fırsatı olanların yedek subay olarak yapması tavsiye edilir. mayış veriyorlar.
2013 senesinin mart ayıydı istanbuldan çorluya yedek subaylık sınavına girmeye gidiyordum. gece 3 te esenlerden bindim otobüse, çorluya doğru hareket ettik. yanımda roman bir çocuk oturuyor. benden iki üç yaş küçük. nereye gidiyorsun dedi. dedim böyle böyle yedek subaylık sınavına gireceğim bizi yedek subay yapıyorlar. hem komutan ol hem maaş versinler oh valla dedi ve sinirli bir şekilde döndü konuşmadı benle. ne kadar çektirdilerse çocuğa askerde.
yedek subaylık sınavına girdim ve yedek subay seçildim. ankara polatlıya acemi birliğine bir gittim bizim okuldan 40 tane eleman var orda. (ytü elektrik mühendisliği) 12 kişilik koğuşta herkes okul arkadaşımdı, yarısı sınıf arkadaşımdı. ordaki sınavlara da çalıştım ve askerliğimi kendi memleketimde malatyada yaptım. sabah evden çıkıp akşam eve geliyordum. kendi mesleğim dışında hiç bir iş yapmadım. ve her ay 2500 tl maaş aldım. hayatımın en verimli zamanlarından biriydi. yüzbaşı, yarbay, albay başımda durur beraber iş yapardık. ordu komutanına yazı yetiştirirdik. gece 12 lere kadar dosya hazırladığımız oldu. özlüyorum bazen askerliği. ve allaha şükrediyorum bana böyle güzel bir askerlik lütfettiği için.
Gunde on defa sayilacaksiniz. Komutanlar ha bire yuruyus yaptiracak size. Usta birliginde ise umarim mutfaga falan dusersiniz en azindan zaman gecer. Ben gittim yaptim hic sevmedim.
israildeki askerlik anım geldi aklıma,
filistinli çocukları hep sevdim, her zaman sevecem.
o yüzden beni mutfak hizmetine verdiler.
hangi teknoloji hangi ordu olursa olsun, patates soyduruyorlar birader.
aradan üç yılın geçmesine rağmen garnizon sınırları içerisinde bulunmanız nedeniyle yapılan bir 30 ağustos töreninde komutanınızı görüp hazırola geçmenize sebebiyet veren durum.
15 ocak 2009'da kendisi ile tanıştım.. hayat'ta yaşayabileceğin tüm zorlukları asker'de öğrenirsin birçok kişi yakınsada iyi ki gitmişim dediği zamanlar elbet olur...
gittiğiniz zaman türkiye'nin neden gelişemediğini öğrenirsiniz. ne gerizekalılar var; çoğu hayvan zekasına bile sahip değil. aynı yolda bile yürümeyeceğiniz tipler orada adam kesiliyor. ayıya dayı demeyi fazlasıyla öğreniyorsunuz. insanların birbirini ne kadar kolay satabileceğini öğreniyorsunuz. insanların eline biraz olsun güç ve yetki ğeçtiği zaman karşısındakini nasıl ezdiğini öğreniyorsunuz. kaşık kullanmayı bile bilmeyen; okuma yazma bilmeyen, türkçe konuşmayı bilmeyen ne kadar çok insan olduğunu öğreniyorsunuz... kısacası askerlik her şeyiyle rezillik; anlat anlat bitmez.
vatan borcu diye birkaç o.cocuguyla bir odaya kapatilmaniz sabah akşam komutanların tavuğunu köpeğinin kumesini temizlemek her gun kufur etmeniz içten bile değil. kredi çekin uc yılda odeyin yine de yapmayin yaptirmayin .