şu an ki kabineyi toplayıp, toplamını da 100 ile çarpsan ali babacan'ın kestiği tırnak etmez. akp nin ekonomide bu güne kadar herhangi bir başarısı olmuşsa (hem de recep ve çapsız saz arkadaşlarına rağmen) arkasında bu adamın dehası vardır.
Yiğit bulut jölelisi bu adama ağza alınmayacak hakaretler ettiğinde, Hiçbir ak partili bu adama sahip çıkmamıştır zaten sonrasında rte ile dolar yüzünden kavga edince kabine dışında kalmıştır...
akp nin son secimler öncesinde siyasetten cekilmesine izin vermeyip ekonomik cevrelere güven verdiği ancak secim sonrasi pasiflestirip siyaset sahnesinden cektigi ekonomist. uzun yillardir saglam temeller uzerinde olmayan ekonomimizi bir sekilde ayakta tutuyordu. mehmet simsekle beraber akp icindeki ender zeki ve karakterli iki insandan biridir benim için. ekonomiden elini cektikten sonra neler olduğu zaten ortada. artik mizrak cuvala sığmıyor. acilen aktif günlerine geri dönüp ekonomide reformist calismalara baslamasi lazim.
Başarılı bir ekonomist.
Adamın görev yaptığı sırada Abd Iraga girdi, üstüne 2008-2009 ekonomik bunalım... Buna rağmen Türkiye ekonomik kriz yaşamadı... Ben olsam mezar taşıma bile bu başarıları yazardım.
neden bu kadar abartıldığını merak ettiğim ekonomisttir. uyguladığı neoliberal politikaları kemal dervişler de uyguluyordu. türkiye'yi üretim ekonomisine geçirecek, gelir adaletsizliğini giderecek ne yaptı ki kendisine iyi bir ekonomistti, maliye bakanıydı diyelim.
Çok iyi eğitim almış çok zeki ve başarılı bir politikacı. Ama bence Türkiye'nin en genç ekonomi bakanı olması bu saydığım özelliklerinden değil halası Hatice Babacan nedeniyledir.
Halası Hatice Babacan Türkiye'de başörtüsü yüzünden üniversiteden atılan ilk öğrencidir.
Bu nedenle simgesel olarak politikaya muhtemelen kendi isteği dışında sokulmuştur. Ama bu onun Türkiye Cumhuriyetinin en başarılı ekonomi bakanlarindan biri oldugunu golgelememelidir.
Ak partinin içindeki nadir zeki,ahlaklı çalışkan kişilerden. Çok hakkı yenildi jöleli danışman karşısında.
O da herseyin farkında olmalı ki ortalıktan elini ayağını çekti. Ayrica kendisi abdullah gül ile çok yakındır gül partiden koparsa gülden sonra ilk kopacak kişide babacandır.
akp içindeki belki tek namuslu adamdır. hatta merkez bankası başkanı ile cumhurbaşkanı arasında arabuluculuk yaptığı vakit az kalsın yandaşlar tarafından hain ilan edilmekten son anda kurtulmuştur.
o da bu dangalakların manyaklıklarından artık sıkılıp inzivaya çekilmiştir şimdilik...
bugün yine ekonominin başına geçeceğine dair dedikodularla adı zikredilendir. öyle ki hisse, bono ve TL'deki bugünkü rallide dedikosunun bile payı olmuştur. zira özellikle bonoya yabancı girişi yüksek oldu. yabancı yatırımcının en sevdiği adamlardandır babacan.
"Keşke son hükümette yer almasaydım" diyerek en nihayet gerçeklerin farkına vardığını göstermiştir. Geç oldu be ali bey, Sen de RTE'nin koltuk sevdasına olan yolculuğunda kendi ailesini bile harcayabileceğini göremedin. Tıpkı Abdullah Gül'ün, Bülent Arınç'ın ve %50'nin göremediği gibi.
gerek bilgisi, gerek ak partide ki nadir düzgün adamlardan biri olması, gerek ekonomik başarıları(Erdoğan gibi çenesini tutamayan bir lidere rağmen), gerek sakin ve birleştirici yapısı ile 2019 başkanlık seçimi için çatı aday olabilir diye düşünüyorum.
yanına da bir mhpli muhalif yardımcı aldın mı bu iş olur.
Kürtler konusunu soracak herkes ak parti icinden biri çıktığı için kürtlerden de oy alma potansiyeline sahip.