bugün
- erkek erkeği siker mi11
- tezgahtarlık yapan doktora mezunu33
- türkiye de ku klux klan benzeri yapılanmalar8
- maca sekiz12
- erkek sünnetine 18 yaş sınırı getirilmesi21
- savaştaki ülkelerden daha fazla enflasyon olması12
- esma bint mervan10
- aziz yıldırım12
- bir hafızın ateiste karşı müthiş açıklamaları9
- jose mourinho17
- anın görüntüsü17
- tatvan belediyesinde rte'nin resminin indirilmesi31
- kürt milliyetçiliğinin çok komik olması16
- yazarların bira içme rekorları12
- zalbert ramstein11
- aziz yıldırım ve ali koç'un canlı yayına çıkması38
- irem derici'nin erkek sevdası12
- akp nin iktidardan düştüğü gün13
- sözlükten hatun kaldırmak9
- ankarayı sel aldı27
- iskilipli atıf hoca8
- ali koç ve aziz yıldırım başkanlık seçimi8
- gideon reid morgan jj10
- bik bik'in gece kapısına gidip serenat yapmak13
- meral akşener13
- giden gider9
- kemalist rejimin astığı hocalar8
- vallahi de kemal'in düşmanıyım10
- dünyanın en güzel kızıyla karşılaşmak10
- kıza iğne batıran türbanlı14
- kendini bir görsel ile anlat22
- uludağ sözlük köpek avlama timi18
- allah'ın bizi yobazlarla imtihan ettiği gerçeği8
- saraca silsüpüroğlu12
- hafta içi avm kafelerinde oturan menopoz karılar13
- kızılcık şerbeti 2 nci sezon finali11
- aktroll yazarları donuzlayıp umursamamak10
- evlendikten sonra çok daha iyisiyle karşılaşmak21
- xdearm10
- herkesle iyi geçinmek18
- sözlükte kendinize yakın hissettiğiniz kişiler10
- aşkım ben hiç osurmuyorum bizde genetik diyen kız16
- gizli samyelin moderatör olması13
- kuresel ikinma'nın sevgilisi19
- dünyanın en güzel kızını tarif et16
- icardi190526
- sekse doymuş erkek12
- dem parti'nin tc kürdistan da işgalci açıklaması9
- en ilginç bilgiler11
- gizli samyel11
kitap çok güzeldir fakat ben aynı isimli filmin başrolü macit koper’in oyunculuğuna ve atilla özdemiroğlu’nun müziklerine vurulmuştum.
Lisedeyken sıkılıp yarım bıraktığım kitap. Galiba okumak için biraz erken bir zamandı. Bir de filminde keşke serra yılmaz yerine başka bir oyuncu olsaydı.
zebercet edebiyat'ın kilit hissidir bence, yalnızlık figürüdür. filmini izledim eksik yerlerinin yanında kitap kadar olmasa da o da güzeldi.
Hiçbir yere ait olamama ve kimse tarafından kabul görememe Zebercet’in doğumuyla başlayıp ölümüne dek peşini bırakmayan bir marazdır.
Hiçbir yere ait olamama ve kimse tarafından kabul görememe Zebercet’in doğumuyla başlayıp ölümüne dek peşini bırakmayan bir marazdır.
çok merak ettik ama şimdi nolur söyle.
valhala uyuyamam.
valhala uyuyamam.
görsel
'Ne çok yalan söyleniyordu yeryüzünde; sözle, yazıyla, resimle ya da susarak.'
1987, ömer kavur.
'Ne çok yalan söyleniyordu yeryüzünde; sözle, yazıyla, resimle ya da susarak.'
1987, ömer kavur.
Odunu yemekle sonuçlanabilen monoton otel.
Başkahraman Zebercet'in sürrealist hikayesi, Ömer Kavur'un sinemaya mükemmel aktardığı bir başyapıt
Başkahraman Zebercet'in sürrealist hikayesi, Ömer Kavur'un sinemaya mükemmel aktardığı bir başyapıt.
Başkahraman Zebercet'in sürrealist hikayesi, Ömer Kavur'un sinemaya mükemmel aktardığı bir başyapıt.
Başkahraman Zebercet'in sürrealist hikayesi, Ömer Kavur'un sinemaya mükemmel aktardığı bir başyapıt.
okuması biraz zor olan bir kitap. Yusuf Atılgan romandaki doğal yapıyı bozmamak için replikleri kimin söylediğini belirtme ihtiyacı duymuyor. bir nevi kendinizi kitaba gömerseniz zaten çözersiniz modunda. Ömer Kavur'un da hakkını teslim etmek gerekir. kitabın ruhunu gayet güzel yansıtmış.
Ben çok begenmistim, arkadașıma ise daral gelmisti. Bu ne kasvetli bir film demisti.
Ana akım Türk sinema kalıbının dışına çıkabilmiş, yönetmeni olan Ömer Kavur'un en iyi üç filminden (Yusuf ile Kenan ve Körebe filmleri) biridir.
Tür olarak kara film olarak ele alındığında da, Türk sinemasının en iyi iki kara filminden biri de sayılabilir.
Tür olarak kara film olarak ele alındığında da, Türk sinemasının en iyi iki kara filminden biri de sayılabilir.
