ateist

entry1821 galeri75 ses3
    767.
  1. evet, çocuklara cinsel istismarda bulunmuyorlar. ama içlerinde zerre iman olmadığı için çocuklara tecavüz edip sonra öldürüyorlar.
    0 ...
  2. 766.
  3. en azından, birilerinin (kim olduklarını bilirsiniz) yaptığı gibi çocuklara cinsel istismarda bulunmuyorlar.
    2 ...
  4. 765.
  5. çocuklukta ihmale de maruz kalmış kimselerdir.
    0 ...
  6. 764.
  7. çocuklukta istismara uğramış kimselerdir.
    0 ...
  8. 763.
  9. 762.
  10. tanrıtanımaz..
    tanrının varlığına inanmayan, yaratanın olmadığını ve insanların tanrı tarafından dünyaya gönderildiğine karşı çıkan, ölümden sonra hayatın olmayacağına inanan, bu adaletsiz dünyada adaletsizce yaşadığımızı ve adaletsizce öleceğimizi savunan ve soyumuzun bir maymun/diğer canlılar tarafından geldiğini idda eden kişilerdir.
    0 ...
  11. 761.
  12. 760.
  13. içlerinde korkunç bir boşluk olduğuna dair birilerinin atıp tuttuğu kimselerdir.

    açıp baktınız mı a.q. bu nasıl bir yorumdur. bu nasıl kendinden emin tavırdır?

    yeter ama nedir lan bu mü'minlerin üzerimizden yaptığı samimiyet, doluluk testleri. yavrum, siz öylesiniz diye biz de öyle olmak zorunda mıyız? nereden uyduruyorsunuz böyle şeyleri?
    4 ...
  14. 759.
  15. içinde bulunduğu boşluk ile "ben ateistim." anlayışına sığınanlardır. kimseye inanç seçimleri yüzünden aşağılama, hakaret etme gibi bi' hakkımız tabii ki yoktur. isteyen, istediğini seçer.

    fakat kendini ateist diye nitelendirip, başkalarının mensup olduğu dine laf uzatan yarım akıllı ateistlere sormak lazım;
    gözle göremedikleri allah olgusu için "görmüyorum, inanmıyorum." mantığına sığınırken, o pekala gözüyle göremediği, eliyle tutamadığı aklını, cümleler kurarak kendini savunmak adına nasıl kullanabiliyor ?
    0 ...
  16. 758.
  17. tanrıyı görüyor muyuz diye kendine soran, bunun üstüne tanrıya inanan gerizekalıdır gibi bir çıkarımda bulunan fakat kendi de tanrının yokluğunu ispatlayamayan ve hiçbir zaman ispatlayamayacak olan, kendini zeki sanan fakat öyle olmayan kör bir canlıdır.
    2 ...
  18. 757.
  19. çocukken her akşam yatmadan önce tanrıya bana bisiklet vermesi için dua ederdim.... bir gün tanrının çalışma tarzının bu olmadığını anladım. ertesi gün gittim kendime yenibir bisiklet çaldım ve her akşam yatmadan önce tanrıya günahlarımı bagışlaması için dua ettim (al capone)
    3 ...
  20. 756.
  21. inanmamak için yüzlerce neden sayabilecek insanlar değillerdir, inanmak için götlerinden sebep aramayan insanlardır. varlığı fiziksel olarak ispat edilemeyen, sadece "mış"lı "miş"li cümlelerde var olan bir olguya inanmamak için sebebe gerek aramak mı gerekir? yani uçan bir, çift kanatlı, zehirli ineleri olan, gözlerinden ışın saçan bir buzağıya inanmamak için sebebe mi ihtiyacımız var?
    2 ...
  22. 755.
  23. kendine inanmamak için yüzlerce neden sayabilen insandır.
    1 ...
  24. 754.
  25. dünyanın en çok insan katleden ve bunun için dini alet edebilen bir şerefsizlik hadisesi.sonrada suçu bu dinlere atabilirler çünkü dinlerde olmayan ifadeler onlar için var olabilir.
    0 ...
  26. 753.
  27. küçücük aklı ile bütün inanların salak oldugunu sanan genel olarak böyle düşünen kişilerdir.

    hoşgörülüyüz diye basbas bagranlar söz inananlara gelince yerden yere vururlar.
    bir kaç kendini bilmezin gaza gelmesi ile inanmayanlara yapılanları durmadan insanların gözlerine sokrak inanmamanın daha iyi oldugunu söylemeye çalışırlar.

    en komik olanda ateistin inananlara bak siz orda biri var diyorsunuz bende yok diyorum gibi basit bir düşünceyle olayı çözmeye çalışma şeklidir.

