bugün
- mfö'nün en güzel şarkısı11
- fethullah gülen öldü mü sorunsalı24
- ismet gurbuz 202413
- sözlüğün en iyi 10 yazarı22
- jose mourinho69
- trt de memesi gözüken kadın12
- bulunduğunuz yerin hava durumu9
- nihavend longa29
- 2001 türkiyesinin en gelişmiş ülke olduğu gerçeği14
- 3 haziran 2024 hakkari'ye kayyum atanması12
- albay kemal14
- sözlükçülerin albay kemal'e bok atma sendromu8
- anın görüntüsü10
- okan buruk12
- neden evlenmiyorsunuz16
- dünyanın patlama ile oluştuğuna inanmak17
- suriyelilere karşı sorumluluklarımız18
- aleyna tilki10
- fenerbahçe13
- albay kemal sözlükten atılsın kampanyası12
- kocasına kahvaltı hazırlamayan kadın kusurludur16
- sözlükteki islamcılara alınması gereken önlem12
- 90 lı yıllara dair akılda kalanlar9
- taksim'e ekran dikip kuran yayınlamak9
- gratis indirim günü kavgaları18
- yaşlılık belirtileri9
- true nickli yazar10
- üstteki yazar tarzında entry gir13
- kova burcu erkeği9
- seçme şansınız olsa hangi ülkede yaşardınız22
- insanoğlunu yerleşik hayata geçiren neydi9
- zalbert'in karşısında dans etmek8
- sözlük erkeklerinin şımarık laubali tipler olması17
- tecavüz ettiği kızlarını müge anlı da arayan baba22
- ateistlerin zeka seviyesi düşüktür11
- türkiye de intihar vakalarının artması11
- ismail kartal duruşu8
- jose mourinho nun fenerbahçe ye transferi13
- şimdiye kadar duyulan en güzel iltifat10
- eşcinsellik kendi kendini hadım etmektir10
- neden sevgilim yok10
- insanı zengin hissettiren şeyler19
- barbara palvin'in aldatılması11
- türkiye akp lidir akp'li kalacaktır14
- kılıçdaroğlu'nun kuracağı partiye isim önerileri8
- geldi yine deli11
- türkiye cidden almanyadan daha iyi9
- içine şeytan girse ne yaparsın13
- ümmetçilerin azerbaycan düşmanlığı10
- artık yazmayacağım9
bir müzik türü.arapça kökenlidir.bu metal dinleyenlere arabeskçilerin kızmasına verilecek en iyi cevaptır.
ibrahim tatlısesin bir şarkısının adı.
dinlemek suç sayılan, dinleyenlerin kro ilan edilmesini beraberinde getiren en hoş müziktir.
absurd komedi tarzındaki en ıyı turk filmi.
bir grup vitamin sarkısı..
zaman zaman bir cok film ve şarkıda itin kıçına sokulan müzik türüdür.nedense bu kültüre muhalif olanlar eleştirenler yanlızca maddi durumu,sosyal statüsüsü üst düzeyde olan insanlardir.nitekim hersey kendilerince güllük gülistanlıkdır bu ülkede.arabalarının teybine takarlar altaypıdan,enstrümantaliteden,sanatdan,atmosferden yoksun aptal pop şarkılarını koyun gibi dinleyip,eğlenirler.çünki aileden baskı görmezler,3 kuruşluk maaşa çalışıp maaşının tamamını eve vermek zorunda kalmazlar,toplum tarafından izolasyona maruz kalmazlar.
arap kültürünü taşıyan anlamına gelen kelimedir.günümüzde ise,acı hayal kırıklığı yoksulluk gibi hüzün verici konuları işleyen müzik türüdür.
ülkemize nasıl geldiğini "istanbul hatırası" filminde pek güzel anlatmıştır orhan gencebay.. kendisinin arabesk yapmadığını anlatabilmek adına anlattı sanırım ki şöyleydi; 1950'lerden önce radyo türkiye'ye gelince herkes bir anda sarmış tabi. ama bizim trt o zamanlar daha pek de sağlam değilmiş bu konuda, bu yüzden arap radyolarını dinlermiş herkes. neyse efenim, ordan kaptıkları bu müziği biraz da türk ezgileriyle süsleyerek bize sunmuşlar. hani aslında gerçek arabesk bizde ne ferdi tayfur'un yaptığıdır ne müslüm gürses'in ne de ibrahim tatlıses'in yaptığı.. mezdeke dediğimiz şey bir arabesk müzikse bunlar arabesk olabilir mi? olamaz tabi ki.. ama en yakın da yine ibo'nun yaptığı oluyor sanki..