Yusuf Atilgan'ın eseridir. Kitabini almayi bekleyemeden filmini izledim ilk olarak. Bir dahaki isim kitabini almak olacak cunku zebercet sustugunda kafasinin icinden gecenleri yusuf atilgan'in nasil yazdigini cok merak ediyorum.
Bu eseri rahatsiz edici bulan var fakat her zaman bizi rahatlatan seyler okumamaliyiz. Bazen insan rahatsız olmali bazi seylerden. Bu nedenle bu eserin daha da okunup izlenilmesi gerekir. Fakat soyle bir nokta var ki lutfen cok yogun yalnizlik hissediyorsaniz, yalnizliginizin yaninda akliniz surekli birisindeyse ve daha once veya su an intihar dusencesi kafanizin bir kenarindaysa lutfen bu kitabi okumayin, filmini de izlemeyin.
Bu eseri rahatsiz edici bulan var fakat her zaman bizi rahatlatan seyler okumamaliyiz. Bazen insan rahatsız olmali bazi seylerden. Bu nedenle bu eserin daha da okunup izlenilmesi gerekir. Fakat soyle bir nokta var ki lutfen cok yogun yalnizlik hissediyorsaniz, yalnizliginizin yaninda akliniz surekli birisindeyse ve daha once veya su an intihar dusencesi kafanizin bir kenarindaysa lutfen bu kitabi okumayin, filmini de izlemeyin.
“Nasıl seninim.”
Boş bir film, kitabını okumadım.
oedipus kompleksinin incelendiği yusuf atılgan romanı.
Zebercet o güne kadar sinemamızda alışık olmadığımız bir tip olarak karşımıza çıkmıştı. Türkiye sineması, daha çok ‘durum/ hikâye’ anlatısı kalıbı üzerine şekillenen bir yapıya sahipken, Asıl olarak hikâyeye odaklanan ve karakterlerin de bu hikayeler içinde şekillendiği bu estetik Yeşilçam geleneğinin de omurgasını oluşturuyordu.
Metin Erksan’ın özellikle “Sevmek Zamanı”nda bu yapıyı bozma girişimiyle başlayan süreç, 70’li yıllarda ilk filmlerini üreten genç kuşak yönetmenlerle gelişmişti. Ancak “Anayurt Oteli”, karakterin bizzat hikayenin kendisi haline geldiği, onun davranışlarının hikayenin geçmiş ve geleceğine dair ipuçları verdiği bir film olarak bu sürecin de zirvesini oluşturur. Bu yüzden kimi sinema tarihçileri eserin Türkiye’de ‘karakter odaklı’ ilk film olduğu düşünümektedir.
yönetmen ve senaryo ömer kavur.
Zebercet o güne kadar sinemamızda alışık olmadığımız bir tip olarak karşımıza çıkmıştı. Türkiye sineması, daha çok ‘durum/ hikâye’ anlatısı kalıbı üzerine şekillenen bir yapıya sahipken, Asıl olarak hikâyeye odaklanan ve karakterlerin de bu hikayeler içinde şekillendiği bu estetik Yeşilçam geleneğinin de omurgasını oluşturuyordu.
Metin Erksan’ın özellikle “Sevmek Zamanı”nda bu yapıyı bozma girişimiyle başlayan süreç, 70’li yıllarda ilk filmlerini üreten genç kuşak yönetmenlerle gelişmişti. Ancak “Anayurt Oteli”, karakterin bizzat hikayenin kendisi haline geldiği, onun davranışlarının hikayenin geçmiş ve geleceğine dair ipuçları verdiği bir film olarak bu sürecin de zirvesini oluşturur. Bu yüzden kimi sinema tarihçileri eserin Türkiye’de ‘karakter odaklı’ ilk film olduğu düşünümektedir.
yönetmen ve senaryo ömer kavur.
roman üzerine kısa bir makale yazmıştım.
saçma sapan bir romandı, kimse kusura bakmasın.
sırf entelektüel görüneceğim diye abudik gubidik kitapları parlatanlar var.
saçma sapan bir romandı, kimse kusura bakmasın.
sırf entelektüel görüneceğim diye abudik gubidik kitapları parlatanlar var.
Sıkıcı bir romandı.
Kitabını da okudum filminide izledim.cok kasvetli ama güzel.
aklımda bulunan, okuyacak olduğum kitap.
Yusuf Atılgan'nın ölümsüz eseri. Filmi de yapılan yazarın özgün yapıtı oldukça ses getirmişti.
Yusuf atılgan'ın, aylak adam'dan sonraki ikinci romanı. 1987 yılında sinemaya uyarlanmıştır. roman, filmden sonra okunduysa esas kahraman zebercet'i ister istemez filmde canlandıran macit koper olarak hayal edersiniz. film seyredilmemiş de roman okunmuşsa o zaman zihinde zebercet kişisi olarak farklı kişiler hayal edilir.
Öğretmen ve edebiyatçı Yusuf Atılgan’ın ikinci romanı Anayurt Oteli, tıpkı ilk romanı Aylak Adam gibi tek bir karakter üzerinden ilerlemektedir. Ömer Kavur tarafından sinemaya da uyarlanan eser, romanın baş kahramanı Zebercet üzerinden, ana tema olarak, toplumsal yabancılaşma ve yalnızlığın bireyin üzerindeki ruhsal etkilerine yoğunlaşmaktadır.
güncel Önemli Başlıklar