aslında gayet etkili bir forvetti. getirilen eleştiriler isminin popüler olmamasından yola çıkılarak sığ bir şekilde yapılmaktaydı. oysa saha içeresindeki etkinliği, asistçi özelliği, hava hakimiyeti, fazla olmasa da attığı goller iyi bir futbolcu olduğunun göstergesiydi.
gereğinden fazla eleştirilen eski galatasaray oyuncusu. aradığımız gibi bir forvet olmadığı açıktı ancak oynadığı 14 maçta 6 gol atıp bir o kadar da asist yapmıştı kafayla indirdiği toplarla. ondan çok daha kötülerini gördüm ben galatasaray formasyıla. yaser yıldız vardı lan forvet diye gelmişti, hiçbir özelliği yoktu ama.
kurtarıcı olarak galatasaray'a gelen ve kendisinden kurtulmak için çaba sarf edilen bir adam olarak türkiye'den geçmiş, sıfır fayda sağlayan galatasaraylı eski oyuncu.
kongo doğumlu, iri cüsseli, kafa toplarında hayli iyi olduğunu düşündüğüm striker.
tamam lan gülmeyin amk, ciddiyim ben.
sırf ismi nedeniyle taşşak olması konusuna değinmeyeceğim. standard liege'den galatasaray'a transfer edildiğininde bayağı bayağı sevinmiştim. çünkü onu championship manager'da cüzi bir ücret karşılığı transfer edip, arkasına da sağlam bir amc koyunca çılgın atıyordu. arada açıp sikimsonik belçika ligi'ni izliyordum sırf lukunku için.
hemen hemen ulaşabildiğim her ligi izler ve futbolcu database'ime yenilerini eklerim. hobim bu amk.
bu adam galatasaray formasıyla resmi olarak 14 maçta 6 gol attı. fatih terim'in 2. dönemine denk gelen ve galatasaray'ın şu anki borç batağına saplanmasının baş sebebi olan o sezona denk gelmesidir en büyük şanssızlığı. adam bildiğin içi topçuydu lan.
yanlış hatırlamıyorsam şampiyonlar ligi'nde olimpiacos'a 3-0 yenildiğimiz maçta kurtarıcı olarak oyuna sürülmüştü. harcayacak adam arıyorlar ya neyse.
diyeceğim şudur ki; asla galatasaray'ın ilacı olacak forvet kalitesine sahip değildi elbet ama öyle taşşak geçilecek bir adam da değildi ali lukunku.
bunu neden bu kadar dert edindim onu da bilmiyorum amk.
hakan şükür istatistiklerini tutturmasına ve çakılı forvet için yapması gerekenleri yerine getirdiği halde bu kadar dalga geçilmesini günah keçisi ilan edilmesine bağlamak lazım sanırım. günde iki vakit namaz kılsa en az 40 yaşına kadar oynardı takımda. adam sezon ortası geldi 14 maçta 7 gol 6 asist gibi bir istatistik yapmıştı yanılmıyorsam, ona rağmen gönderildi. o kadroda çakılı oynayan bir oyuncu için gayet düzgün istatistikler, üstelik hasan şaş ı öldürme girişiminde de bulunmamıştı.
galatasaray'a 2003-2004 sezonunun devre arasında gelmiş kango asıllı belçikalı topçu. mısır milli takımı ile yapılan hazırlık maçında bir gole imza atmış ve gerek fiziğiyle gerek siyahiliğiyle kendisinden pascal nouma olması beklenen; ama " benim burada ne işim var yea" diye takılıp 2004-2005 sezonunun başında gönderilen king kong vari futbolcu. ilk geldiğinde 50 numarayı, daha sonra 21 numarayı sırtına geçirmiş; ama isminin güzelliğine doyamadan çekip gitmiştir.
acep şimdi nerededir, ne yapmaktadır? Bir ses ver ey ruh!
türkiye'de yaşadığı dönemde evine hırsız girmiş, bilgisayarı, cep telefonu falan çalınmıştı. bakırköy araştırma büro amirliğine ifade vermek için geldiğinde eli ayağı titriyordu.
hırsız girdiğinde evde miymiş diye sorduk, hayır dedi polisler. çok şaşırmıştık dev gibi adamın o haline...
evvel zaman önce ilhan cavcav lukunku için: ''-Onu çok defa izledim. bana bedava bile verseler Gençlerbirliği'ne almam demişti.'' ali lukunku'nun belki de galatasaray'da yaptığı en iyi şey, hava toplarını ümit karan'a indirip onu gollük pozisyona sokmaktı, fiyasko transferlerden biri olarak tarihteki yerini aldı.