öyle işte..
öyle işte..
bir küçük iskender şiiri.
adımı ilk söylediğin gün
kan geldi kulaklarımdan o gece
aceleyle çıkıp evden
seni aradım saalerce
bulsam vuracaktım
sen ölünce dudaklarından öpecektim,
mikrop kapmasın diye
tentürdiyot sürecektim ağzıma
buna bütün eczaneler gülecekti
allah belamı versin
seviyorum işte ne yapayım
kavuşmak yalnızca varsayım, zayıf ihtimal
özlem hararetli bir esin, kırık bir hayal
ama zulmeden, kahreden o mavi sesin
'acı çekeceksin, yok olacaksın' diyor hala
ve isyan ediyorum allaha
olmalısın, diye haykırıyorum
evet, evet, ordasın
hatta bir cübben
cübbenin de kürklü yakaları var!
ve ben, ölünce yapışacağım o yakalara
yanıt ver, diye bağıracağım, yanıt ver
neden neden neden neden neden neden
beni bütün şeytanlar alkışlayacak
seni ilk gördüğüm gün
bir martı oydu iki gözümü de..
adımı ilk söylediğin gün
kan geldi kulaklarımdan o gece
aceleyle çıkıp evden
seni aradım saalerce
bulsam vuracaktım
sen ölünce dudaklarından öpecektim,
mikrop kapmasın diye
tentürdiyot sürecektim ağzıma
buna bütün eczaneler gülecekti
allah belamı versin
seviyorum işte ne yapayım
kavuşmak yalnızca varsayım, zayıf ihtimal
özlem hararetli bir esin, kırık bir hayal
ama zulmeden, kahreden o mavi sesin
'acı çekeceksin, yok olacaksın' diyor hala
ve isyan ediyorum allaha
olmalısın, diye haykırıyorum
evet, evet, ordasın
hatta bir cübben
cübbenin de kürklü yakaları var!
ve ben, ölünce yapışacağım o yakalara
yanıt ver, diye bağıracağım, yanıt ver
neden neden neden neden neden neden
beni bütün şeytanlar alkışlayacak
seni ilk gördüğüm gün
bir martı oydu iki gözümü de..
cankanın biraz daha geliştirip adını "aranbesk" koydukları müzik türü.
arabin eskisi
(bkz: serbest cagrisim)
(bkz: serbest cagrisim)
hoş bir attila ilhan şiiri.
ıslığında usturalar bileniyor
bıyıkları marşandiz katarı
zulasında eroini esrarı
tutuklandıkça yenileniyor
kafası kızdı mı taksim'de akşam
bütün lahmancunlar ondan sorulur
oğlanın birine takıldı / tamam
çengelköylü sevtap diye meşhur
göğüsleri hakikat birer kumru
eskiden de süslenir boyanırmış
ayak ayak üstüne atıp oturdu mu
insanda can mı bırakırmış
sabaha karşı bir büyük rakı
yıldız tozuması külüstür mehtap
arabada sevişmek başlıca merakı
ne kanun tanıyor ne de kitap
bu yollara düşecek adam mıydı
çiçek yaptırmalar parfüm filan
bu sefer yakasını fena kaptırdı
sevtap başını yiyecek anlaşılan
boş versene / daha ölmedik ulan
ıslığında usturalar bileniyor
bıyıkları marşandiz katarı
zulasında eroini esrarı
tutuklandıkça yenileniyor
kafası kızdı mı taksim'de akşam
bütün lahmancunlar ondan sorulur
oğlanın birine takıldı / tamam
çengelköylü sevtap diye meşhur
göğüsleri hakikat birer kumru
eskiden de süslenir boyanırmış
ayak ayak üstüne atıp oturdu mu
insanda can mı bırakırmış
sabaha karşı bir büyük rakı
yıldız tozuması külüstür mehtap
arabada sevişmek başlıca merakı
ne kanun tanıyor ne de kitap
bu yollara düşecek adam mıydı
çiçek yaptırmalar parfüm filan
bu sefer yakasını fena kaptırdı
sevtap başını yiyecek anlaşılan
boş versene / daha ölmedik ulan
tek ozgun anadolu toprak insani kulturu. biz.
kötümser ve gelecek planları netleşmemiş insanların tercih ettiği müzik türü. bu müzik sürekli dinleyene zamanla öyle işler ki, hareketlere ve sözlere de yansır mutlaka.
ibrahim tatlıses şarkısı.