    Sen neye inanıyorsa inan sende sana baskı yapanlar gibi millete baskı yapma denecek zümredir.

    Not: Allah'a inanmayıpta inananlar ile zerre kadar düşmanlıgı olmayan insanları tenzih ederim aslında tenzih bile etmeye gerek yok zaten onlar bu tür provakatif bir yol takip etmezler.
    1 ...
  28. 752.
  29. "hoşgürüsüzdürler" fikrinin tam aksine, haddinden fazla hoş görülüdürler. anlatayım;

    10 kişilik bir grup düşünelim. 9 müslüman bir ateist. muhabbet bir şekilde din mevzuna geliyor, ve bizimki "ben ateistim" diyor. diğer 9 kişi yüzlerinde bir "oha" ifadesiyle salak salak sorular soruyor, şaşırıyorlar. yani şimdi; 9 tane olmayan, varlığı ispatlanamayan, ancak "mış"lı "miş"li cümlelerle savunulabilen bir şeye inanan gerizekalı, olması gibi gerektiği gibi davranıp çaresizlik anlarında götünden bir şey uydurmayarak mantık yolundan ilerleyen adama şaşırıyor. ilginç değil mi? sen boşluğu gösterip "orada bir şey var" diyorsun, biri gelip "lan saçmalama yok orda birşey" diyince onu yadırgıyorsun. bunun adı ruh hastalığıdır.

    şimdi bu kadar şeye rağmen, bu ateistler, müslümanlar gelip karşılarında saatlerce saçma sapan şeyler anlatırken oturuyor dinliyor, saygı duyuyor. şimdi bu adam mı hoş görüsüz? sen adama yıllarca zorunlu din dersleri veriyorsun, ramazan ayında dışarda sigara içerken dövüyorsun, günde 5 vakit aynı şeyi mecburi dinlettiriyorsun, camiye yakın bir yerde manzaraya karşı içki içerken taşlıyorsun, sonra gelip bu adamlara hoşgörüsüz diyorsun. yahu dua et adam "alayınızın amına korum" diyerek isyan etmiyor be! sonra da sorarlar vizyonsuz embesiller; "madem inanmıyorsunuz, islama neden bu kadar sarıyorsunuz, neden bu kadar uğraşıyorsunuz?" diye. a gerizekalı, a aptal, bir yahudi gelip senin hayatına müdehale etse, kendi adetlerini, kendi inancını sana aşılamaya çalışsa, çocuklarına zorla yıllarca tevratı okutsa, sen gidip hıristiyanlarlardan mı nefret edeceksin?
    8 ...
  30. 751.
  31. aslında islam dinini bilmedikleri için dinsiz oldukları sanılan insanlardır. ki aslında tam tersine dinleri çok iyi bildikleri için böylelerdir. arzu eden dindar kişiler ateistlerle sohbet ederek islam'ı kendilerinden daha fazla bilmelerine şaşırabilirler.

    Haklarında çıkan içlerindeki korkunç boşluk söylentilerini beyinlerindeki korkunç doluluk ile doldurmuş kimselerdir.

    Evlenmeden seks yasak , ama diğer tarafta 7 tane huri vaad ediliyor. Ateistler görmediği 7 huri yerine gördüğü dünyada 77 huriyi seçiyor.
    0 ...
  32. 750.
  33. (bkz: kardeş tamam ateistiz dediysek allaha da inanmıyo değiliz)
    0 ...
  34. 749.
  35. çaresiz kalınca götünden uydurmayan kişi. yaşamın bir sonu olduğunu kabullenip, ölümden sonrasından medet ummayan kişi.
    1 ...
  36. 748.
  37. o da bir çeşit insan. nereden niçin geldiğini, nereye gideceğini, nasıl gideceğini, öldükten sonraki hayatını araştırırken ömür tüketen insan evladıdır. aranıza alın, küstürmeyin ateisti. ha şunu da söylemek lazım, ateist cesur olur, cesaretini inançsızlığından alarak aslında inananla adil olmayan her karşılaşmasına 1-0 önde başlar.
    0 ...
  38. 747.
  39. kainatın varoluşunu açıklama hususunda dini literatürün onca cüretkarlığına ramen önüne geçemediği aynı yerde tıkandığı güruh. evren allah tarafından yaratıldı diyebiliyorsun. fakat allah nasıl veya kim veya ne tarafından yaratıldı nasıl var olabildi bunu açıklayamıyorsun. "o hep vardı, nasıl var olduğunu biz bilemeyiz" gibi bir cümleyle konu kapanıyor. ateist adam da çok rahat "evren hep vardı, yaratılmadı, nasıl var olduğunu biz bilemeyiz" diyebilir.
    ha bana sorarsanız varlığı da yokluğu da kanıtlanamayan bir şey hakkında kesin fikir sahibi olmak kadar saçma bir şey yok. bilemezsin çünkü, uydurursun, sallarsın, atar tutarsın, kendini inandırırsın. iki taraftan da bekliyorum tutarlı ve mantığa hitap eden bir delilleri varsa getirsinler ben de ikna olayım "var" ya da "yok" diyeyim. ama iddalıyım bu mümkün değil.

