Iyisiyle kotusuyle aci tatli pek cok anisiyla insanin hayatinda cok onemli bir yer tutan vatandaslik gorevidir. Hayata dair cok fazla sey ogreneceginiz bir yerdir. Gidip yasandiktan sonra cok daha iyi anlasiliyor bu yazilanlar.
cocuk gider,adamgelir diye analarin,babalarin gonderdigi asker ocagi bilmezlerki an olurda hayat damarlarini koparir
vatan borcu kavrami askerin gotu tutustugunda yuruyus kararinda her sey safak icin olur
Okulumu yarida birakip 5 ay 15 ay farketmez demistim, acemilik doguda, usta birligi ust bolgesindeydi ve orda yasadiklarimdan biride bu yazilari yazan kirilipta iyilesmeyen isaret parmagim
vatan borcuydu odedik alnimizin akiyla
Ben cektigim cilenin,eziyetin ve olumden donmeleri gectim vatanin milletin rizkini,parasini hic eden baska bir yer gormedim, teror icin mehmetcige gerek yok, askerlik suresi kisaltip teror belasindan kurtulalim ulke refaha cikar
Ve son soz olarak;mantigin,mecburiyette nobete tutuldugu yer.
komutanın köpeğinden daha değersiz olduğunuz başındaki komutana göre şekillenen her türlü insanı parayla toplayamacağın toplasanda bu kadar mallık ve çarpılmaların( komutanın senin canını sıkması) olduğu yerdir.
nisan 2013'de profesyonel olarak başlayacağım meslektir. şimdiden beynimin yarısını stand by moduna aldım, az enerji harcıyorum, a plus kıvamındayım. askerliği sevmeyen, milliyetçi olmayan, vatan-millet-sakarya kelimelerine pek sıcak bakmayan insanoğlu olarak nasıl geçeceği konusunda muazzam bir merak beslediğin iştir.
1913 yılına kadar istanbullular osmanlı döneminde askerlik yapmıyormuş efenim.
az önce tarihin arka odalarında murat bardakçının kanıtladığı durum. çanakkale savaşı ile artık askerlik görevi istanbullular içinde zorunlu hale getirilmiş.
vay anasını osmanlıya bak istanbulluları niye askere almıyordu ki acaba... şakirt çakma osmanlıcılar bunu cevaplasın.
Allah gideceklerin yardımcısı olsun. Gitmeyenler ya da kadınlar neden öyle dediğimi anlamaz belki. Sıkın dişinizi, kimse için değmeyen adamlardan laf yemeye değmez. Oraya girerken olan bütün alışkanlınlarınız değişecek, çünkü oradaki psikolojik baskı ve gerizekalı tipler sizde kalıcı hasarlar bırakacak.
hele birde hudut karakolunda ise çok güzel günler sizi bekliyordur
25 kişilik aile
bol bol karnıbahar pırasa yemekleri
nöbette mışıl mışıl uyuma
telsizle nöbet yerınden nöbet yerıne sohbet
sıracılık varsa ilk 6 ay hizmetçilik
karakolundan diskosuna kadar her yeri gezdim inanın bana hayatınızın en maceralı 15 ayı sizi bekliyor gençler.
katı bir ast-üst ilişkisi çerçevesinde, "ulan binlerce adamı vatan millet diye buraya topladık ama savaş mavaş da yok. ne yapsak acaba ?" mantığıyla geçilirilen ve hayatınızın en verimsiz aylarına tekabül eden süreç.