Severek yaşadığım Türkiye'nin baskentidir. Küçük bir kasaba iken başkent yapılması nedeniyle hızla gelişmiş ve büyümüştür. Ulus ve kızılay şehrin ana merkezleridir. Dikmen vadisi, harikalar diyarı, gençlik parkı, göksu parkı gezilmeye değer alanlarıdır.
Sokakların denize çıkmasada seviyorum seni Ankara.
ankara hep gridir, ankara makarna renginde leziz. sırf bebelerin, oyun havalarının hatrına. ankara hep gridir, gece olmuşya bi' kere ankarada, gündüzü de farketmez. heyhat!.. kıdemli memur tayfası bakışlı ve soğuk atkılı abilerim, ablalarım hatta. yılmaz erdoğandan çok anılarım ve kısa görmüş ruhumun hatıralarında. ankara ciddi ciddi gri. soğuk. bi' memuriyet uykusuzluğu kepenkleri açan gülümse. işte oralarda bi' yerde istanbulu hatırlarız, işte o zaman istanbul oluruz. işte biz o zaman gülümseriz.
genclik yillarimin baslarinda bahceli de iki ay kadar ikamet ettigim ildir.
baskenti butun olarak degerlendirmemek lazim. semt semt incelenmesi lazim bir sokagi bile digerinden cok farklidir.
genel olarak degerlendirme yapacagim konular ise ben bu kadar kafasi guzel adami bir arada baska bir memlekette gormedigim aga. herkesin kafasina gore eglenecegi, takilacagi mekan/semt vardir. trafik konusunda diger buyuksehirlere gore pek sikinti cekilmez ulasim iyidir yani.
sonuc olarak yasadigim yerleri ozlerim. lakin ankara'ya karsi hic bir ozlemim yok. burada yasayan ahbablarimin gelmem yonundeki isteklerinide hep zaman yok bahanesi ile gecistiriyorum. yasa ki neler goresin ey bahti kara!
Söz konusu yazarın 7 aylıkken gelip 10 sene kaldığı şehirdir. Sonra araya bir 10 senelik izmir macerası girmiştir. O dönem gözleri kararan yazar en çok izmiri sevmektedir. Üniversite sınavı sonucu her türk genci gibi aklında hiç olmayan bir şehre savrulmuştur. O şehir ankaradır. ilk sene tabi ki izmir-ankara kıyasıyla geçer. Her fırsatta izmire kaçmalar, devamlı izmiri övmeler gırla gitmektedir. Yazar burda halt ettiğini bilmemektedir. Neyse ki çabuk kavrar durumu yazar.
ankaranın havasına suyuna alışmışsanız kopamazsınız. zaman zaman yeni hevesler peşinde koşarsınız ama ankara ankaradır. ana karadır. Hep oraya dönersiniz.
saat 22.00 gibi kızılay'da şüpheli bir paketle cebelleşen şehir. hayır anlamıyorum arkadaş paketin 5 metre yarı çaplı yeri karantinaya alınmış ama insanlar aşıp geçiyor falan, garip milletiz gerçekten. insan biraz akıllı olur kardeşim.
24 senedir buralardayım. bildiğin bozkıra gri şehir diyip duruyolar. tamam binası çok da, başkent ulan. istanbul'da hiç mi bina yok? bi deniz mi derdiniz yanına koyim? siz gidin b.k ettiğiniz istanbulda sıkış tepiş yaşayın. uzak durun memleketimden!