    sokaktan geçen adamın herşeyin nasıl başladığıyla ilgilenmesi de olası değil. çok meraklı olanlar astro fizik okusun, bağnaz ve faydasız düşüncelerle boğuşacağına.
    6 ...
  40. 746.
  41. bu kişiler, dinler hakkında inananlarla aynı şeyleri bildikleri halde bir de yine bu kişiler, dinler hakkında inananların bilmediği ve ateist olmalarına sebep olan bilgi birikimine sahiptir. fekat bir de şu var ki karı kız kaldırmak için ateizme meyletmiş hafif gönüllü ergen duygulu insanlar bu güruhun yanından bile geçmez, geçemez.
    0 ...
  42. 745.
  43. *acaba kainatın oluşumunu nasıl ve neye dayanarak açıklıyorlar? diye merak ettiğim ve çoğu da kız tavlama yavşaklığı ile bu işe soyunmuş kişiler.

    ha bu arada adamlar öyle bilgiye sahipler ki, ateist olunca pat diye bir ışık görürler vs hayatın anlamını anlarlar bilmem falan..
    geç bu ayakları geç..
    --spoiler--
    işlerine gelince devlete sığınır; gelmeyince "devlet bize baskı yapıyür nerde inanç özgürlüğü" derler
    --spoiler--
    merak ediyorum devlete hepten karşı mı çıkılmalıdır? yoksa yanlışları varsa eleştirilmeli midir?
    devlet denilen kurum gereklidir. evet şu zamanda gereklidir. baskısı varsa ses çıkarılmalıdır.

    o değil bu zevat eskiden der dururdu, "bu müslümanlar çok pasif bir bok yaptıkaları yok bunların", diye. şimdi özgürlükleri ksıtlanan müslümanların*, "hoppala! noluyoruz" demeleri nedense bu arkadaşları çokça üzmüş veya tedirgin etmiştir.

    herkes hakkını savunabilir bunda bir abeslik yok, nedense kimse çıkıp da:
    "helal olsun lan adamlar özgürlüğü için toplanıyor" diyemiyor. neden? biri açıklama yapsın bana?

    senin inanmama özgürlüğün varsa ve kimse sana karışamazsa ve karışamıyorsa, senin başkasının inancına karışıp, "cahil bunlar, yobaz, cıss" deyişinin ardından samimi olmadığın sonucunu çıkarmak zor değil.

    artık eminim kendileri de inanmıyorlar sadece ateistlerin bilgili olduğu(!) diğerlerinin cahil olduğu saçmalığına. devir değişiyor beyler, aydınlanma çağının felsefesi ile olmuyor..

    ya yeminle şu moderasyon ile aram kötü şu sıralar. devamlı entrylerim silik oluyor, çaylak filan oluyorum. artık hakaret etmeyi bırakıyorum, yoksa görünüyor ki ettiğiniz hakaretler yenilir yutulur şeyler değil.

    tamam sorun da değil anlıyorum, agresifsiniz..
    devir değişiyor tabii.. cahil cühela(!) tayfa çoğalıyor.
    evet ben de cahilim ben de cühelayım ve bununla da gurur duyuyorum!..

    selam ederim nirvanaya ulaşmış(!) ateist ergenlere...

    lan nelerle uğraşıyoruz ya...
    1 ...
  44. 744.
  45. futbolu bir din olarak ele alsak mesela, kesin sabri ateist olurdu lan! bunun gibi bir şey işte.
    0 ...
  46. 743.
  47. Sözlük yazarlarının dini konularda kendisi gibi düşünmeyen yazarların nick altına girmekten zevk aldığı sözcük.
    3 ...
© 2026 uludağ sözlük