bu yıl dördüncü ve son yılımı geçirdiğim, fakülte bitince kuvvetle muhtemel izmire döneceğim şehir. gri şehir. düzenli şehir, idealist, ruhsuz şehir. beni çok mutlu etmesede nedense daha uzun uzun yıllar yaşamak istediğim şehirdirde kendileri.
baharın ülkede en erken gelen şehri. 1 aydır havaların ılık olduğu şehirde bugün hava 18 derece ve tişörtle çıkılıyor. Tabelanın Fotoğrafınıda çektik isteyene gönderilir. Geçen sene mart sonuna kadar kalın mont, atkı eldivenle gezen, soğuklar yüzünden brezilyaya taşınmayı düşünen ben için bulunmaz bir nimet. Kar'ın aksine güneşin, sıcağın yakıştığı şehirdir ayrıca. Bozkır mozkır ama yaşayana en güzel şehirdir. Seviyom la seni.
hala sınırları içersinde ikamet etmekte olmakla birlikte gıyabında ne zaman yorum yapacak olsam 'ne biçim di mi? ne güzel ama.. tuhaf böyle. soğuk ama sıcacık be.. yani valla işte..' gibi cümleler sarfettiğim şehirdir aynı zamanda.
benim aşık olduğum şehir. böyle sokaklarında umarsızca gezip soğuk havada sevdiceğimin eliyle ısınmak istediğim şehir. bana hep samimi gelen istanbul gibi orospu olmayan şehir. ve büyük ihtimal 2 gün sonra gideceğim şehir.
eskiden ulus'ta alışveriş yapıp, gençlik parkında eğlenip, buluşmaları heykelin önünde yapıp, halden simit yediğim şehirken, şimdilerde kızılay'ı in bellediğim, avmlerde eğlenip, ykm'nin dost kitapevi'nin önünde buluşmalarımı gerçekleştirdiğim, dönerden aşağısını kabul etmediğim şehir.
Istanbulu seven insanlarin sevemeyecegi sehirdir. Kasvetli, huzun dolu, soguk sokaklari vardir. En mutlu insani bile mutsuz edebilme kabiliyetine sahiptir.
Bi sokağinda yuruyorsunuz mesela, bi tarafinda uzun yapay binalar, bi tarafinda ise ankaranin baglari.
Sari ve kahve karisimi daglari çölü animsatir. Ruzgari bi anda tum hislerinizi kurutabilir. Duz adam olur cikarsiniz. Bu sehirde bir seyler hissetmek zordur.
Insan ne uzulebiliyor ne sevinebiliyor.
Insanlarinin sivesine hasta kalabilirsiniz. Bu sari kente asik insanlardir. Hep bi ovme cabasindadirlar. Oynak havalari vardir. Buraya gelip dilinize bi ankara sarkisi dolandirmadan gidemezsiniz.
Ne demis sair; ankaranin en sevdigim yani istanbula donusudur.
Dogru soze ne hacet..