Acısı tatlısı var
Sevinci kederi var
Gözyaşlarımız da var
Dümdüm teketek düm teketek
Arabesk bu arabesk
Bazen sevgi çalar ümit verir gönlüme
Bazen hasret çalar keder verir ömrüme
Bu bir hayat biçimidir
Bu bir özgür düşüncedir
Hem sevilir hem sevilmez
Çözülmeyen bilmecedir
Dümdüm teketek düm teketek
Arabesk bu arabesk
En güzel şarkılarda
Gönülde duygularda
Bugünde yarınlarda
Arabesk ah arabesk
Dümdüm teketek düm teketek
Arabesk bu arabesk
Sevdanın yolu dertlerin sonu
Mutluluk dolu arabesk
Hasretlere sevgilere
Ümitlere arabesk
Sevda çeken gönüllere
Sevenlere arabesk
Fakirlere zenginlere
Entellere arabesk
Gizli sevda çekenlere
Mahkumlara arabesk
Acısı tatlısı var
Sevinci kederi var
Gözyaşlarımız da var
Dümdüm teketek düm teketek
Arabesk bu arabesk
Bazen sevgi çalar ümit verir gönlüme
Bazen hasret çalar keder verir ömrüme
Bu bir hayat biçimidir
Bu bir özgür düşüncedir
Hem sevilir hem sevilmez
Çözülmeyen bilmecedir
Dümdüm teketek düm teketek
Arabesk bu arabesk
En güzel şarkılarda
Gönülde duygularda
Bugünde yarınlarda
Arabesk ah arabesk
Dümdüm teketek düm teketek
Arabesk bu arabesk
Sevdanın yolu dertlerin sonu
Mutluluk dolu arabesk
Hasretlere sevgilere
Ümitlere arabesk
Sevda çeken gönüllere
Sevenlere arabesk
Fakirlere zenginlere
Entellere arabesk
Gizli sevda çekenlere
Mahkumlara arabesk
ertem eğilmez in yönetmenliğini yaptığı, 1998 yapımı filmdir.
60 lı yılların sonlarına doğru yaygınlaşan; arap müziğine özgü makamlarının doğu ve batı çalgıları kullanılarak icra edildiği müzik türüdür. karamsarlık, yalnızlık, umutsuzluk en çok tekrarlanan temalarıdır.
eleştireni olduğu kadar seveni de çok bir türdür.
eleştireni olduğu kadar seveni de çok bir türdür.
Kimdir getirdiği güllerden daha kızıl
Ve ölmeye yatmı$, ama a$kı da bilen.
Tabii ki sen,
Yalnız sen!
O sessiz senfoniyi yapraklardan
Gönüllere sürüveren.
incelikler yürürken dallarına
Güllere asıl ya$amlarını veren.
Tabi ki sen,
Yalnız sen!
Sen, tabii ki
Sevmeyi de,
Ya$amı da bilen.
Sen,
Güllere bile, ölümüne
Sevmeyi öğreten.
duygu günkut..
Ve ölmeye yatmı$, ama a$kı da bilen.
Tabii ki sen,
Yalnız sen!
O sessiz senfoniyi yapraklardan
Gönüllere sürüveren.
incelikler yürürken dallarına
Güllere asıl ya$amlarını veren.
Tabi ki sen,
Yalnız sen!
Sen, tabii ki
Sevmeyi de,
Ya$amı da bilen.
Sen,
Güllere bile, ölümüne
Sevmeyi öğreten.
duygu günkut..
ara kesimin dinlediği bir tür müzik..
uğur yücel'in mafya rolünde coştuğu, türk sinemasının ilk absürd-taşlamalı filmidir.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar