! drax karakterini canlandıran dave bautista da 50 yaşında. buna iki kere yuh amk! adam öküz gibi.
Fragmanı ben yetersiz buldum şahsen. Fakat marvel bu ne yapacağı belli olmaz. Gideceğim filmdir. Thanos'un kellesini istiyoruz !
edit: Neden thanos'un kellesini istiyoruz ? Çünkü evrenin yarısını yok etti ve eminem albümlerimin yarısını bulamıyorum. Yapacağınız işin ben ta.
yav devlet sırrı gibi sakladığınız ad bu muydu? hani adını verirsek spoiler olur diyodunuz. bu mu lan spoiler. 10 yılı sonlandıracak bu film, kaçıncı oyun olacaktı?
zaten fragmanda bi bok yok. fragmanın yarısında tony mesaj kaydediyor diğer yarısında da kahramanlar tek tek "kaybettik" diyor. olay bu. bırak allasen o kadar geciktirdiniz. fragmanda tek heyecanlatan şey ronin'i görmek oldu.
filmin başlarına dair fikir verdiğini ancak aksiyona dair bir şey göstermediğini söyleyebileceğimiz ilk fragmanı yayınlanmış film. merakla beklemekteyiz.